...

Veik lokaliai – galvok globaliai

Verslas

2012.08.07

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Veik lokaliai – galvok globaliai

Reaguok greit flickr.com nuotr.

Šį posakį tikriausiai žino visi. Tai taktika, į kurią neturėtų numoti ir verslininkai. Ypač tie, kurie tik ketina imtis savarankiškos veiklos ir jų bendrovė, galbūt, dar net nėra įkurta. Žinoma, jūs iškart suabejosite teiginiu, kad ėjimas į globalią rinką yra naudingas. Ir tokios abejonės turi pagrindo, nes plačiuosiuose vandenyse konkurencija yra didžiulė. Bet, nereikia pamiršti, kad ir klientų joje yra daugiau, nei vietiniame kieme.

Praktika rodo, kad net nedidelės įmonės gali gauti naudos iš pasaulinės rinkos, jei tik bus priimtas tinkamas sprendimas. Taigi, ko reikia, kad pasisekimas pasaulinėje rinkoje būtų lengviau pasiekiamas?

1. Pasivyk turinčius pranašumą

Ar žinote, ko paprašyčiau auksinės žuvelės? Ne, ne turtų. Man užtektų vieno išpildyto noro – puikiai mokėti visas pasaulio kalbas. Gebėjimas komunikuoti su žmonėmis arba kitais atvejais su klientais jiems gerai suprantama kalbą – didelis privalumas.

Taip jau susiklostė, kad šiuo metu pasaulinė verslo kalba yra anglų. Tad jei galvojate apie veiklą Europos Sąjungoje, JAV ar net Kinijoje, tokiu atveju nepagailėkite investicijų ir bendrovės komunikaciją vykdykite anglų kalba. Na, o jei sugebėsite prisitaikyti prie kiekvienos didesnės rinkos poreikių ir pasitelksite kelias skirtingas kalbas, tokiu atveju sėkmės galimybė bus dar didesnė.

Tik pagalvokite, kokį pranašumą turi tie, kurių gimtoji kalba yra anglų. Tačiau tai nereiškia, kad ne anglakalbiams visos durys yra užtrenktos. Viskas, ko reikia – tai daugiau pastangų ir noro. O kai konkurentai netenka pranašumo, tuomet prasideda tikroji kova dėl klientų.

2. Planuok iš anksto

Daug kas galvoja, kad pradėti pirmiausia reikia nuo vietinės rinkos. Pasižiūrėti, kaip viskas veikia, ką žmonės mano apie teikiamą paslaugą ar parduodamą produktą ir tik tuomet, jei bus poreikis, kurti naujus pagalbinius įrankius, kurie padėtų pasiekti pasaulinėje rinkoje esančius klientus.

Deja, bet tokia nuostata užprogramuoja verslininką mąstymui vien tik apie lokalius iššūkius ir tikslus. Ta riba, kurią peržengus turėtų būti imamasi veiksmų kelti koją į kitas rinkas, taip ir lieka nepasiekta. O jei ir jaučiamas toks poreikis, tai atsisakyti jau sukurtos sistemos ir sukurti naują – kainuoja daug pastangų ir lėšų. Tad nenuostabu, kad dažnas numoja ranka į plėtros galimybę ir toliau žaidžia savo „smėlio dėžėje“.

Tačiau jei iš pat pradžių būtų buvę priimti reikiami sprendimai ir būtų buvusi kuriama strategija, skirta pasaulinei rinkai, tokiu atveju nereiktų daug vargti vėliau. Tikėtina, kad tarptautinė kompanija per tą patį laiką pasiektų geresnių rezultatų, nei ta, kuri dirbtų tik vietinėje rinkoje. Juk darbo pobūdis ir principai būtų tie patys, tik skirtųsi apimtys.

3. Būk pasiruošęs

Gyvename palyginti nedidelėje šalyje. Čia, kaip nedideliame provincijos miestelyje, viskas vyksta truputį lėčiau, nei globalioje rinkoje. Todėl būtina save ir savo verslą paruošti didesniam nei įsivaizduojama augimui bei plėtrai. Jei verslas bus sėkmingas, tikėtina, jog vos per kelis metus teks atidaryti daug naujų padalinių kitose šalyse ar priimti daugiau darbuotojų, kurie padėtų aptarnauti gausų būrį užplūdusių klientų iš skirtingų pasaulio kampelių. O juk nėra nieko blogiau, nei prastas įspūdis pirmą kartą. Pasaulinė rinka, kitaip nei vietinė, yra negailestinga ir tų, kurie neišlaiko tempo ar nuvilia savo klientus, neišteisina. Jiems tenka pasitraukti iš žaidimo.

4. Reaguok greit

Tiesa, ne viską gali numatyti ir ne viskam spėsi pasiruošti. Būtent todėl tiesiog gyvybiškai svarbu išsiugdyti gebėjimą greitai prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.