Analogų Lietuvoje ir pasaulyje neturintis startuolis

Verslas

2020.05.25

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: , .

Analogų Lietuvoje ir pasaulyje neturintis startuolis

Emilis Markulis ir Benas Dobrikas Asmeninio albumo nuotr.

Prireikus ieškotis meistro, šiauliečių Emilio Markulio ir Beno Dobriko galvose gimė startuolio idėja. Verslininkai sukūrė internetinę platformą „Getfix“, leidžiančią išsikviesti meistrą į namus, nesibaiminant dėl darbo kokybės ar didelės kainos. Apie šį analogų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje neturintį startuolį kalbame su verslininku E. Markuliu.

Pradžioje – dėmesys reklamai

Pokalbį su „Getfix“ idėjos autoriumi E. Markuliu pradedame nuo idėjos įgyvendinimo klausimo. Juk didieji sunkumai prasideda tada, kai reikia imtis veiksmų įgyvendinant savo mintis. Verslininkas sako, kad nuo pat pradžių svarbiausia buvo išmėginti, ar rinkoje ši programa bus paklausi. Faktas, kad pasaulyje dar nėra tokio startuolio, idėjos autorius privertė kiek suabejoti, ar tikrai žmonėms reikia tokios programos. „Kadangi tai unikali mintis, mes visų pirma norėjome su mažiausiais įmanomais kaštais ją išsibandyti“, – pasakoja pašnekovas ir priduria, kad nuo pat pradžių daugiausia dėmesio skyrė reklamai.

Kalbėdamas apie pasirinktas reklamos galimybes „Getfix“ populiarinti, pašnekovas vienareikšmiškai įvardija interneto reklamą. „Naudojome raktinius žodžius „santechnikas“, „elektrikas“, „į namus“, kuriuos dažniausiai žmonės veda į paiešką. Būtent taip ir bandėme pritraukti žmones.“ Žinoma, tokios reklamos kaštai nėra menki. Kol kas verslininkas sako, jog per mėnesį interneto reklama atsieina apie 1 tūkst. eurų. Tačiau paklausus, ar tai bent kiek atsiperka, E. Markulis atsako, kad kol kas neapmokestino nei meistrų, nei užsakovų, todėl ir reklama dar negali atsipirkti.

Darbuotojų komandos paieškos

Kaip atskleidžia šiaulietis verslininkas, ši idėja kilo tuomet, kai atsirado būtinybė išsikviesti meistrą. Juk labai svarbu, kad darbas būtų atliktas profesionaliai, kokybiškai. Tad kyla klausimas, kaip buvo vykdoma „Getfix“ laisvai samdomų meistrų atranka. Pats pašnekovas teigia, kad šis procesas nebuvo toks sunkus, kaip gali pasirodyti: „Tik pasišnekėjęs su žmogumi gali suprasti, koks jo mentalitetas, kaip jis bendrauja ir koks jo požiūris į patį darbą.“ Verslininkas pasakoja, kad kiekvienas darbuotojas prieš prisijungdamas prie sistemos yra informuojamas, kokie reikalavimai bus keliami, o jų nesilaikantieji gauna įspėjimą ir gali prarasti darbą. Vis dėlto kol kas dar nė vienas meistras nebuvo pašalintas iš „Getfix“ sistemos, tačiau E. Markulis atvirauja, kad per kelis darbo mėnesius jau teko sulaukti vieno neigiamo atsiliepimo. Tiesa, šis nesklandumas, kaip teigia pašnekovas, buvo iškart sutvarkytas ir daugiau nesusipratimų neįvyko. „Manau, kad faktas, jog kiekvienas užsakymas yra registruojamas, o žmonės gali palikti atsiliepimus, savotiškai įpareigoja meistrus atsakingai žiūrėti į atliekamą darbą“, – sako verslininkas. 

E. Markulis pasakoja, kad laisvai samdomų meistrų paieška iš pradžių nebuvo tokia lengva: „Sulaukėme pasipiktinimo, nepasitikėjimo ir ne itin gražių komentarų.“ Tačiau, prasidėjus karantinui, ne vienas meistras savarankiškai ėmėsi ieškotis darbo. Meistrų paieškoms startuolio įkūrėjai taip pat nusprendė panaudoti reklamą. Interneto platformos „Facebook“ paskyroje jie įdėjo skelbimą apie galimybę užsidirbti ir darbuotojų susidomėjimas gerokai padidėjo. Tad šiam verslui prasidėjęs karantinas, regis, nesutrukdė, tik dar labiau paskatino plėstis. Meistrų atsirado daugiau, nes daugumai teko išeiti į prastovas, o klientų skaičius nesumažėjo. „Dažniausiai į mus kreipiasi tuomet, kai gedimai yra neatidėliotini, todėl karantinas nesumažino paklausos“, – sako pašnekovas ir priduria, jog dar nebuvo nusiskundimų, kad meistras nesilaikytų privalomų karantino reikalavimų.

Ateities perspektyvos ir Lietuvoje, ir užsienyje

„Getfix“ įkūrėjai eina kryptingai. Verslininkas sako, kad kol kas yra iškelti keli tikslai, kuriuos ir bando pasiekti. Šiuo metu pagrindinis įkūrėjų tikslas – įsukti patį užsakymų procesą ir pritraukti kuo geriau dirbančius meistrus: „Kai pasieksime šiuos tikslus, pradėsime apmokestinti meistrus“, – taip apie įmonės planus kalba pašnekovas.

E. Markulis neslepia, kad ateityje norėtųsi plėstis ir į užsienį, tačiau kol kas tikslai kiek žemiškesni: „Mūsų tikslas – už kiekvieną valandą iš meistro paimti tam tikrą procentinę uždarbio dalį. Tačiau kol nėra surinkto užtektino valandų skaičiaus, įdiegti apmokestinimo sistemą yra sudėtinga ir kol kas tai nekuria jokios pridėtinės vertės.“ Tad šiuo metu plėtra į užsienį yra dar sunkai pasiekiama: reikia daugiau laiko, įdirbio ir, žinoma, finansų. Tačiau, kalbant apie galimybes plėstis Lietuvoje, akivaizdu, kad dar yra kur tobulėti.

Paklausus, kuriame mieste jaučiamas didžiausias žmonių susidomėjimas „Getfix“ teikiamomis paslaugomis, verslininkas sako, kad Vilnius šiuo klausimu sparčiai lenkia kitus tris miestus, kuriuose veikia sistema, ir norėtųsi tokios pat sėkmės sulaukti ir kituose miestuose: „Mes traktuojame, kad rinka tiesiog dar nėra tam pribrendusi ir kai kuriems žmonėms toks paslaugų užsakymo būdas vis dar yra neįprastas.“ Be to, pašnekovo nuomone, Vilnius lengviau priėmė šią paslaugą, nes ji yra orientuota į nuolat skubantį, užimtą didmiesčio gyventoją, kuriam svarbu greita ir efektyvi pagalba. Tad ir baigdamas pokalbį verslininkas E. Markulis dar kartą pabrėžia, kaip svarbu išsiaiškinti rinkos poreikius ir neinvestuoti didžiulių sumų iš karto. Juk kartais paaiškėja, kad paklausa tiesiog per menka ir investicijos būna perniek. Taigi pašnekovas pataria su investicijomis elgtis atsargiai ir apgalvotai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.