Nuoširdi dovana draugei virto prekių ženklu
2016.09.27
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Prieš metus savo prekių ženklą „Pelėdaitė“ sukūrusi ir originalius rankų darbo pakabukus gaminanti trečiakursė Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentė iš Utenos Austėja Pelėdaitė (20) sako, kad, kol sukūrė dabartinius, „pakabukų blynų“ buvo daug. Keitėsi jų dydžiai, spalvos ir medžiagos. Laiko prireikė ir geros kokybės medžiagų paieškoms, firminio stiliaus, tinklalapio kūrimui. „Viskas klostosi natūraliai, pamažu. Po metų jaučiuosi paėjusi visai nemenką žingsnį į priekį“, – optimistiškai nusiteikusi šios vasaros pradžioje e. parduotuvę www.peledaite.lt atidariusi mergina.
Studijų žinios jau pravertė
Visą laiką besisukusi meno srityje, A. Pelėdaitė aktyviai užsiėmė muzikine ir pramogine veikla, baigė muzikos mokyklą, taip pat turėjo ir kitą pomėgį. „Mėgdavau grafiškai piešti, kurdavau atvirukus“, – atskleidžia mergina. Paskutiniais mokyklos metais papildomai lankė grafinio dizaino kursus Vilniaus dailės akademijoje.
Šiuo metu Kūrybinių industrijų fakultete besimokanti mergina džiaugiasi jau radusi, kur pritaikyti komunikacijos žinias, o per studijas pamatyti praktikos pavyzdžiai labai padėjo kuriant prekių ženklą „Pelėdaitė“ ir jo įvaizdį.
Pelėdaitė baltame miške
Pasak A. Pelėdaitės, pirmieji studijų metai buvo skirti ieškojimui. „Naujas miestas, nauji žmonės, kūrybiška aplinka įkvėpė prasmingai užpildyti savo laiką, juolab kad nuo mokyklos laikų esu pripratusi būti nuolatos užsiėmusi. Todėl popietes po paskaitų leisdavau ieškodama idėjų veiklai. Na, o jau antrų studijų metų pradžioje nusprendžiau susirasti darbą ir man pasisekė, nes pakliuvau į jaukų senamiesčio butiką „Baltas miškas“. Šioje lietuvių dizainerių prekių parduotuvėje turėjau progą susipažinti su kitais Lietuvos kūrėjais, labiau susigyventi su „Pelėdaitės“ pradžia.
Smalsiai stebėjo kitus, kol sugalvojo savo
„Tai buvo tik nuoširdi dovana draugei.“
A. Pelėdaitė.
Kitų Lietuvos dizainerių darbus smalsiai stebėjusi mergina savo vizijų nekūrė, viskas susiklostė tarsi savaime. Pirminė idėja sukurti pakabuką jai kilo tuomet, kai ieškojo draugei kalėdinės dovanos. „Paliečiau visus pakabukus, esančius Vilniaus senamiesčio butikuose, bet neradau to vienintelio, taigi nusprendžiau padaryti jį pati, – sako aksesuarų kūrėja, kaip ir daugelis mergaičių, vaikystėje vėrusi apyrankes iš karoliukų. – Taigi man kilo mintis pagaminti minimalistinį pakabuką, kuris būtų neperkrautas ir lengvai sukuriamas. Suradusi medžiagas, gaminau ir bandžiau komponuoti įvairius pakabuko variantus ir pagaliau atsirado ilga virvelė su keturiais skirtingų spalvų rutuliukais.“ Pildydama šią užduotį, ji sako pamažu įgijusi reikiamų žinių, kaip kuriami papuošalai, ir kiek vėliau pabandė sukurti daugiau to paties stiliaus apyrankių, auskarų.
„Pradėjusi gaminti pirmuosius pakabukus, neturėjau jokių minčių, kad iš to sukursiu verslą. Tai buvo tik nuoširdi dovana draugei“, – sako A. Pelėdaitė.
