Marketingo technologijų sektorių sudrebins naujokai
2021.11.18
Temos: Startuolis, Technologijos, Verslo pradžia.
Marketingo technologijų (MarTech) sektorius sąlyginai jaunas, tačiau rinkodaros specialistams jau puikiai žinomas. Lapkričio mėnesį jame atsiras naujas vardas – lietuvių startuolis „Agenic“, kuris šiuo metu jau užėmęs starto pozicijas.
Startuolio įkūrėjai pasakoja, kad vienintelė jų misija – padėti prekių ženklams plėsti savo bendruomenes, bendradarbiaujant su populiariais turinio kūrėjais. Anot jų, startuolis padeda ne tik palaikyti kūrėjo ir verslo tarpusavio santykius, bet ir sutaupyti laiko bei pinigų, sukuriant paprastai naudojamą nuomonės formuotojų kampanijos valdymo platformą.
Įvairiapusė komanda
Startuolio vadovas ir vienas įkūrėjų – Tomas Vasiliauskas. Šiam verslininkui vos devyniolika metų, tačiau Tomą jau galima vadinti sėkmingu lyderiu ir startuolių kūrėju. Jo kolega, Viačeslavas Ruckis, startuolyje „Agenic“ užima technologijų vadovo (CTO) poziciją. Jis turi daugiau patirties techninių produktų valdymo srityje.
Rinkodaros srityje „Agenic“ padeda Deimantės Binkytės kompetencija. Ji viena iš agentūros „Httpool“ lyderių. Su influenceriais susijusiais klausimais startuoliui pataria Kristina Kulbušauskaitė – viena žinomiausių nuomonės formuotojų rinkodaros specialisčių. Kristina dirba su Lietuvoje itin žinomais nuomonės formuotojais, todėl turi sukaupusi naudingos patirties tokiai platformai kurti.
Patogu ir paprasta
Startuolio idėja pagrįsta tuo, kad iki šiol verslai, imdamiesi nuomonės formuotojų rinkodaros savo veikloje, susidurdavo su nepatogiu ir nefunkcionaliu tokių kampanijų valdymu.
„Nuomonės formuotojų rinkodaros kampanijų vykdymas turėtų būti sklandus ir lengvas. Dažnai matome, kaip būna sunku prekių ženklams, kurie naudojasi nefunkcionaliais įrankiais. Todėl „Agenic“ kūrėme remdamiesi keturiais paprastais žingsniais“, – sako T. Vasiliauskas.
Pirmasis žingsnis skirtas kampanijos tikslams apibrėžti ir turinio kūrėjams rasti. Antrasis – turiniui peržiūrėti ir tapatumui su prekių ženklu įvertinti. Trečiasis žingsnis susijęs su vykdomos kampanijos stebėsena. Ketvirtasis skirtas rezultatams apibendrinti ir jais pasidalyti su suinteresuotaisiais asmenimis.
Konkurentų yra, bet tai negąsdina
Paklausti, kas yra stipriausi tiesioginiai startuolio konkurentai, verslininkai vardija rinkoje žinomus vardus, tokius kaip: „Taggermedia“, „Influencity“, „Influence“, „Neoreach“, „Promote“. Vis dėlto „Agenic“ taip pat turi nemažai konkurencinių privalumų.
„Mūsų privalumas – automatizuotas kampanijos valdymas ir ataskaitų teikimas. Duomenimis pagrįsta nuomonės formuotojų paieška, konsoliduotas atsiskaitymas ir panaikintos teisinės problemos, su kuriomis susiduriama pasitelkiant dešimt ir daugiau influencerių. Be to, vartotojai gali gauti gilių įžvalgų apie įmonės sekėjus ir jiems skirtus pasiūlymus, taip pat identifikuoti lojalius ir naujus sekėjus“, – pranašumus vardija Tomas.
Tikslinė startuolio auditorija yra mažos ir vidutinės įmonės. Verslininko teigimu, tokiose įmonėse turėtų būti bent vienas žmogus, užsiimantis skaitmenine rinkodara. Klientais tapsiančios kompanijos nebijo taikyti drąsių, novatoriškų ir pridėtinę vertę kuriančių sprendimų.
Trys didžiausi iššūkiai
Artimiausiu metu veiklą pradėsiantis startuolis neabejotinai susiduria su tam tikrais iššūkiais. T. Vasiliauskas įvardijo tris: rinkos gyvybingumas, starto laikas ir produktų planas.
„Daug bendraujame su rinkos ekspertais, aptariame scenarijus, tikslinamės, kur link eina ši rinka, kokios problemos ją kamuoja. Taip pat iššūkių kelia noras išlaikyti pulsą ir nusistatyti tinkamus prioritetus. Mokomės iš to, kas vyksta rinkoje. Taip pat labai svarbu laikytis numatytų terminų, sparčiai mokytis ir gebėti priimti tam tikrus sprendimus“, – sako startuolio „Agenic“ vadovas ir vienas įkūrėjų T. Vasiliauskas.
Šiuo metu komanda derasi su verslo angelais dėl galimo finansavimo. Anot pašnekovo, derybos jau pasiekė finišo tiesiąją, tad artimiausiu metu iš startuolio išgirsime ir daugiau naujienų.
Parengta pagal „Startup Lithuania“ informaciją
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.