...

Laiškų tradiciją atgaivinęs startuolis taikysis į Amerikos rinką

Verslas

2022.03.15

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , , .

Laiškų tradiciją atgaivinęs startuolis taikysis į Amerikos rinką

Eglė Merkytė Asmeninio albumo nuotrauka

Įsigalėjus technologijoms, retas vaikas žino, kas yra popierinis laiškas ir kaip jų tėvai laukdavo asmeninių laiškų. Startuolis „Letry“ įžvelgė verslo galimybę su šiandienos vaikais bendrauti popieriniais laiškais ir taip padėti jiems išlaikyti dėmesį svarbiomis temomis. „Pastebėjau, kad intensyviai naudodami ekranus vaikai sunkiai susikaupia, pavyzdžiui, jiems sudėtinga perskaityti ilgesnę knygą. O laiškas – trumpas, taiklus ir asmeninis, todėl vaikas gali išlaikyti dėmesį“, – kalba „Letry“ įkūrėja Eglė Merkytė.

Temos – apie realų gyvenimą

Dauguma šeimų atpažins situaciją, kai vaikai užduoda svarbius klausimus ir domisi. Pavyzdžiui: kodėl prasidėjo karas, koks žmogus prie bažnyčios prašo išmaldos arba kodėl vaikai įstūmė berniuką į krūmus? „Letry“ kūrėja E. Merkytė pastebi, kad tėvams atsakyti į tokius klausimus dažnai nebūna tinkamo laiko, progos, jie neranda žodžių. „Man pačiai likdavo jausmas, kad savo dukroms pasakiau A, bet nepaaiškinau B, todėl pradėjau ieškoti būdų, kaip ramiai ir nuosekliai su jomis kalbėtis apie jausmus, santykius ar tiesiog paaiškinti, kaip naudotis pinigais. Pradėjau joms rašyti laiškus ir taip įžvelgiau verslo galimybę“ – pasakoja Eglė. „Letry“ laiškus ji vadina savotiška edukacine provokacija. „Tėveliai, atsitraukite nuo ekranų, išjunkite televizorius, pasidarykite arbatos ir pakalbėkite su vaiku svarbiomis temomis. „Letry“ laiškas pasirūpins, kad tokiam pokalbiui atsirastų pretekstas ir kad abi pusės būtų jau pagalvojusios, ką svarbu aptarti“, – siūlo idėjos autorė.

Psichologų patikrintas turinys

Pirmosiose „Letry“ laiškų serijose, skirtose 7–12 metų vaikams, kalbama apie emocinį ir finansinį raštingumą, o planuose – ir sunkesnės temos, tokios kaip tėvų skyrybos ar mirtis. „Daug psichologinių problemų vaikai išvengtų, jei nuo vaikystės su jais kalbėtume apie emocinius dalykus, padėtume tvarkytis su pykčiu, nerimu, perfekcionizmu. „Letry“ laiškai veikia tarsi vitaminai – jei juos naudoji reguliariai, apsisaugai nuo rimtų bėdų. Todėl kuriame išskirtinai kokybišką turinį vaikams, o su juo dirba bent keturi žmonės, kurių vienas – psichologas“, – pasakoja Eglė. Ji teigia, kad emocinis ir finansinis raštingumas yra būtinoji asmens higiena, ja turime pasirūpinti kasdien. „Mane „veža“, kad galiu rašyti laiškus naujai kartai, kuri užaugusi kurs išradimus, valdys institucijas ir verslus, augins savo vaikus. O aš galiu prisidėti prie jų augimo“, – savo misiją mato verslininkė.

Ieško komandos 

Šiuo metu „Letry“ intensyviai ieško komandos narių – rinkodaros specialisto ir verslo vystymo žmogaus. „Mano verslas turi tikslą auginti pasauliui atvirus ir emociškai stiprius vaikus, tam reikia daugiau protingų galvų. Kas susidomėjo, parašykite man! Dabar verslo pamatus dedu pati ir užtikrinu, kad laiškai būtų aktualūs, užkabinantys ir skatintų pokytį“, – savo mintis atskleidžia Eglė.

Komanda svarbi ir galvojant apie verslo plėtrą. Trejus metus JAV gyvenusi moteris sako, kad ateityje „Letry“ sieks eiti į anglakalbę rinką. „Amerikoje pažinau nemažai šeimų, jų problemas, supratau kultūrinius niuansus, o tai labai svarbu galvojant apie paslaugos pardavimą kitoje rinkoje“, – ateities planus braižo verslininkė.

