Ilgametę didžėjavimo patirtį pritaikė šiuolaikiniams renginiams
2020.11.03
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Aleksandras Djačenko pirmąjį savo uždarbį už didžėjavimo paslaugas gavo dar prieš daugiau nei du dešimtmečius, o norą tapti didžėjumi, kaip pats sako, atsinešė jau gimdamas. Vis dėlto šiuolaikinė rinka, anot pašnekovo, nuo buvusios karjeros pradžioje skiriasi kaip diena ir naktis. Dabar A. Djačenko vadovaujama „DJ pramogos“ savo klientams siūlo visapusišką paslaugą, apimančią kur kas daugiau nei vien didžėjavimo reikalus.
Klientų poreikiai nuolat auga
Anot pašnekovo, renginių rinka per pastaruosius du dešimtmečius pasikeitė neatpažįstamai. Klientai tapo reiklesni, ieško daugiau inovacijų, nori, kad pasamdyta komanda pasirūpintų visais šventės niuansais. Būtent šia linkme pasuko ir A. Djačenko vadovaujama „DJ pramogos“.
„Per ilgus metus susiformavo mano paslaugos koncepcija. Siūlome klientams ne tik didžėjaus paslaugą. Į mūsų pasiūlymą įeina visas profesionalus renginio arba naktinio klubo įgarsinimas ir apšvietimas. Savo klientams teikiame tik aukštos klasės įrangą, kurios asortimentą nuolat papildome naujais produktais. Mes siekiame būti išskirtiniai, visada orientuojamės į kliento poreikius ir viziją. Stengiamės suteikti klientui tai, ko jis nori, ir dar daugiau. Klientas visada turi likti sužavėtas“, – įsitikinęs A. Djačenko.
Pašnekovo teigimu, kone kiekvienam sezonui svarbu sugalvoti kažką, kas patrauktų kliento dėmesį. A. Djačenko užsimena, kad net šiuo metu jau turi viziją, ką pasiūlys savo auditorijai ateinantį vasaros sezoną: „Ruošiame visiškai naują paslaugą. Tai renginio programa, kurios iki šiol niekas Lietuvoje dar nesiūlė. Tai bus staigmena ir puiki galimybė padaryti vakarą velniškai energingą ir aistringą.“
Nuo A iki Ž
Paklaustas, kas dažniausiai renkasi „DJ pramogos“ teikiamas paslaugas, pašnekovas patikina, kad vienareikšmiškai apibrėžti švenčių, kuriose dirba, tiesiog neįmanoma. Tai ir privačios šventės, ir įmonių vakarėliai, ir įvairūs renginiai.
„Teikiame paslaugas visiems, norintiems surengti vakarėlį, šventę ar pasirodymą. Tai gali būti įmonės vakarėlis, vestuvės, mergvakaris ar bernvakaris, gimtadienis ar muzikinės grupės koncertas. Nėra jokių renginio koncepcijos, kalbos ar kultūros apribojimų. Esame visur, kur reikalingas garsas, šviesa, muzika, šokiai iki ryto ir nepamirštama nuotaika“, – sako A. Djačenko, pridurdamas, kad kitaip vargu ar su kitokiu požiūriu ir būtų galima įsivaizduoti sėkmingą didžėjaus darbą.
„Profesionalus didžėjus gali visa tai užtikrinti. Žinoma, bėgant metams pasitaikė įvairių situacijų. Ne kartą teko dirbti kliento pageidavimu 24 ar daugiau valandų. Teko vykti į užsienio komandiruotes, dalyvauti statant naujus klubus Lietuvoje ir užsienyje. Profesionalus didžėjus – tai žmogus, kuris gali užtikrinti nepakartojamą renginio atmosferą. Tai žmogus, kuris jaučia publiką, žino, ko nori žmonės, stengiasi pasidalinti pozityviomis emocijomis, išpildo vakaro arba šventės viziją taip, lyg svečiai patys kurtų savo vakarą. Tikras profesionalas atiduos visas savo jėgas, sukurs nepakartojamą muzikos ir šviesų šou“, – pastebi A. Djačenko.
Prisimindamas įsimintiniausias akimirkas savo darbe, pašnekovas patikina, kad kiekviena šventė savaip įdomi ir išskirtinė, tačiau kartais būna akimirkų, kurios kaip niekas kitas įsirėžia į atmintį.
„Ne kartą pasaulinio lygio žvaigždės ateidavo į mūsų naktinį klubą vakarėlio metu, kai su koncertais lankydavosi Lietuvoje. Kartą grupė „Metallica“ po koncerto Vilniuje atėjo į mūsų klubą. Įsivaizduokite, koks buvau laimingas, kai grupės būgnininkas Larsas Ulrichas priėjo prie manęs nusifotografuoti ir paprašė pagroti ką nors iš grupės „Deep Purple“ repertuaro“, – prisimena pašnekovas.
Svajonių siekti lengviau
Kalbėdamas apie pirmuosius savo žingsnius, dar mokykloje žengtus į didžėjavimo sritį, A. Djačenko prisimena, koks nelengvas kelias tuomet laukė, norint pasiekti šią svajonę. Anot jo, nors ir nebuvo didelės konkurencijos, tačiau kartu ir nebuvo daug galimybių veiklai plėtoti.
