...

Bandomąjį jauką užmetė Vokietijos rinkoje

Verslas

2015.02.18

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Bandomąjį jauką užmetė Vokietijos rinkoje

„Meineangelruten.de“ (liet. „Mano meškerės“) įkūrėjas Ugnius Leimontas su trijų bendraminčių komanda. Asmeninio archyvo nuotr.

Žūklės laimikį dažnai lemia ne tik rezultatai, bet ir tą dieną nusišypsojusi sėkmė. Kartais masalas kokybiškas, vieta ideali ir oro sąlygos it užsakytos, bet niekas nekimba. O kitą dieną po pirmo užmetimo ištrauki didžiulę lydeką.

Kuria tiražuojamą platformą

Startuolio „Meineangelruten.de“ (liet. „Mano meškerės“) įkūrėjas Ugnius Leimontas su trijų bendraminčių komanda nutarė atidaryti žvejybos įrangos prekyvietę internete, kurioje prekiautų patys žvejai. Lietuviški vandenys 2014 m. birželį pradėto projekto komandai pasirodė per seklūs, todėl jėgas pirmiausia nusprendė išbandyti Vokietijoje.

„Kad Lietuvoje toks projektas nebus pelningas, supratome iškart. Tad, gavę patarimą iš mūsų idėja patikėjusių „Practica Capital“ investuotojų, nutarėme dėmesį sutelkti į didesnę rinką, nešvaistyti investicijų ir laiko Lietuvoje. Šokti į šaltą vandenį šiek tiek baisu, bet didesnė rizika sėkmės atveju labai atsiperka. Kodėl Vokietija? Tai antra pagal aktyvių žvejų skaičių Europos rinka. Ją lenkia tik Anglija, bet ten milžiniška konkurencija ir labai stiprios tradicijos. Prieš siūlant produktą britams, būtina užsiauginti stiprius raumenis. Vokietija atrodė atlaidesnė naujokams, todėl ir nusprendėme jėgas išbandyti šioje šalyje“, – sprendimą paaiškina U. Leimontas.

 

Jei pavyks Vokietijoje pasiekti gerų rezultatų, tuomet tikimės pritraukti naujų investicijų. Manau, vieni metai startuolių versle yra pakankamas laikas įrodyti, ko esi vertas.

U. Leimontas

 

„Meineangelruten.de“ komanda – naujokai tik Vokietijos rinkoje, bet ne žvejybos srityje. Visi komandos nariai yra žvejai, todėl prekyvietės specifika nėra atsitiktinė. Vis dėlto „BZN start“ pašnekovas atskleidė, kad už žvejams skirto projekto slypi kur kas platesni užmojai. Startuolis siekia sukurti e. prekyviečių platformą, kurios pagrindu būtų galima nesunkiai tiražuoti analogiškas svetaines, skirtas kitų pomėgių turinčioms vartotojų grupėms. Taigi, pasitvirtinus vokiškojo „Mano meškerės“ projekto sėkmei, vėliau galėtų atsirasti ir „Mano medžioklė“ ar „Mano muzikos instrumentai“.

„Nenorime vienoje svetainėje painioti skirtingų pomėgių, nes kitaip turėsime nevykusį „eBay“ kloną. Kiekvienam naujam pomėgiui platformos pagrindu būtų kuriama e. prekyvietė nauju adresu. Įvairūs pomėgiai dažniausiai nėra pigūs, o jiems skirta įranga turi didelę antrinę rinką (angl. aftermarket). Tai gali būti nardymo įranga, jėgos aitvarai, golfo reikmenys, net muzikos instrumentai, kurių antrinė rinka greičiausiai didesnė nei prekyba naujais instrumentais“, – vardija „Meineangelruten.de“ sumanytojas.

Suklydo dėl užsakomųjų paslaugų

Pristačiusi projektą „Meinangelruten.de“, komanda susidūrė su pirmosiomis kliūtimis. Gausaus pirminio įrangos perkėlimo į prekyvietę nepavyko taip sėkmingai organizuoti. Be to, į svetainę per „Google“ ir „Facebook“ reklamą priviliotas žvejų srautas nebuvo kokybiškas.

„Pirminis planas, kaip tikėjomės, nesuveikė. Tad šiuo metu atliekame daug korekcijų. Kasdien kapstomės, matuojame, bandome naujus variantus. Padarėme didelę klaidą, kad į komandą iš karto neįtraukėme programuotojo, galinčio nuolat dirbti su projektu ir prireikus viską per naktį atnaujinti. Šias paslaugas užsisakome, tačiau taip svetainės tobulinimo procesai trunka keliskart ilgiau. Dar vienas trūkumas yra tas, kad nė vienas mūsų komandos narys nekalba vokiškai. Kol kas verčiamės, Vokietijoje samdydami kelis laisvai samdomus darbuotojus, ir ieškome ten nuolatinio žmogaus. Surasti patikimą asmenį, kuris ne tik suvoktų pradedančiųjų verslo esmę, bet ir būtų rimtas žvejys, gerai pažįstantis šios šalies bendruomenę, nėra paprasta“, – apie iššūkius kalba U. Leimontas.

Sėkmės istorijai – vieni metai

Kiekvienas startuolis per tam tikrą laiką turi įrodyti jam keliamas prielaidas – vertės ir augimo. Esminės „Meineangelruten.de“ sėkmės prielaidos kol kas nepaneigtos, nors ir neįrodytos. Tam samdomų darbuotojų privilegijas į rizikingą startuolio kūrimo procesą iškeitusi U. Leimonto vadovaujama įmonė turi maždaug metus – tiek laiko pakaks „Practica Capital“ skirtos investicijos.

„Šiuo metu vis dar naudojame investiciją, bet, išsprendę kilusias problemas, tikimės iššauti ir imti sparčiai augti. Pradžioje daugiausia kainavo svetainės kūrimas, dabar dėmesį skiriame rinkodarai ir žvejams pritraukti. Bandome labiau susitelkti į tiesioginę rinkodarą, bendrauti su žvejais asmeniškai per įvairius forumus, skelbimų portalus, socialinius tinklus. Parduodantys, perkantys ir žvejybos įranga besikeičiantys asmenys yra po juos išsibarstę, o mūsų tikslas – sukviesti visus bendraminčius prekiauti vienoje vietoje“, – sako startuolio kūrėjas.

Jei žvejai gausiai sugužėtų į virtualų turgų, projektas vėliau būtų monetizuojamas, taikant komisinį mokestį už kiekvieną pardavimo transakciją. Jei kūrėjai monetizuotų projektą nuo pat pradžių, tai labai stipriai apribotų tolesnes augimo galimybes. O šiuo metu vartotojų skaičiaus augimas ir gausesnis besiskelbiančiųjų būrys – pagrindiniai veiksniai, kurie įrodytų projekto vertę.

„Jei pavyks Vokietijoje pasiekti gerų rezultatų, tuomet tikimės pritraukti naujų investicijų. Manau, vieni metai startuolių versle yra pakankamas laikas įrodyti, ko esi vertas“, – neabejoja „Meineangelruten.de“ sumanytojas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.