Aromaterapijos žinias pavertė šeimos verslu
2020.10.22
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Jau daugiau nei pusę gyvenimo kaunietę Giedrę Veličkienę (29) supa aromaterapijos pasaulis. Nuo paauglystės ją domina viskas, kas susiję su natūraliais eteriniais aliejais. Dabar šias žinias perteikia jos sukurtas prekių ženklas „Aromáma“.
Šių metų vasarą Veličkai atidarė jau ketvirtą fizinę parduotuvę, šį kartą – sostinės „Ogmios mieste“. Dabar, kai įmonės apyvartos stabilios, pašnekovė prisimena, nuo ko pradėjo: porą metų dirbo be atlyginimo, o įmonės sąskaita būdavo beveik tuščia.
„Dar visai neseniai, prieš ketverius metus, verslo pradžioje, svarstėme dėl 30 eurų per mėnesį – ar verta nuomotis sandėlį, kurio trūko, nes per metus jau būtų susidariusi 360 eurų suma. Dabar juokinga pasakoti, bet tokia buvo pradžia“, – pasakoja ji žvelgdama atgal.
Pirmiausia subūrė sąmoningų mamų bendruomenę
G. Veličkienė po mokslų Kauno Simono Daukanto vidurinėje mokykloje baigė slaugos studijas Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Čia įgytos medicinos žinios dabar jai labai praverčia. Nors slaugytojos praktika labai patiko, tačiau jau studijuodama žinojo, kad pagal specialybę nedirbs, o suks nuo paauglystės ją viliojančiu aromaterapijos keliu.
Pirmame kurse moteriai gimė pirmasis vaikas ir per dvejus metus akademinių atostogų įsižiebė aromaterapijos kibirkštis. Pagimdžiusi pradėjo domėtis aromaterapija iš kitos pusės – sveikatos gerinimu būtent kūdikiams ir vaikams. Nuo tada pradėjo maišyti ir aromaterapinius mišinius vaikams, nes iki tol gamindavo tik veido kremus, kvepalus ir pan.
Pasigamino sau, panoro ir kiti
Augindama vaiką pašnekovė sugalvojo vesti paskaitas mamoms. Neatlygintinai dalijosi savo patirtimi, pasakojo apie aromaterapijos poveikį, pasidalindavo receptais nuo slogos, mažinančiais vaiko pilvo ar dygstančių dantų skausmą, patardavo, kaip sveikatą gerinančius eterinių aliejų mišinius pasigaminti namuose.
„Mamos užsirašydavo, bet paskui siųsdavo man žinutes, ar galėčiau pagaminti ir joms, nes pačios neturi iš ko, laiko ir pan. Taip ir prasidėjo. Per savaitę pagamindavau 1–2 eterinių aliejų mišinius, paskui jau per mėnesį 15–20, kol po gero pusmečio jau keldavausi penktą ryto: maišau, surašau pavadinimus ant buteliukų ir išsiuntinėju paštu. Kiekiai vis didėjo, supratau, kad reikia legalizuotis,– smagiais prisiminimais dalinasi G. Veličkienė. – Įmonę atidarėme 2016 m. kovą, iš karto sukūrėme ir elektroninę parduotuvę. Paskui, tų pačių metų gruodį, atsirado ir pirmoji fizinė parduotuvė Kaune. Šiuo metu per mėnesį 7–8 įmonės darbuotojos rankomis pagamina apie 100 tūkst. produktų!
Įsitraukė ir vyras – kvapus papildė filmai
Juokaudama, kad šis verslas yra visiškai hormoninis, nes buvo įkvėptas vaiko gimimo, pašnekovė pasidžiaugia, kad nuo pat pradžių jai padeda ir vyras Remigijus, iš pradžių dar derinęs savo darbą televizijoje, o prieš metus visiškai pasinėręs į įmonės, kurią taip ir pavadino – „Filmai ir kvapai“, reikalus. Ilgą laiką R. Velička rūpinosi šeimos pragyvenimu, tačiau prieš metus jis savo darbą paliko ir atsidėjo įmonės reikalams: perėmė vadybos darbą, palaiko įmonės tvarką, rūpinasi jos augimu, parduotuvių įrengimu, kultūriniais ir socialiniais projektais.
Įmonė kuria daug vaizdo įrašų: reklaminių ir mokomųjų, pažintinių. Kūrybingas vyras juokauja, kad kvapiųjų produktų etikečių personažai – Baubukas, Kranklys ir kiti – ne tik pakuotes puošia, bet ir atidirba spalvinimo knygelėse, lipdukuose. „Filmai ir kvapai“ yra ne be reikalo, nes svarbu ne tik pirkti ir parduoti, bet ir perteikiama žinia. Jai skleisti pastatytas ir profesionalus edukacinis spektaklis „ApČi!“, keliaujantis per Lietuvą.
