Tyrimas: kaip internetu perka lietuviai?

Verslas

2014.05.22

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: , .

Tyrimas: kaip internetu perka lietuviai?

Tyrimo iniciatoriai prognozuoja dar labiau stipresn es elektroninės prekybos tendencijas. flickr.com nuotr.

Kaip lietuviai perka elektroninėje erdvėje, koks yra statistinis pirkėjas, kokios prekės čia paklausiausios, kiek išleidžiama pinigų ir ko tikimasi iš elektorinės prekybos? „Spinter tyrimai“ atliko apklausą, po kurios paaiškėjo elektroninės prekybos Lietuvoje tendencijos.

Statistinis internetinis pirkėjas – išsilavinusi iki 25 metų moteris

Per dvejus pastaruosius metus Lietuvos interneto naudotojų, bent kartą pirkusių internetu, skaičius išaugo beveik 11 proc. Tokius duomenis pateikia elektroninės parduotuvės „Stigalo“ užsakytą apklausą atlikę „Spinter tyrimai“. Apklausoje paaiškėjo, kad 54 proc. pirkėjų elektoninėje erdvėje – moterys. Lyginant pagal amžiaus kategorijas, net 66 proc. pirkėjų – 18–25 metų, taip pat aukštajį išsilavinimą turintys žmonės. Dažniausiai šalies internetiniai pirkėjai įsigyja bilietus į renginius bei drabužius, rečiausiai – prekių vaikams.

„Stilago“ vadovo Šiaurės Europai Giedriaus Sakalausko teigimu, prekės vaikams perkamos palyginti retai. Nepaklausiausi drabužiai vaikams iki metų, nes tokio amžiaus mažyliai labai greitai auga, todėl po keleto savaičių sulaukos prekės gali būti tiesiog per mažos vilkėti.

Drabužiai – elektroninės prekybos lyderiai

Mados prekių pirkimas internetu sparčiai populiarėja. Nuo 2012-ųjų iki 2014-ųjų mados prekių pirkėjų skaičius šalyje išaugo beveik 25 proc. Tyrimo duomenys skelbia, kad net ketvirtis šalies interneto naudotojų elektroninėse parduotuvėse pirko drabužius, 14 proc. – avalynę, o štai aksesuarų prekyba elektorinėje erdvėje keletu procentų smuktelėjo.

Pasak G. Sakalausko, pagrindiniai pirkimo elektroniniu būdu privalumai – mažos kainos ir galimybė prekes įsigyti bet kuriuo paros metu, o pristatymo laikas vis trumpėja.

Daugiau ir brangiau perka estai

„Stilago“ Baltijos šalių vykdomoji direktorė Jurgita Videikaitė pasakoja, kad elektroniniu būdu daugiausia perka pirkėjai iš Estijos. Lietuviai ir latviai internetinėje ervdėje dažniausiai įsigyja bilietus į renginius, estai – mados prekes.

Tačiau estai ne tik perka daugiau, bet ir vienu kartu išleidžia didesnę sumą pinigų – 199 Lt. Šiek tiek atsilieka latviai – 189 Lt, lietuviai – 170 Lt. Beveik pusė lietuvių mieliau renkasi apsipirkti

lietuviškose elektroninėse parduotuvėse nei užsienio.

Elektroninio apsipirkimo baimės

„Kodėl žmonės dar vis baiminasi pirkti internetu? Nes nori pamatyti prekę gyvai, paliesti, įsitikinti, kad kaip tik šis dydis jiems tinka labiausiai, – sako J. Videikaitė. – Jie taip pat yra įpratę pirkti įprastose parduotuvėse, nes ten užsukti gali bet kada. Dar viena priežastis – gyvas aptarnavimas ir patarimai.“

Elektroninės prekybos ateitis

Tyrimo iniciatoriai prognozuoja dar labiau stipresnes elektroninės prekybos tendencijas. Pasak jų, mobilieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai tampa pagrindiniu jungimosi prie interneto įrenginiu. Tad ir mobiliosios prekybos perpektyvos didelės. Prognozuojama, kad 2017 metais ji sudarys kone ketvirtį visų tokios prekybos pajamų.

Daugėjant užsakymų mobiliaisiais įrenginiais specialistai mano, kad augs ir pirkėjų noras prekes gauti kuo greičiau. Nors dabar jos pristatomos per 1–30 dienų, tikėtina, kad bus poreikis jas pirkėjams nugabenti per 5 dienas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.