...

„LOGIN 2020“ laimėtojai investuos į eksportą užsienio rinkose

Verslas

2021.02.09

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , .

„LOGIN 2020“ laimėtojai investuos į eksportą užsienio rinkose

Asmeninio albumo nuotr.

Vilniečiai Tomas Indriūnas (30), Mindaugas Apanavičius (34) ir Antanas Kaselis (38), netikėtai susibūrę bendrai verslo idėjai – pagalbos įrankiui ūkininkams „Fertrado“, ją išauginę iki sėkmingus pardavimus vykdančios e. platformos, konferencijos „LOGIN 2020“ metu „Startup Fair Pitch Battle“ kovoje laimėjo pirmąją vietą ir taip užsitikrino galimybę eksportuoti į užsienio šalių rinkas. 

Įkurti startuolį paskatino spragos žemės ūkio sektoriuje

Pasak prekių ženklo „Fertrado“ bendraįkūrėjo T. Indriūno, išeiti į nuosavą verslą paskatino visuotinė nepalanki situacija Lietuvos žemės ūkyje. Taip pat ilgalaikė asmeninė patirtis žemės ūkio sektoriuje: „Noras palengvinti iššūkių pilną ūkininkų darbą inovatyviais įrankiais, siūlant jiems tiesioginę prieigą prie tarptautinių tiekėjų ir pačias konkurencingiausias įvairių produktų įsigijimo sąlygas bei kainas. Taigi nusprendžiau surizikuoti: palikau tuometę darbo vietą, dalyvavau startuolių renginyje ir pristačiau šią verslo idėją, o jo metu suradau net ir svajonių komandą, kurios nariai iškart patikėjo tuo, kuo nuo pat pradžių tikėjau ir aš. Kiekvienas iš mūsų trijų yra savo srities ekspertas, tad, nors ir visai netikėtai, galiu drąsiai teigti, kad man labai pasisekė.“

Laimėjo, nes įtikino, kad verslo idėja veikia

Prekių ženklo „Fertrado“ įkūrėjams – tai jau antrasis bandymas įtikinti jo veikimu: „Praėję metai mums buvo gana įtempti, nes susitelkėme į tarptautinės e. platformos diegimo procesus, testavimą, eksperimentavimą. Ne viskas pradžioje vyko taip sklandžiai, kaip tikėjomės. Manau, kad tamsiausia naktis būna prieš pat aušrą. Ilgainiui augome ir sulaukėme vis daugiau dėmesio Lietuvoje ir užsienio rinkose. Tad, siekdami plėtros ir efektyvumo versle, nusprendėme pabandyti pristatyti savo viziją „LOGIN 2020“ renginio „Startup Pitch Fair Battle“ metu. Greičiausiai laimėjome todėl, kad sugebėjome įrodyti, jog ši verslo idėja veikia ir turi ateitį. Kalbant apie investuotojus, tai jie turi savus kriterijus, pagal kuriuos pasirenka vieną ar kitą startuolį. Manau, kad juos atitikome ir, žinoma, sugebėjome atsakyti į užduotus klausimus. Dar vis neatsigauname po laimėjimo, džiaugiamės rodomu dėmesiu, nors ir praėjo jau pakankamai laiko.“

Nori padėti ūkininkams ir kurti vertę

Prekių ženklo „Fertrado“ bendraįkūrėjis ir pagrindinis idėjos iniciatorius T. Indriūnas teigia, kad nuosavame versle padeda ir mažiau šokiruoja tai, kad dar studijuojant teko įgyti ekonomikos ir rinkodaros žinių. „Startuojant su naujo produkto įdiegimu į Lietuvos rinką, buvo ne pačių lengviausių momentų: kai galvoji, ką aš čia pradėjau ir kur papuoliau. Faktas tik vienas, kad nuo pat pradžių, nors ir tikėdami šia idėja, nenutuokėme apie realų jos veikimą. Šiame darbe vadovaujamės dviejų pagrindinių dalykų taisykle. Reikia padėti ūkininkams ir kurti vertę, tad įdiegėme e. prekybos platformą ūkininkams, kurie gali būti ne tik gamintojai, bet ir vartotojai. Kelios priežastys, padėjusios mums sėkmingai judėti pirmyn, yra klientų pasitikėjimas mumis, abipusė pagarba ir sąžiningumu grįstas aptarnavimas. Mūsų komanda įdeda didžiules pastangas ir kaip įmanydama stengiasi padėti rasti abiem pusėms palankiausią sprendimą.“ 