Verslumo gyslelės nejuto, bet paskatino draugas
Pakabukus dovanų draugėms ir toliau gaminusią kūrybingą merginą draugas paskatino sukurti prekių ženklą ir pasiūlyti gaminius platesnei auditorijai. Iš pradžių ši idėja jai nepasirodė patraukli, nes pati manė, kad verslumo gyslelės neturi. „Baiminausi, galbūt per mažai pasitikiu savimi, tačiau visų skatinama išdrįsau ir pradėjau gaminti pakabukus, siekdama juos parduoti“, – pasakoja pašnekovė.
Prieš tai dar buvo svarbu susikurti logotipą, todėl po paskaitų ji eidavo į kavinukes ir piešdavo galimus variantus. „Jų buvo ne vienas ir ne du, bet pagaliau išsirinkau labiausiai patikusį“, – sako savitą, minimalistinį, jaukų ir kiekvienai prieinamą stilių sukūrusi autorė.
Prekės pavadinimui ji neskyrė daug laiko – pasirinko savo pavardę ir, kaip pati sako, tai buvo labai sėkmingas sprendimas. O logotipo simboliu tapo levanda – šias gėles mergina tiesiog dievina.
Samdyti kitų dar negalėtų
Savo veiklą A. Pelėdaitė plėtoja po truputį, papuošalų gamina vis daugiau, o gautas pajamas skiria verslui plėtoti. „Investicijas pradėjau skaičiuoti po to, kai nusprendžiau, kad kelio atgal nebėra ir reikia investuoti į gamybą, į pardavimo ir rinkodaros kanalus. Pastarųjų metų veikla yra pelninga ir atsiperkanti nuo pirmų darbo mėnesių, tad kitų šešių mėnesių investicijos jau suplanuotos, – sako pašnekovė ir pabrėžia, kad didžiausias sunkumas yra laiko stygius. – Dar negaliu leisti sau samdyti darbuotojų, tačiau viena ir su artimųjų pagalba kartais nebespėju pasiekti visų užsibrėžtų tikslų.“
Ji pripažįsta, kad aksesuarų srityje yra milžiniška konkurencija, ir priduria: „Tačiau tai yra mano unikalus prekių ženklas ir unikalūs papuošalai. Aš niekada nesidairiau į konkurentus, turiu savo planą ir siekiu savo tikslo.“
Motyvaciją augina uždarbis ir geri atsiliepimai
A. Pelėdaitė mano negalinti savęs vadinti verslininke, nes niekada neplanavo tokia būti. Nesijaučia kurianti verslą ir dabar. Pasak merginos, ši veikla leidžia toliau kurti tai, kas jai patinka, ir išreikšti save: „Esu laiminga, kad po truputį tobulėja ir mano darbai, ir aš pati. O kai pavyko visa tai monetizuoti, pakilo ir motyvacija toliau kurti bei plėtoti savo prekių ženklą.“
Suvokdama savo atsakomybę kitiems ir tai, kad pomėgis peraugo į darbą, ji įsitikinusi, kad nebėra kelio atgal, tik į priekį.
„Pelėdaitė“ yra mano stilius, kurdama jaučiuosi savimi. Motyvaciją toliau kurti kelia ir jausmas, kad eidama gatve galiu pamatyti merginas, pasipuošusias mano darbais, sulaukti pozityvių klienčių komentarų ir atsiliepimų. Tai tapo mano kiekvienos dienos prasmingu užsiėmimu, nuolatos ieškant idėjų ir naujų planų. Aš ir kitiems linkėčiau bei patarčiau įsivertinti, ar galėsite atiduoti visą save pasirinktai veiklai, padaryti geriau nei bet kas kitas. Jeigu taip, tuomet pirmyn!“ – nuoširdžiu linkėjimu baigia pokalbį „Pelėdaitės“ įkūrėja.
„Pelėdaitė“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.