2019-ieji atskleidė startuolių brandą

Verslas

2019.12.30

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

2019-ieji atskleidė startuolių brandą

Nuotraukos autorius: Živilė Glaveckaitė Asmeninio albumo nuotr.

Metams artėjant link pabaigos, norisi apžvelgti tai, kas ypatinga nutiko, kokią startuolių bendruomenę užauginome ir kas joje keitėsi. Svarbiausiomis įžvalgomis sutiko pasidalinti didžiausio jauno verslo portalo „BZN Start“ įkūrėja, verslininkė Živilė Glaveckaitė.

Didėja atsakomybė

Anksčiau buvo kalbama, kad didžiausią startuolių sėkmę lemia gera idėja ir tinkama komanda. Šiemet greta šių dedamųjų prisidėjo dar viena, rodanti startuolių brandą. Tai suvokimas dėl ko vykdoma visa veikla.

„Labai stipriai jaučiama, kad startuoliai kur kas geriau supranta tai, ką daro, turi daugiau suvokimo, kokias vartotojų problemas ar verslo skaudulius sprendžia teikdami savo paslaugas ar prekes. Akivaizdu, kad pasitelkiama daugiau žinių ir supratimo vystant idėjas, pasirenkami inovatyvūs sprendimai, integruojamos pažangiausios technologijos, pavyzdžiui, dirbtinis intelektas, robotizacija, kiti išmanūs, perspektyvūs įrankiai, užtikrintai padedantys sutaupyti ir laiko, ir pinigų“, – sako Ž. Glaveckaitė.

Anot jos, rinkoje matomos itin džiugios perspektyvos – verslas su žiniomis ir augančiu bendruomeniškumu įgauna vis daugiau atsakomybės, užsiimdamas savo veikla.

„Verslas vis daugiau dėmesio skiria skaidrumui ir atsakingai veiklai. Tai aukščiausias verslo brandumo lygmuo ir mūsų ekosistema jau gali tuo džiaugtis“, – atskleidžia pašnekovė.

Globalus požiūris

Lietuvos startuolių rinka nuolat auga, bręsta ir yra pasiruošusi bei atvira naujovėms. Šiemet mūsų šalyje pavyko užaugti pirmam vienaragiui ir, pašnekovės teigimu, jis bus tikrai ne paskutinis.

„Nuoseklus savo tikslo siekimas, rinkos poreikių supratimas neabejotinai davė lauktų rezultatų. Tai pirmas, tačiau tikrai dar ne paskutinis vienaragis. Tik reikia suprasti, kad kelias milijardinio kapitalo verslo link užtrunka. Remiantis „techcrunch.com“ statistika, vidutiniškai tam prireikia apie 8,2 metų nuo startuolio įkūrimo datos. Šiemet pritrauktų investicijų skaičius, tenkantis vienam startuoliui, pirmiausia ir siunčia signalus apie artėjančius galimus vienaragius“, – įsitikinusi Ž. Glaveckaitė.

Be to, moterį džiugina ir tai, kad startuolių ekosistema itin bendruomeniška, mąsto globaliai, todėl nesikoncentruoja vien į Lietuvos rinką, o tai prisideda prie spartaus verslo augimo.

„Dažnai nauji verslai apskritai išbando ir vykdo veiklą jau aiškiai pasirinktoje perspektyvioje rinkoje, aplenkdami Lietuvą. Mūsų šalies startuolių įkūrėjų bendruomenė labai stipri ir atvira visiems, kurie ieško pagalbos. Bet, kaip ir visur, tam reikia pasiruošti, turi atlikti tam tikrus žingsnius, kad šis tinklas taptų atviras ir būtų prieinamas“, – sako verslininkė.

Technologijų tendencijos

Paklausta, kokias tendencijas įžvelgia ateinančiais metais, Ž. Glaveckaitė tikina, kad kontraversiškų pokyčių vargu ar sulauksime.

„Tendencijos išliks tos pačios: robotizacija, dirbtinis intelektas, automatizacija. Tos sritys, kurios itin stipriai ir pastebimai auga, ir toliau klestės. Pavyzdžiui: sveikatinimo, judumo (angl. mobility), finansinių technologijų, e. komercijos“, – atskleidžia pašnekovė.

Linkėdama sėkmės visai startuolių bendruomenei, Ž. Glaveckaitė išskiria būtinybę viską daryti taip, lyg kurtumėte patys sau, nenusigręžti nuo vartotojų poreikių ir išlaikyti kokybę.

„Dirbkite visur ir darykite viską taip, lyg darytumėte sau! Gilinkitės į tai, ką jaučia vartotojas ir kas jam rūpi, keiskite ir priimkite su tuo susijusius pokyčius. Patikėkite, jūsų įgyta patirtis padės atverti duris į kitą pasaulį“, – įsitikinusi Ž. Glaveckaitė.

Ekspertai

Živilė Glaveckaitė

Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.