...

Moteriška nuojauta yra patikimas ginklas versle

Verslas

2015.10.04

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Moteriška nuojauta yra patikimas ginklas versle

Šokolado pašto „Chocopost“ įkūrėjos Regina French ir Indra Stepurienė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Verslo pradžiai reikia pasiryžti. Juk daug lengviau nieko nedaryti, negu imti ir surizikuoti. Tačiau kur kas paprasčiau pradėti, jeigu esi ne vienas. Šokolado pašto „Chocopost“ įkūrėjos Regina French (38) ir Indra Stepurienė (39) sako, kad po vieną verslo tikriausiai nebūtų drįsusios pradėti.

Papildo viena kitą

R. French ir I. Stepurienė draugauja jau daugybę metų. Galiausiai atsitiko taip, kad draugystė peraugo ir į verslą. „Mes kartu studijavome. Aišku, apie jokį verslą tada net kalbos nebuvo. Tačiau išlikome draugės. Gyvenimas mus mėtė tai šen, tai ten. Gyvenome ir užsienyje. Per daug nesimatydavome, bet ryšį palaikydavome. Pastaraisiais metais vis kažkaip pakalbėdavome, kad reikėtų pradėti ką nors savo. Po vieną mums nesinorėjo. Kažkaip nedrąsu. Mums atrodė, kad būtume labai nebloga komanda. Pradėjome svarstyti, ką būtent galėtume daryti. Keliaudamos po pasaulį pamatėme įdomių pavyzdžių, kaip žmonės sveikina vieni kitus. Tai buvo netgi asmeninis poreikis. Tos mūsų idėjos ir peraugo į verslą“, – pasakoja R. French.

„Turime gerą moterišką nuojautą. Versle gana dažnai ja vadovaujamės. Neįsivaizduoju, ar verslo knygose šis būdas yra rekomenduojamas, bet mes jį naudojame labai dažnai. Ir jis veikia“

R. French

Draugės versle jaučiasi papildančios viena kitą. Partnerystei tai labai svarbu. „Pusiausvyra tarp mūsų tikrai yra. Visi žmonės turi skirtingų savybių. Vienos stipresnės vienokios savybės, o kitos – kitokios. Mes irgi viena kitą atsveriame. Esame gana skirtingos, bet versle tai labai gerai, nes papildome viena kitą“, – teigia I. Stepurienė.

Pasijuokia iš savęs

Versle reikia nuolatos mokytis. Jeigu tik nustosi tai daryti, su verslu galėsi atsisveikinti. „Mes mokomės iki šiol. Man regis, tas procesas niekada ir nesibaigia, nes, jeigu ko nors ir išmoksti, pritaikai prie rinkos poreikių, tai labai greitai ta pati rinka pasikeičia ir tau vėl reikia iš naujo prisitaikyti. Taigi mokymasis yra nenutrūkstamas“, – įsitikinusi I. Stepurienė.

Ji sako, kad dabar prisiminus pirmąsias pamokas net suima juokas. „Mūsų prekės susideda iš kelių dalių: voko, šokolado ir dar kelių smulkmenų. Natūralu, kad kiekvienai daliai turi ieškoti gamintojo. Paskambini, prisistatai ir pasakai, ko nori… Pavyzdžiui, tūkstančio lipdukų. Iš mūsų tik juokiasi, nes ten užsakymai prasideda tik nuo 10 tūkst. vienetų. Panašių atvejų pačioje pradžioje buvo tikrai daug“, – pasakoja pašnekovė.

Rūpesčių sudarė ir tai, kad „Chocopost“ produktas buvo visiškai naujas dalykas. „Kai tik sukūrėme šį produktą, visai nežinojome, koks galėtų būti pardavimas. Nežinojome, ar parduosime dešimt ar 10 tūkst. vienetų, nes produktas visiškai naujas. Net negalėjome atlikti rinkos tyrimo, nes nebuvo panašaus gaminio. Nebuvo su kuo lyginti. Iki šiol truputėlį spėliojame. Prieš šias Kalėdas sėdėjome ir galvojome, kiek čia bus tų užsakymų, nes, nors ir žinojome, kad užsakymų bus daugiau, nelabai numanėme, kiek daugiau. Tas mūsų apskaičiavimas neretai ir kelia juoką“, – teigia R. French.

Svarbu viską daryti su meile

Pašnekovės prisipažįsta versle neretai naudojančios vieną moterišką ginklą. „Turime gerą moterišką nuojautą. Versle gana dažnai ja vadovaujamės. Neįsivaizduoju, ar verslo knygose šis būdas yra rekomenduojamas, bet mes jį naudojame labai dažnai. Ir jis veikia“, – sako R. French.

Paklaustos apie vertybes, kuriomis vadovaujasi kurdamos verslą, draugės pirmiausia pamini sąžiningumą. Tiek vienos kitai, tiek klientams. „Labai svarbu daryti tai, kas pačiai patiktų ir ką norėtum pasiūlyti kitam. Kitaip tariant, viską, ką darai, daryk su meile“, – pabrėžia R. French.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.