G. Veličkienė daugiausia laiko skiria šviečiamajai veiklai, straipsnių rašymui, kuria produktus, jų aprašymus, palaiko įvaizdį socialiniuose tinkluose. Pasak jos, švietimo labai reikia, nes kartais eterinis aliejus gali turėti 50 naudojimo būdų, tik labai mažai žmonių apie tai žino. „Mano tikslas ir kredo nuo pat veiklos pradžių – aromaterapija kiekvienuose namuose, kiekvienai šeimai ir kiekvieną dieną. Labai norėjau nuleisti aromaterapiją ant žemės, – savo siekius atskleidžia pašnekovė ir pabrėžia: – Mano įsitikinimu, kokybė aromaterapijoje yra viskas. Jeigu norime, kad veiktų, žaliava turi būti pati geriausia. Tai yra produkto esmė.“
Nuo nulio iki milijono
Veličkai verslą įkūrė be jokių paskolų, paramų ir palikimų. Istorija pamažu plėtojama pagal modelį: „Nuo nulio iki milijono, – šypsodamasis aiškina R. Velička. – Programuojame ir tikimės geriausio. Jei netikime idėja, net ir nepradedame daryti. Bet ir pačias beprotiškiausias pavyksta įgyvendinti. Kai sunku, tuo metu svarbu nepasiduoti ir nemesti visko, – sako jis iš asmeninės patirties. – Iš įmonės nauda pasijuto prieš kokius pusantrų metų. Trejus su puse metų turi dirbti negalvodamas apie jokią grąžą.“
Prieš porą metų, persikėlę į naujas patalpas Kaune, Veličkos išpildė ir savo svajonę – įsirengė nuosavą produktų gamybos laboratoriją. Ilgą laiką pagal užsakymą aromatinius mišinius gamindavo vaistinė. Iš pradžių nepatikliai vertinusi naujokus, nes pirmieji užsakymai nebuvo dideli, vaistinė jau labai greitai nebepajėgė gaminti tiek, kiek reikėjo, o tai stabdė įmonės plėtrą, augimą.
„Supratome, kad turime pradėti savo gamybą, – pasakoja R. Velička. – Iš 30 kv. m persikėlėme į 300 kv. m patalpas. Teko jas pertvarkyti, įsirengti. Iki šiol ten esame ir jau nebetelpame, galvojame pereiti į kitas. Persikraustėme su aštuoniais darbuotojais, o dabar jau turime 48. Laukia labai dideli pokyčiai, kol kas jų negalime atskleisti, bet greitai atskleisime“, – apie vis augančius siekius pasakoja verslininkas.
Kartais tenka nerti stačia galva
Aromaterapijos įmonės savininkai įsitikinę, kad, norint pomėgį išauginti į verslą, kaip ir bet kurioje kitoje veikloje, reikia tuo degti, gyventi ir labai norėti. Gal nerimtai skamba, svarsto R. Velička, bet tas nebijojimas nerti stačia galva ir rizika yra sudedamoji verslo dalis.
„Verslas iš principo yra rizikos prisiėmimas. Dabar apie save mažiausiai galvojame, galvojame apie visus tuos žmones, kurie pas mus dirba, jų šeimas, nes yra jau didžiulis ūkis dabar. Rūpi, kad visi kas mėnesį gautų algas, jaustųsi laimingi darbe. Galime pasigirti, kad, paskelbę darbo pasiūlymą, praėjusį kartą sulaukėme 400 anketų“, – sako pašnekovas ir pasidalina įsitikinimu, kad versle nėra baigtinio proceso, su kiekvienu etapu iškyla vis naujų iššūkių ir sunkumų.
„Mes labai greitai gyvenime priimame sprendimus ir bendros vertybės mus vienija, o visur kitur esame labai skirtingi ir manau, kad tai versle yra labai gerai. Esu rami, sėsli, o Remigijus – energingas, aktyvus, geras diplomatas ir derybininkas, – pasakoja G. Veličkienė, o ją papildo vyras: – Įmonę reikia kaskart užkūrinėti, kelti kartelę, taip nuveikiama kur kas daugiau. Mes ribų neturime, nes pati kelionė ir yra smagiausia. Kiekvienas naujas dalykas yra iššūkis ir tai yra žavu. Mes savo veikla gyvename – užmiegame ir keliamės.“
Koks turi būti žmogus, kad jam gyvenime sektųsi?
Svarstydami šia tema, Veličkos vieningai sutaria: dosnus, gebantis padėkoti ir nuolankus tada, kai reikia. „Trys savybės, o visa kita galima išmokti“, – įsitikinę sutuoktiniai ir aromaterapijos verslo kūrėjai. O visiems tiems, kas kuria ar nori kurti verslą, belieka palinkėti drąsos ir užsispyrimo.
Niekas nepasidaro savaime. Nereikia tikėtis greitų rezultatų, skaičiuoti dar neuždirbtų pinigų ir galvoti, kad verslas yra tik apie pinigus. Taip, verslo esmė yra nešti pelną, tačiau verslo vertė skaičiuojama ne tik pinigais. Būkite unikalūs, dalinkitės darbais, rūpinkitės kitais žmonėmis, mėkite tai, ką darote, būkite dosnūs, mokėkite padėkoti ir kelkitės anksti – tai pagrindinės verslo sėkmės taisyklės pagal prekių ženklo „Aromáma“ įkūrėjus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.