Kaip startuoliui sukurti logotipą?
2014.08.12
Temos: Startuolis.
Besikuriantis verslas dažnai susiduria su pačiais įvairiausiais iššūkiais ir kliūtimis. Geram startui reikia finansinių bei juridinių įmonės steigimo subtilybių išmanymo, gebėjimo planuoti laiką ir sąnaudas. Kadangi užduočių daug, o atlikti viską iš karto neįmanoma, labai svarbu teisingai įvertinti ir sudėlioti prioritetus. „Logotipokurimas.lt“ grafikos dizaineris Andrius Tamošaitis tikina, kad tarp startuolių paplitusi praktika, kai jaunos įmonės įvaizdžio kūrimo (pavadinimo, logotipo, interneto puslapio) klausimai atidedami vėlesniam etapui, yra klaidinga. „Siekiant sėkmingai startuoti rinkoje, pavadinimo ir logotipo kūrimas turi būti vienas pirmųjų verslininko žengtų žingsnių“, – įsitikinęs pašnekovas.
Pirma: gero pavadinimo pasirinkimas
Tai vienas svarbiausių niuansų kuriant įmonės įvaizdį. Svarbu viskas: kokią veiklą vykdote, kaip save norite pristatyti, į kokią rinką taikote ir kokie jūsų potencialūs klientai. „Patarčiau rinktis aiškų, lengvai ištariamą ir įsimenamą pavadinimą“, – sako A. Tamošaitis ir užtikrina, kad geras pavadinimas labai daug prisideda prie įmonės ar produkto sėkmės.
„Taip pat būtina numatyti pavadinimo paskirtį: ar vardas tiesiogiai identifikuos įmonės vykdomą veiklą, ar tai perkeltinės reikšmės pavadinimas, o galbūt nieko nereiškiančių žodžių ar raidžių junginys“, – galimus pasirinkimo variantus vardija pašnekovas. Anot A. Tamošaičio, visi minėti variantai turi savų pranašumų ir minusų.
Tiesioginis pavadinimas aiškiai apibrėžia paslaugų spektrą, tačiau susiaurina jį (tai gali tapti rimtu minusu įmonei plėtojantis ir keičiant veiklos kryptį). „Reikėtų įvertinti ir tai, kad bendrinį žodį paversti prekių ženklu nėra lengva“, – sako grafikos dizaineris. Kita vertus, tiesioginis pavadinimas perteikia žinutę apie įmonės teikiamas paslaugas potencialiems klientams, tad jiems daug lengviau surasti ir identifikuoti įmonę.
Perkeltinės reikšmės ar bereikšmiams pavadinimams reikia daug daugiau laiko, reklamos ir rinkodaros sprendimų, siekiant įsitvirtinti rinkoje. „Vis dėlto tokie pavadinimai atrodo patikimesni, unikalesni, kūrybingesni“, – sako pašnekovas. A. Tamošaitis tikina, kad būtent šis aspektas vartotojų akyse gali lemti ir nuomonę, jog ir pati įmonė turi tokių pačių ypatybių.
Juk nenorėtumėte, kad chirurginę operaciją jums atliktų praktikuojantis veterinaras? Toks pat požiūris turėtų būti ir į logotipo kūrėją.
A. Tamošaitis
„Pavadinimui sukurti nereikia specifinių žinių ar išsilavinimo – tik kūrybiškumo. Todėl šią užduotį atlikti gali ir profesionalus dizaineris, ir startuolio nariai“, – patikina pašnekovas ir primena, kad kuriant pavadinimą reikia patikrinti pavadinimų sudarymą ir jų registravimo procedūrą reglamentuojančius Lietuvos teisės aktus bei įsitikinti, kad pasirinktas pavadinimas laisvas, kad šis vardas galės būti naudojamas domenui.
Antra: tinkamo dizainerio pasirinkimas
„Juk nenorėtumėte, kad chirurginę operaciją jums atliktų praktikuojantis veterinaras? Toks pat požiūris turėtų būti ir į logotipo kūrėją“, – sako A. Tamošaitis. Reikėtų rinktis patikimą ir profesionalų grafikos dizainerį. „Dizainerį siūlyčiau rinktis pagal atliktus darbus – būtent jie geriausiai atskleidžia dizainerio braižą, stilių, galimybes“, – pataria pašnekovas.
