Realybės šou „Shark Tank“ – startuolių galimybė gauti pinigų iš verslo ryklių.
2014.01.10
Temos: Startuolis.
Kas yra „Shark Tank“, paklausite jūs. Atsakome. Tai realybės šou, kurio premjera įvyko 2009-aisiais. „Shark Tank“ supažindina žiūrovus su šiuolaikinio verslo kūrimo subtilybėmis. Kiekvienoje laidoje pristatomas vienas „startupas“, jo idėja ir stebimas rengimosi, susitikimo su potencialiais investuotojais procesas. Susitarti arba pavyksta, arba ne. Idėjų būna ir puikių, ir ne tokių puikių, bet per beveik penkis sezonus „Shark Tank“ ne vienam „startupui“ tapo tiesioginiu keliu į sėkmę. Realybės šou atlieka ne tik pramoginę funkciją. Jis padeda žiūrovams suvokti, kaip organizuojamas šiuolaikinis verslas, o tuos, kurie savo ateitį sieja su verslu, moko, kaip rengtis pokalbiui su investuotoju, kaip tinkamai suformuluoti idėją, suteikia daug kitų naudingų žinių.
Pagrindinės realybės šou žvaigždės yra būrelis daug pasiekusių verslininkų, ryklių, ieškančių, kur galėtų investuoti savo pinigus. Dalyvaujantys „startupai“ bando visais būdais įsiteikti rykliams ir gauti investiciją. Jeigu to padaryti nepavyksta, šou tenka palikti tuščiomis.
Įdomiausia šou dalis neabejotinai yra santykis tarp investuotojų ir kandidatų. Kai kurie rykliai yra geranoriški, net ir prastam „startupui“ būna atlaidūs, gal net duoda patarimų. O štai kiti žeria negailestingą kritiką.
Kad ir kaip būtų, į šou bando patekti tūkstančiai jaunų verslininkų, o rykliai į jų veiklą jau investavo keliolika milijonų JAV dolerių.
Nors šou nėra nei penkerių metų, jis jau turi kelias sėkmės istorijas, kurios gali įkvėpti daugelį. Šie jauni verslai atstovavo labai skirtingoms sritims ir įrodė, kad gerai suformuluota idėja ir aiški strategija anksčiau ar vėliau atneša sėkmę.
Pavyzdžiui, „Talbot Teas“ į realybės šou atėjo norėdama gauti ketvirčio milijono JAV dolerių investiciją. Atrodytų, pardavinėti arbatą nėra labai perspektyvu, bet investiciją pavyko gauti ir verslas įsivažiavo. Pernai jį nupirko gigantė „Jamba Juice“. „Tallbot Teas“ komanda investuotojus sužavėjo savo žiniomis apie produktą ir rinką, kurioje jis pardavinėjamas. Aistra ir tikėjimas idėja atnešė puikius rezultatus.
„Scrub Daddy“ į šou atėjo su visiškai unikaliu produktu – kempine, skirta išplauti net ir toms dėmėms, kurių, regis, neįmanoma pašalinti. Geras, aktualus produktas patraukė investuotojų dėmesį, tad kompanija gavo 200 000 JAV dolerių investiciją. Šiuo metu jau parduota tūkstančiai kempinių ir galima net neabejoti, kad investuotoja „Lori Greiner“ nesigaili savo sprendimo.
Kitas „startupas“ pavadinimu „Chord Buddy“ pasauliui įrodė, kad sėkminga gali būti ir gana netradicinė idėja. Įkūrėjas Travisas Perry investuotojams pasiūlė priedą prie gitaros, kuris padeda greičiau išmokti ja groti. Verslininkas įrodė, kad sėkmingiausios tos idėjos, kurios sprendžia konkrečią problemą. Jis nenorėjo tiesiog uždirbti pinigų. Priedą jis sukūrė savo dukrai, bet paskui suprato, kad su panašiomis problemomis susiduria daugiau žmonių. Galų gale jis gavo 175 tūkst. JAV dolerių investiciją ir dabar savo išradimą pardavinėja tūkstančiuose parduotuvių.
Taigi „Shark Tank“ yra šou, į kurį verta atkreipti dėmesį. Ir ne tik todėl, kad jis atskleidžia, kaip vyksta investavimo procesai, bet ir todėl, kad tai tiesiog įkvepianti, svajoti ir kurti skatinanti laida.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.