Idėja pripažinta, dabar svarbiausia – greitis
2013.05.09
Temos: Startuolis, Technologijos, Verslo pradžia.
Šiandien įmanoma viskas, realiuoju laiku vertinti pranešėjus, atsakinėti į apklausas ar net pakreipti prezentacijas norima kryptimi. Tai daryti leidžia įrankis „IQ Polls“. Ši programėlė leidžia balsuoti, todėl paprastai ir greitai galima išreikšti savo nuomonę. „IQ Polls“ jau sulaukė dėmesio ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Susitikome su vienu iš jo kūrėjų Ryčiu Laurinavičiumi ir pasikalbėjome apie galimybes, ateitį ir nykstančią ribą tarp realybės bei virtualios erdvės.
Idėja kilo pietaujant
Naudotis „IQ Polls“ paprasta. Sukurti klausimyną galima ir per pusę minutės. Balsuoti irgi lengva. Užtenka programėle nuskaityti QR kodą. Žinoma, vidinė virtuvė yra kur kas sudėtingesnė ir per tokį didelį renginį kaip LOGIN sistemai tikrai yra ką veikti.
„Ar tai sudėtinga? Taip. Yra trys visiškai atskiros aplinkos. Tai rezultatų aplinka, balsavimo aplinka ir svetainė, suteikianti galimybę nusipirkti paslaugą, pakeisti vartotojo būseną iš paprastos į premium ir t. t. Jos visos yra gana savarankiškos. LOGIN metu tikrai buvo ką veikti. Teko praleisti ne vieną bemiegę naktį“, – sakė R. Laurinavičius.
„IQ Polls“ gimė paprastai – per vieną pokalbį pietaujant. „Idėja gimė pietaujant su Artūru Jonkumi. Lietuvos ryšių su visuomene pasaulyje jis yra žinomas žmogus, be to, dėstytojas. Kažkaip kalbėdami pasakėme: jeigu būtų toks įrankis, kaip būtų šaunu. Aš pasakiau: kodėl gi ne – padarom. Taigi idėja gimė spontaniškai. Užsikabinome, parengėme bazinę versiją. Ji sulaukė kur kas didesnio dėmesio, nei tikėjomės. Tada jau rimčiau prisėdėme ir nuosekliai peržvelgėme, kokios funkcijos reikalingos, kad sistema atliktų pirminę paskirtį, bet neapaugintume jos ir tai nepavirstų tanku, kuriuo sunku naudotis. Vienas mūsų principų yra suteikti žmogui aiškumą, paprastumą, lengvumą“, – kalbėjo R. Laurinavičius.
Naujoji programėlė netruko sulaukti susidomėjimo ir gerų atsiliepimų. Analogiškų produktų pasaulyje kaip ir nėra, greitai tapo aišku, kad poreikis akivaizdus. Kokia „IQ Polls“ sėkmės paslaptis?
„Man patinka, kaip į panašų klausimą atsako Ilja Laursas. Kai jo paklausia, kaip pasisekė „GetJar“, jis sako, kad sėkmė todėl yra sėkmė… Tu atlieki daugybę bandymų, kai kurie iš jų būna vietoje ir laiku. Nežinau, ar tai sukelia revoliuciją, tačiau faktas, kad pristatytojai ir anksčiau norėdavo auditorijos reakcijos, bet paprastai jis būdavo iš tų, kurie garsiausiai kalba. Dabar ta nuomonė yra objektyvesnė. Gali gauti realesnį rezultatą, atspindintį daugumos nuomonę“, – sakė verslininkas.
Funkcijų gali daugėti
R. Laurinavičius sako, kad „IQ Polls“ galimybės gali stipriai plėstis. Programa turi potencialo ne tik prezentacijų srityje. Ji gali padėti kurti interaktyviąsias reklamas ar trinti ribas tarp realybės ir virtualaus pasaulio. Į „IQ Polls“ ir toliau diegiamos naujos funkcijos.
„Visiškai nauja funkcija, kurią paleisime tik dabar, yra galimybė surinkti el. pašto adresus. Ši funkcija leidžia balsuoti tik pateikus savo el. pašto adresą. Tada apklausa yra tik savotiškas žaidybinis elementas, o pagrindinis tikslas – gauti klausytojų kontaktus.
Kita funkcija yra savotiškas online ir offline sujungimas. Žurnale prie straipsnių gali būti pridedamas QR kodas su balsavimu ir kvietimu pareikšti nuomonę. Kitame numeryje gali būti pateikiami rezultatai. Tą patį galima pritaikyti ir interaktyviosioms reklamoms“, – sakė jis.
Idėjos sumanytojas teigia, kad dabar itin svarbus yra laikas. Didelės kompanijos lengvai gali užgošti mažos įmonės produktą. Todėl svarbu kiek įmanoma labiau jį ištobulinti.
„Mūsų debiutas buvo Davoso tarptautiniame komunikacijos forume. Ten sulaukėme grįžtamojo ryšio, pamatėmė, kad ir užsienyje tai yra naujovė. Reakcija tikrai labai gera ir tai mus džiugina. Kaip ir daugelis tokių „startupų“, matome ir suprantame, kad dabar svarbiausia yra greitis. Mes nieko nepatentavome ir niekas negarantuoja, kad dešimt metų ramiai gyvensime. Viskas priklauso nuo to, kaip išplauksime į tarptautinius vandenis ir ar būsime ten pastebėti“, – svarstė R. Laurinavičius.
Pašnekovas įsitikinęs, kad viena iš „IQ Polls“ potencialių funkcijų – realybės ir virtualaus pasaulio ribos trynimas – gali pasirodyti labai svarbi. Būtent tokia kryptimi juda technologijos. Mūsų mobilieji prietaisai jau dabar leidžia savotiškai papildyti realybę. Ateityje ši tendencija tik stiprės.
„Neabojotina, kad taip ir bus. Tai liudija keli sprendimai keliose srityse. Žinomiausias, ko gero, yra „Google Glass“. Tai yra panašus žingsnis. Viena vertus, tu esi realybėje, bet tuo pat metu gauni papildymą iš virtualaus pasaulio. Tie papildytos realybės sprendimai ateina. Gal tik technologijos dar per sudėtingos taip paprastai naudoti“, – sakė R. Laurinavičius.
Kol kas R. Laurinavičiaus mintys – apie „IQ Polls“ tobulinimą. Verslininkas galvoje turi artimiausių metų tikslus. „Pasakysiu paprastai: noriu, kad mūsų programa naudotųsi tiek žmonių, kiek dabar naudojasi „Prezi“.
„Prezi“ yra toje pačioje nišoje ir jų pavyzdys rodo, kad daug žmonių ieško, kaip prezentacijas rengti kitaip. Matome, kad niša yra didelė. O lyginti naudojimąsi „IQ Polls“ ir „Prezi“ yra tas pats, kas lyginti ėjimą pėsčiomis ir tanko vairavimą. „IQ Polls“ naudotis lengva ir mes labai stengiamės, kad tai išliktų“, – kalbėjo R. Laurinavičius.
Ekspertai
Ilja Laurs
Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.