Nuo parduotuvės namų svetainėje iki Japonijos
2015.11.16
Temos: Startuolis.
Vilnietis Borisas Symulevičius (30) įkūrė jaukių parduotuvių tinklą „Linen Tales“, kur prekiaujama Lietuvoje pagamintomis lininėmis namų interjero detalėmis. Lino gaminiams sėkmingai užkariaujant užsienio rinkas, „Linen Tales“ aplankiusi sėkmė Japonijoje nebuvo atsitiktinė.
Didelė konkurencija
„Linen Tales“ vadovas teigia, kad lino versle dirba jau ilgai, o jo įmonė „Baltic Flax“ turi ilgametę patirtį parduodant lininius audinius ir gaminant lino tekstilę bei drabužius pasauliniams prekių ženklams. Prieš trejus metus B. Symulevičius kartu su kolegomis nusprendė, kad atėjo metas sukurti savo prekių ženklą „Linen Tales“ ir imti kurti savo lino tekstilės kolekcijas.
„Apsidžiaugę patirta sėkme, žadėjome pernelyg trumpus terminus ir pernelyg geras sąlygas. Vis dėlto pavyko greitai atsitokėti ir suvaldyti situaciją“
B. Symulevičius
„Sukūrę pirmąją kolekciją, parduotuvę atidarėme mano namų svetainėje“, – prisimena pašnekovas. Sumanymui pasiteisinus, imta drąsiau investuoti į prekių ženklą „Linen Tales“. Projekto sumanytojas atskleidžia, kad, nors Japonijos rinka didelė, lino tekstilės niša yra labai maža ir konkurencija čia didžiulė. „Ten konkuruojame su viso pasaulio lino tekstilės prekių ženklais“, – sako B. Symulevičius. „Linen Tales“ vadovas džiaugiasi, kad Japonijoje jie šiuo metu turi savo atstovą, siūlo gana didelį asortimentą ir yra išvystę stiprią prekių ženklo koncepciją, kuri patinka Japonijos pirkėjams.
Kultūriniai skirtumai ir kuriozinės situacijos
„Linen Tales“ vadovas teigia, kad tokio didelio susidomėjimo Japonijoje nebuvo tikimasi, tad nebuvo tinkamai pasiruošta – nebuvo parengti kainynai, pritaikyti Japonijos rinkai. „Apsidžiaugę patirta sėkme, žadėjome pernelyg trumpus terminus ir pernelyg geras sąlygas. Vis dėlto pavyko greitai atsitokėti ir suvaldyti situaciją“, – atskleidžia pašnekovas. Prireikus antrą kartą žengti į japonišką verslo rinką, „Linen Tales“ vadovas daugiau dėmesio skirtų Japonijos kultūrai ir verslo etiketui, įvertintų šalies verslo ypatumus, geriau išanalizuotų konkurentus bei patį verslo plėtojimo Japonijoje principą.
Įdomu tai, kad įprastus lininius gaminius „Linen Tales“ teko pritaikyti Japonijos rinkai, atsižvelgiant į tai, kad japonai yra mažesnio ūgio ir smulkesni nei europiečiai, todėl prireikė gaminti mažesnes prijuostes. Be to, B. Symulevičius pabrėžia, kad Japonijoje paplitusi dovanų kultūra, todėl ten labai svarbus stilingas gaminių įpakavimas, kaspinėliai ir atvirukai. Pašnekovas taip pat atskleidžia, kad prekių ženklas iš Europos patraukia japonų dėmesį, nes europietiškus gaminius jie itin vertina. Jeigu informacija apie produktą pateikiama anglų kalba, japonai daro prielaidą, kad tai yra prabangos prekė, kuri gali būti brangesnė. Vis dėlto svarbu atkreipti dėmesį, kad ribotos japonų anglų kalbos žinios gali apsunkinti bendravimą verslo srityje. Be to, pašnekovas tikina, kad japonai neskuba priimti sprendimų. Domėdamiesi gaminiu, jie pirmiausia užduoda labai daug klausimų ir ilgokai delsia atlikti užsakymą.
B. Symulevičius prisipažįsta, kad dėl savo jauno amžiaus Japonijoje kartais patenka į kuriozines situacijas, kai teiraujamasi, kur yra jo vadovas. Mat japonai pripratę, kad įmonėms vadovauja ilgametę darbo patirtį turintys vyresnio amžiaus asmenys.
Linkėjimas startuoliams
„Kuo daugiau keliauti ir tiesiogiai susitikti su partneriais“, – svarstantiesiems apie plėtrą Japonijos rinkoje pataria B. Symulevičius. Pašnekovas įsitikinęs, kad šiuolaikinės komunikacijos priemonės nepaprastai palengvina bendravimą ir darbą, tačiau nepakeičia asmeninio bendravimo prie vakarienės stalo. Tiesiogiai bendraujant lengviau suprasti kliento poreikius, ką reikia atlikti, kad darbai vyktų sklandžiai. Be to, „Linen Tales“ vadovas pabrėžia, kad, nors japonai ypač vertina Šiaurės šalių dizainą ir kokybę, klaidos ten nėra toleruojamos. Todėl ketinantiesiems plėstis į Japonijos rinką B. Symulevičius pataria investuoti į gaminių ar paslaugų kokybės užtikrinimą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.