...

Lietuvių trimačiai holografiniai projektai sulaukė pasaulinio pripažinimo

Verslas

2017.11.27

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

Lietuvių trimačiai holografiniai projektai sulaukė pasaulinio pripažinimo

Paulius Lukševičius, Artūras Lukševičius, Paulius Valiulis. Asmeninio albumo nuotr.

Trijų vaikinų įgyvendintas interaktyvus sprendimas, panaudojant trimatį vaizdo holografą, šiemet pristatytas tarptautinės parodos „Expo 2017“ Lietuvos paviljone ir buvo išrinktas vienu stipriausių, o šiuo metu jis perduotas muziejui „World Expo“ Šanchajuje. Kaip kilo mintis sukurti trimačius holografinius projektus, aptarėme su „HoPro“ sumanytoju Artūru Lukševičiumi (31).

Išbandymai tiekėjams

„HoPro“ savo veiklą pradėjo 2016 metais. Idėjos autoriui ir įmonės įkūrėjui A. Lukševičiui, kilusiam iš Klaipėdos, talkino kaunietis Paulius Lukševičius (26), pasirūpinęs techniniu projektavimu ir gaminių dizainu, taip pat verslo plėtros vadovas Paulius Valiulis (27), kilęs iš Biržų, prie komandos prisijungęs prieš metus.

 

„Kai kartu su broliu pradėjome kurti šį projektą, artimoje aplinkoje nebuvo žmonių, susijusių su verslu, todėl jų požiūris buvo neutralus. Nesulaukėme nei palaikymo, nei kritikos.“

A. Lukševičius.

 

„Šį projektą pradėjome kurti kartu su broliu. Pamatėme panašų įrenginį tarptautinėje parodoje ir nusprendėme, kad galime padaryti geresnį ir kokybiškesnį“, – pasakoja A. Lukševičius. Be to, jaunuolius skatino noras galutinį holografo surinkimą atlikti Lietuvoje ir išbandyti, ar pasirinkti tiekėjai pajėgūs atlikti iškeltas užduotis – sudėtingas metalo lenkimo procedūras, pavyzdžiui, specialų stiklo apdirbimą.

Netrukus komanda ėmė gaminti kitas įrenginio versijas, kurios buvo labiau pritaikytos parduotuvių centrams ir kitoms pardavimo vietoms. Pasak „HoPro“ sumanytojo, išmoktos pamokos leido klientams pasiūlyti nestandartinių dydžių gaminius ir įvairios paskirties holografinius sprendimus. „Kai kartu su broliu pradėjome kurti šį projektą, artimoje aplinkoje nebuvo žmonių, susijusių su verslu, todėl jų požiūris buvo neutralus. Nesulaukėme nei palaikymo, nei kritikos. Neturėjome iš ko mokytis, todėl skaitėme verslo knygas – taip žinių sėmėmės iš šios srities profesionalų, tokių kaip Peteris Thielas, Steve’as Jobsas, Ericas Riesas ir kiti“, – pasakoja jis,

Išmoktos pamokos

Svarbiausia pamoka, įgyta kuriant verslą, pasak „HoPro“ sumanytojo, – suvokimas, kad reikia kuo greičiau sukurti pradinį produkto prototipą ir pabandyti jį parduoti. „Trimatį vaizdo holografą gaminome maždaug metus ir lygiagrečiai nedarėme jokių pardavimų, o tai šiek tiek apribojo galimybes toliau sparčiai vystytis“, – atskleidžia A. Lukševičius.

Pašnekovas prisipažįsta, kad ilgainiui teko išmokti tinkamai bendrauti su tiekėjais. „Skirdavome nemažai laiko suprojektuoti tam tikriems įrenginio komponentams, kuriuos vėliau siųsdavome tiekėjams ir klausdavome, ar jie gali taip pagaminti. Neretai tekdavo laukti kelias savaites ir dažnai įkyriai skambinti bei teirautis atsakymų. Kadangi buvome tik besikurianti įmonė, todėl į mus niekas rimtai nežiūrėdavo. Geriausias sprendimas buvo tiesiog nusiųsti brėžinius ir kitą dieną nesuderinus, o tik informavus, atvažiuoti pas tiekėjus į svečius ir tiesiogiai viską suderinti. Dažniausiai toks tiesioginis kontaktas su tiekėjais paspartindavo įvykių eigą 2–3 kartus“, – tikina verslininkas.

Verslo niša leidžia išvengti konkurencijos

„HoPro“ sumanytojas džiaugiasi, kad tiesioginės konkurencijos šiuo metu nejaučia, nes tokių įrenginių gamintojų Lietuvoje daugiau nėra. „Be mūsų, yra tik keletas įmonių Europoje, kurios gamina panašius įrenginius. Mūsų sprendimas yra labai nišinis. Nusprendėme iš pradžių išbandyti savo idėjas labai siaurame segmente, o paskui plėsimės į kitas sritis“, – pasakoja A. Lukševičius.

Kitiems startuoliams „HoPro“ sumanytojas pataria kuo greičiau išleisti minimalios sandaros, vertę sukuriantį produktą (angl. minimum viable product, MVP) ir bandyti parduoti jo nuotraukas ar vizualizacijas (idėją). „Tiekėjams turite parodyti, kad esate ne pradedančioji įmonė, bet jau pažengusi – taip jums sutiks pagaminti prototipinius gaminius“, – teigia pašnekovas.

Jis pabrėžia, kad, bendraujant su trečiųjų šalių tiekėjais, svarbu paprašyti įmonių registracijos pažymėjimų ir juos patikrinti ambasadoje. „Keletas mūsų tiekėjų yra iš Kinijos, todėl Vilniuje esančioje Kinijos ambasadoje patikriname, ar įmonės veikia legaliai“, – atskleidžia A. Lukševičius.

Verslininkas taip pat pataria turėti bent du tiekėjus. „Praktikoje patyrėme, kad, vienam tiekėjui atsisakius vykdyti garantinius įsipareigojimus, reikia sugaišti nemažai laiko surasti kitam“, – sako „HoPro“ sumanytojas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.