...

Dirbtiniu intelektu sprendžia rinkodaros iššūkius

Verslas

2020.02.27

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Dirbtiniu intelektu sprendžia rinkodaros iššūkius

Šarūno Chomentausko ir Egidijaus Pilypo sukurta platforma „Exacaster“ padeda telekomunikacijų bendrovėms ir mažmeninės prekybos įmonėms spręsti svarbiausius rinkodaros, personalizavimo ir klientų patirties iššūkius.

„Exacaster“ padeda įmonėms bendrauti su savo klientais ir gerinti sprendimų priėmimą, remiantis didžiaisiais duomenimis (angl. big data) bei numatoma analitika. Tai dirbtinio intelekto principais paremta programinė įranga, leidžianti pagerinti vartotojų patirtį visuose sąlyčio taškuose.

Profesinėje srityje pamatė aiškų poreikį

„Prieš dešimtmetį, patys dirbdami vienoje telekomunikacijų įmonėje, supratome, kad iš tikrųjų negalime pakankamai gerai matyti ir suprasti savo klientų. Tiesiog todėl, kad jų yra per daug. Neįmanoma kalbėtis su šimtais tūkstančių klientų. Turėjome įsigilinti į jų poreikius“, – prisimena Š. Chomentauskas.

Tam, kad būtų susidorota su didžiuliu duomenų kiekiu, kolegos ėmė kurti algoritmus, paremtus mašininiu mokymusi, siekdami išspręsti verslo problemas, kurios žmogaus jėgoms būtų tiesiog neįmanomos.

„Pradėjome numatydami, kurie klientai paliks įmonę. Kadangi mūsų prognozės buvo gana tikslios, mes ir toliau kūrėme klientų išlaikymo sprendimus, siekdami sumažinti mobiliojo ryšio operatorių abonentų skaičiaus mažėjimo procentus. Mes taip pat sukūrėme daugybę automatizuotų sprendimų, kaip įtraukti klientus į priekį, pardavinėti, pratęsti sutartį, valdyti namų ūkį ir dar daugiau“, – vardija pašnekovai.

Paremta vartotojo elgsena

Dirbtinis intelektas, pagrįstas sudėtingais algoritmais, geba šifruoti ir analizuoti tai, ką vartotojas veikė ir kokie yra jo poreikiai. Anot pašnekovo, kuo toliau, tuo labiau ši įranga tampa prieinama ir mažesnėms įmonėms, ne tik rinkos lyderiams.

„Mūsų programinė įranga pasirenka pasiūlymus, remdamasi asmens pirkimo istorija ar kitais įvykiais. Ji rekomenduoja naujas prekes, kurios gali patraukti pirkėjo dėmesį ir paversti tą dėmesį pardavimu. Dirbtiniu intelektu valdoma rinkodaros automatizavimo technologija pastaraisiais metais greitai subrendo ir dabar tampa prieinama net mažesnėms įmonėms“, – atskleidžia Š. Chomentauskas.

Šiuo metu „Exacaster“ turi vartotojų daugiau nei dešimtyje šalių ir intensyviai konkuruoja su visame pasaulyje veikiančiomis automatizuotomis rinkodaros programinėmis įrangomis.

„Konkurencija yra nuožmi, todėl, daugiausia dėmesio skirdami telekomunikacijų ir mažmeninės prekybos įmonėms, galime pasiūlyti moderniausią klientų profiliavimą, Mes siūlome dirbtiniu intelektu palaikomų pirkimų rekomendacijas ir rinkodaros automatizavimo galimybes, kurias gali suderinti vos kelios kitos įmonės visame pasaulyje“, – teigia E. Pilypas.

Pagrindiniai iššūkiai

Dirbtinis intelektas šiuo metu lyderiaujanti sritis, o „Exacaster“ save laiko šios šakos pionieriais, todėl, anot pašnekovų, patiria spaudimą būti geriausiais ir rodyti pavyzdį kitiems.

„Mes turime mokyti verslą, kaip teisingai panaudoti klientų duomenis. Labai svarbu saugiai ir tinkamai naudoti asmeninius duomenis iš galutinio vartotojo perspektyvos. Įmonės turėtų suteikti teisę kiekvienam klientui kontroliuoti savo duomenis“, – įsitikinęs pašnekovas.

Anot Š. Chomentausko, nesvarbu, net jei įmonė tvarko ir sistemina terabaitus apimančią klientų informaciją, kuriamas sprendimas privalo užtikrinti duomenų apsaugą. Vis dėlto ne visiems gaunamiems duomenims reikalinga asmeninė informacija, todėl dažnu atveju įmonės turi surinkusios didelį srautą naudingų duomenų, tačiau tinkamai jų neišnaudoja.

„Įmonėms priklauso daugybė klientų informacijos, tačiau didžioji jos dalis nepanaudojama analizei dėl senų IT sistemų ir trūkstamos vidinės duomenų paruošimo ar panaudojimo kompetencijos. Mūsų uždavinys ir didžiausias iššūkis – padėti tokioms įmonėms surinkti visus turimus klientų duomenis, o svarbiausia – padidinti kliento vertę, teikiant personalizuotą patirtį galutiniams vartotojams“, – pasakoja E. Pilypas.

Planuoja naujus žingsnius

Paklausti, ko dar tikisi pasiekti šioje srityje ir kokie startuolio ateities planai, pašnekovai tikina, kad būtent šiuo metu dirbama su naujos platformos pristatymu. 

„Dabartinis planas yra sėkmingai įdiegti mūsų naują programinę įrangą „Exacaster Client 360“. Tai yra klientų duomenų valdymo platforma, pritaikyta telekomunikacijoms. Mes planavome pristatyti savo naują platformą pagrindiniame mobiliųjų technologijų renginyje Europoje – „Mobile World Congress“ Barselonoje. Tačiau renginys neseniai buvo atšauktas dėl koronaviruso protrūkio rizikos, tad dabar turime rasti kūrybingų būdų, kaip paleisti šią naujos kartos klientų duomenų platformą kitomis moderniomis ryšio priemonėmis ir taip pasiekti būsimus klientus“, – sako Š. Chomentauskas.

Anot jo, būtent gebėjimas prisitaikyti yra ypatinga startuolio vertybė, nesvarbu, kurioje gyvavimo stadijoje jis yra. Tad to sėkmingiems verslams ir linkima.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.