Labai svarbu suformuoti aiškias gaires, ko norite ir tikitės. Taip pat išsamiai aprašyti savo veiklą, organizaciją, tikslus ir siekius. Šios detalės labai svarbios, kadangi nuo jų tikslumo priklausys dizainerio galimybės „užčiuopti“ jūsų idėją ir atspindėti ją logotipe. „Pavyzdžiui, prieš imdamasis darbo aš visuomet kliento prašau užpildyti klausimyną, prašau pateikti bent kelis patinkančių logotipų pavyzdžius, pakomentuoti juos. Šitaip aiškinuosi kliento skonį ir norus. Be to, kurdamas renku informaciją apie kliento konkurentus, numatomą rinką – visa tai irgi praverčia kuriant logotipą“, – patirtimi dalijasi A. Tamošaitis.
Techninės logotipo ypatybės
„Logotipas turi būti kurtas vektoriniu formatu. Tai neturėtų būti vienas paveikslėlis keliais formatais. Be to, bet koks logotipas privalo turėti savo naudojimo aprašą (angl. brandbook). Ir nors ne visiems startuoliams tai prieinama iš karto, tokio aprašo sukūrimas turėtų būti numatytas ateityje“, – įsitikinęs pašnekovas.
Pirmiausia reikėtų numatyti ir aprašyti logotipo naudojimą skirtinguose fonuose, taip pat vienspalvį naudojimą, negatyvinį vaizdą, spalvų kodus, jei reikia, parengti horizontaliojo ir vertikaliojo naudojimo pavyzdžius, nurodyti šriftą, saugią zoną, mažiausią naudojamą dydį ir pan.
Labai svarbios ir vizualinės logotipo ypatybės, tokios kaip paprastumas, tinkamumas tikslinei auditorijai, originalumas.
Paprastumas ir nekomplikuotas vaizdas
„Reikia suprasti, kad logotipas pirmiausia vartotojui suprantamas per vizualinę prizmę. Jis turi būti aiškus ir greitai suvokiamas, tai ypač aktualu šiuolaikiniame skubančiame pasaulyje, kai informacijos srautas nesustabdomas. Niekas nenori, kad klientas dvidešimt minučių tyrinėtų logotipą, bandydamas suprasti, kas ten yra. Dėl šios priežasties logotipas turi būti lengvai suprantamas ir aiškus. Pernelyg sudėtingas vaizdas (daug smulkių detalių ir pan.) apsunkina logotipo naudojimą įvairiais formatais. Pavyzdžiui, jei logotipo detalės susilieja į vientisą neaiškią masę, gali visai pranykti logotipo vaizdo esmė“, – aiškina pašnekovas.
Tinkamumas tikslinei auditorijai ir rinkai
Tai labai svarbus aspektas, nes tai, kas tinka senelės „home made“ rankdarbiams, netiks baikerių klubui. Čia pat prisideda ir tautinis kultūrinis aspektas, pavyzdžiui, vienas simbolis vienoje kultūroje gali turėti vieną prasmę, kitoje – visiškai kitokią. „Japonijos imperatoriaus chrizantema reiškia nuosavybę ir kontrolę, o ne taip toli esančioje Korėjoje chrizantema reiškia mirtį“, – pavyzdį pateikia A. Tamošaitis.
Originalumas ir unikalumas
Šiandien kompiuteriu atlikta grafika nieko nebenustebinsi. Būti pastebėtam, vadinasi, būti kitokiam: kartais – drąsiam, kartais – išsišokėliui. Taigi išlošia tie, kas yra originalūs, novatoriški.
Taigi logotipas turėtų atspindėti jūsų įmonės viziją. Nuspręskite, kokią žinutę norite perteikti būsimiems klientams: sukurti stabilumo, saugumo pojūtį, o galbūt akcentuoti pigumą. „Dažnai pamirštama, kad logotipe visuomet turi slypėti prasmė – tai, kad kuriamas simbolis ar logotipas turi vienokių ar kitokių ypatybių, turi būti pagrįsta. Ir nors asociacija nebūtinai turi būti itin aiški (pavyzdžiui, „Nike“ logotipas simbolizuoja graikų pergalės deivės Nikės sparną), ji vis tiek turi būti“, – įsitikinęs A. Tamošaitis.
Grafikos dizaineris pataria: „Nors verslo pradžioje lėšos būna labai ribotos, siūlau rimtai pažiūrėti į logotipą ir įvaizdžio kūrimą. Juk kiekvienas startuolis planuoja išaugti ir tapti antruoju „Facebook“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.