Sprendžia šeimų problemas

Merkytė ir anksčiau kūrė iniciatyvas, palengvinančias šeimų kasdienybę. Norėdama sutaupyti šeimoms laiko ir tausoti aplinką, ji subūrė trijų Vilniaus rajonų bendruomenes į „Local Kiddo“ „Facebook“ grupę, kurios nariai gali keistis išaugtais vaikų daiktais per nemokamus daiktomatus. Ši bendruomenė pritraukė daug žmonių, išaugo į didelę iniciatyvą su savo blusturgiais ir paramos rinkimo akcijomis. Vėliau sekė ir kitos iniciatyvos, tokios kaip „Local Kiddo+“ – rekomendacijų grupė, besidalinanti kokybiškais atsiliepimais apie mokyklas, gydytojus ir paslaugas šeimoms.

Nėrė į „Edtech“ verslą

Turėdama verslo idėją, E. Merkytė pateko į Mokslo inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) organizuojamą „TechHub“ preakceleratorių, kuriame kartu su kitais startuoliais ir profesionaliais mentoriais tris mėnesius dirbo su verslo kūrimu. Iš visų dalyvių buvo atrinkta 12 startuolių (tarp jų ir „Letry“), kurie pristatė savo kuriamus sprendimus, o juos įvertino patyrusių investuotojų komisija. „Letry“ prisistatymas investuotojų ir mentorių buvo išrinktas į TOP 5, sulaukė teigiamų atsiliepimų ir vizitinių kortelių su siūlymais susitikti ateityje. Šiuo metu Eglė jau turi vieną angelą investuotoją, kuris palaiko jos idėją.

Per trumpą laiką įvertintas „Letry“ kol kas neskuba kurti technologinių sprendimų ir su savo klientais bendrauja „Facebook“ platformoje. „Visų pirma noriu išsigryninti, kas yra „Letry“ vartotojas ir kokia rinkodara būtų tinkama. Šio verslo sėkmė priklauso nuo to, kaip pavyks pasiekti vartotojus, tad norisi į tai ir koncentruotis“, – kalba Eglė.

Pirmieji laiškai – per Kalėdas

Pirmuosius „Letry“ laiškus vaikai gavo gruodį. Juos taip užkabino asmeniniai laiškai, kad kai kurie net nenusivilkę lauko drabužių skaitė laiškus koridoriuje – tokiais ir panašiais atsiliepimais su verslininke vėliau pasidalino tėvai. „Dirbu startuoliams būdingu ciklu: kuriu nedaug, o išgirdusi atsiliepimus pagal juos tobulinu produktą. Po Kalėdų laiškų pardavimo supratau, kad mano segmentas turėtų būti pradinių klasių vaikai, ne jaunesni, nes iš pradžių orientavausi į ikimokyklinukus. Man, kaip verslininkei, tokios pamokos labai vertingos, jos man sutaupo laiko ir pinigų“, – įsitikinusi moteris.

Prasidėjęs karas Ukrainoje „Letry“ kūrėją skatina dar intensyviau dirbti. „Man svarbu, kad laiškų turinys būtų aktualus vaikams, kad situacijos atspindėtų realų gyvenimą. Karo kontekste daugumai vaikams kyla klausimas, kodėl vieno žmogaus blogas elgesys gali taip paveikti pasaulį, kodėl to žmogaus negalime sustabdyti čia ir dabar. Ir, nors tiksliai nežinome, kas vyksta Putino galvoje, bandykime su vaikais apie tai kalbėti svarstydami, abejodami, klausdami jų nuomonės. Gebėjimas gilintis į vidinius dalykus leidžia pažinti save, o per save – kitus. Viskas, ką šiame chaotiškame pasaulyje turės ateities vaikai – tai pasitikėjimas savimi ir gebėjimas suprasti kitus“, – savo viziją atskleidžia Eglė.

Pagalvoti prieš programuojant

Naujiems startuoliams nelengva rasti problemą, kurią būtų verta spręsti, o ją išsprendus rastųsi verslo potencialas. Idėją pagavę žmonės dažnai pradeda nuo programavimo, o tik vėliau ima galvoti apie jos vertę klientams. Prieš kuriant produktą, Eglė siūlo pagalvoti apie vadinamuosius „low-key“ sprendimus – tokius, kuriems nereikia ilgų valandų programuojant ar technologinio perversmo. „Aš pati pasirinkau elementarų sprendimą – kas gali būti paprasčiau nei laiškas, kuris gyvuoja nuo rašto atsiradimo laikų. Tačiau, pritaikiusi jį šiandienos kontekstui, žinau, kad laišku galiu padaryti stiprų poveikį savo auditorijai. Todėl esu visomis penkiomis už „low-key“ sprendimus. Mano siūlymas – žiūrėti į viską kaip galima paprasčiau“, – siūlo verslininkė E. Merkytė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.