„Galiu teigti, kad didžėjaus darbas tapo gerokai sudėtingesnis ir visapusiškesnis. Kai pradėjau savo karjerą, šioje srityje beveik nebuvo konkurencijos, nebuvo technologijų, kurios šiais laikais yra būtinybė, nebuvo interneto. Grojome muziką iš juostinių kasečių, o muziką pirkdavome kioskuose, kartais siųsdavome iš Vakarų Europos kaip kontrabandą. Vilniuje buvo tik kelios diskotekos, dirbančios iki vidurnakčio. Privačių renginių segmente dominavo smulkūs muzikiniai kolektyvai. Didžėjus buvo visiškas marginalas. Šiais laikais viskas kitaip. Didžėjavimo sritis žengė toli į priekį. Daugelis jaunų žmonių norėtų tapti arba jau tapo didžėjais, o šiuolaikinių skaitmeninių ir pramoninių technologijų galimybės mūsų versle prilygina didžėjų muzikantui“, – sako A. Djačenko.
Gyvenimiški iššūkiai
Pašnekovas neslepia – didžėjaus veikloje, kaip ir kiekviename versle, yra iššūkių: „Pagrindinis iššūkis yra susijęs su kokybiškų paslaugų teikimu mūsų klientams. Dažnai tenka daug dirbti be miego ir poilsio. Žmonės dažnai mano, kad didžėjus tiesiog ateina groti muzikos savo malonumui ir eina namo dar prieš pavargdamas. Kartais tai yra tiesa, bet beveik visada viskas yra kitaip. Prieš renginį, renginio metu ir po jo yra daug įvairių programos ir paruošiamųjų darbų.“
A. Djačenko pasakoja, kad kiekvieno kliento šventė dažniausiai būna labai individuali, todėl didžėjus privalo prisitaikyti ir suprasti kiekvieno poreikius: „Renginiai ir ypač asmeninės šventės yra subtilus, beveik intymus kiekvieno kliento klausimas. Dažnai tai yra gyvenimo šventė, todėl svarbu padėti klientui sukurti ją šviesią ir įsimintiną visam gyvenimui. Ne mažiau!“
Pašnekovo teigimu, nors kelias nelengvas, labai stipriai motyvuoja žmonių šypsenos ir padėkos: „Mane labai stimuliuoja supratimas, kad savo darbu galima pradžiuginti žmones. Galiausiai reikia pasakyti, kad geras didžėjus generuoja geras pajamas, kurios leidžia plėtoti savo verslą.“
Svarbus pozityvus požiūris
Pasaulinei pandemijai itin paveikus renginių sektorių, nukentėjo ir didžėjavimo paslaugas teikiantys verslai. A. Djačenko pastebi, kad tai išties nelengvas laikas, tačiau net ir šioje situacijoje būtina įžvelgti ką nors gero.
„Aš, kaip ir daugelis mano kolegų, išgyvenu dėl pasaulinės pandemijos. Dėl jos šiais metais teko atšaukti keletą renginių. Labai tikiuosi, kad visa ta situacija neilgam, ir tikiu, kad mes pasimokysime ateičiai. Turėsime išmokti kurti didesnius amortizacijos fondus, kad ateityje apsisaugotume nuo panašių nemalonumų. Nors, žinoma, nuo visų negandų apsisaugoti tiesiog neįmanoma, tad svarbu pažvelgti optimistiškai. Pavyzdžiui, man asmeniškai pandemija padėjo labiau įsigilinti į muzikos kūrybą, tad negalima sakyti, kad prarastas laikas buvo neišnaudotas.
Pasiruošti sunkiam darbui
Paklaustas, ką galėtų patarti kitiems, siekiantiems susikurti savo svajonių darbo vietą, ypač jeigu tai yra didžėjavimo sektorius, pašnekovas rekomenduoja nusiteikti nelengvam darbui.
„Didžėjui dažnai tenka daugelį metų dirbti klube penkias ar šešias naktis per savaitę ir patikėkite – tai nėra lengva. Be to, dabar šioje rinkoje konkurencija didžiulė. Jei norite užsidirbti pinigų, turite dirbti, kad sukurtumėte aukštos klasės patrauklią paslaugą. Jūs turite būti rekomenduotini. Be patirties, išsilavinimo ar pašaukimo tai bus sunku pasiekti. Šiame versle nėra pašalinių žmonių“, – atvirauja A. Djačenko.
Vis dėlto pašnekovas gali neabejodamas teigti, kad dirba savo svajonių darbą, nors ne kartą turėjo ir sudėtingų akimirkų: „Kol šis verslas man ėmė nešti pajamų, daug metų buvo padaryta daugybė darbų ir klaidų. Dažnai norėjau viską mesti ir daryti ką nors kita, tačiau vidinis balsas man visada sakydavo: „Palauk, būk kantrus, dirbk daugiau.“ Tiems, kurie bando savo jėgas svajonių versle, aš norėčiau patarti niekada nenustoti mokytis, lyg tai jūs tik pradedate. Tobulėti nėra jokių ribų. Nebijokite pripažinti savo akivaizdžių klaidų ir daryti to, ką reikia daryti. Pasirinkite darbą, kuris jums patinka, ir jums nereikės dirbti nė vienos dienos gyvenime. Taip sakė Konfucijus ir, mano manymu, tai tikra tiesa. Visiems, kurie ieško, aš spaudžiu ranką ir linkiu kantrybės bei sėkmės.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.