Ieškos partnerių: optimizuos užsakymų pateikimo ir pristatymo paslaugas

Prekių ženklas „Fertrado“ – e. prekybos parduotuvė, kuri padeda konkurencingomis kainomis nusipirkti tiesiai iš tiekėjo visą produkciją, pavyzdžiui, gamintojo ar platintojo, tiesiog suformavus užsakymą ir atlikus apmokėjimą. Jau yra gana stabilus skaičius – 27 proc. lojalių pirkėjų – jaunųjų ūkininkų, kuriems ši paslauga patogi dėl galimybės efektyviau planuoti savo laiką ir sutaupyti nemažą sumą pinigų. Šiuo metu prekių pristatymo paslauga dar nėra iki galo išvystyta, dirbama rankiniu būdu, bet planuojama šį procesą optimizuoti, paversti mobilesniu, pradėti bendradarbiauti su logistikos įmonėmis.

Ateityje planuoja eksportuoti į užsienio rinkas

„Fertrado“ dalyvavimas konferencijos „LOGIN 2020“ renginyje „Startup Pitch Fair Battle“ neatsitiktinis. Jau senokai buvo ieškoma būdų, kaip augti plečiant verslą, o tam reikėjo nemažai finansinių resursų, todėl nuspręsta užpildyti dalyvio paraišką. Šiuo metu dalį gautų pagrindinių investicijų planuojama skirti eksportui į Lenkiją ir kitas užsienio šalis.

„Suprantame, kad dar iki galo neišnaudota ir Lietuvos rinka, bet, pavyzdžiui, Lenkijos – 18 kartų didesnė. Džiaugiamės, kad turime mažmeninių užsakymų su Vengrija, Čekija ir Vokietija, tačiau dar nesame tose rinkose stiprūs ar žinomi dėl savo prekių ženklo. Neturime užmojų agresyviai plėstis į kitas šalis kaip vienas iš didmenininkų, greičiau tapti jų tarpininkais ir pagalbininkais“, – atskleidžia pašnekovas.

Sunku ne surasti klientų, o įgyti jų pasitikėjimą

T. Indriūnas prasitaria, kad „Google“ visagalis, kuriame tikrai labai paprasta surasti reikiamą klientą – e. platformos vartotoją: „Informacija yra vieša, todėl lieka tik susirasti reikiamą šaltąjį kontaktą ir paskambinti. Sudėtingiausia būna, kai reikia įkalbėti klientą atsiskaitant pervesti įmoką, ypač kai mūsų įmonė dar labai jauna ir nėra pasiekto žinomumo, todėl savaime užsakovams kyla daug klausimų. Džiaugiamės, kad palaipsniui pavyko šį pasitikėjimo rodiklį pasiekti, o didžiausia reklama ateidavo iš lūpų į lūpas per informacinius ir rekomendacijų forumus, skirtus ūkininkams. Šiame versle vyksta dviejų tipų sandoriai: su išankstiniu mokėjimu ir su atidėjimais – refinansavimu. „Fertrado“ gali ir dabar siūlyti šią paslaugą per įvairias trečiąsias šalis, bet tuomet ši paslauga tampa brangesnė, todėl tai atidedame ateičiai, kai jau galėsime pasiūlyti dar vieną inovatyvų sprendimą.“

Jau žino, kaip panaudos gautas investicijas

Žemės ūkio startuolio „Fertrado“ kūrėjams atiteko 70 tūkst. eurų vertės investicija ir verslo teisės advokatų kontoros „Triniti Jurex“ prizas – 3 tūkst. eurų vertės teisinių paslaugų paketas. Gautas finansavimas padės ne tik patobulinti e. platformos darbą bei jį užbaigti, bet ir praplėsti tiekėjų sąrašą ir prekių asortimentą. Planuojama ieškoti daugiau darbo jėgos, koncentruotis į eksporto ir reklamos priemonių efektyvinimą. „Neįžvelgiame poreikio viešinti produktą socialiniuose tinkluose, mums nesudėtinga surasti, pritraukti klientus ir juos išlaikyti. Iki šiol startuolio kūrimo procese su komanda dirbome patyliukais, klientų užklausomis nesiskundžiame, jų itin daug, vos suspėjame. Laimėjimas atvėrė dar didesnio prekių ženklo populiarumo ir augimo galimybes“, – atvirauja verslininkas.

„Nedvejokite ir nebijokite, o judėkite į priekį, pasitikėdami savimi. Jei kyla jausmas, kad pasiekėte dugną, prisiminkite, dėl kokios priežasties tai pradėjote daryti. Kurkite toliau pridėtinę vertę, dirbkite ir stenkitės, atiduokite visą save, nenustodami tikėti idėja, kad išspręstumėte problemas, ir tuomet sėkmė ateis savaime. Tikėkite daugiau nei 100 procentų!“ – pataria T. Indriūnas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.