...

„MobiFOR“ atsidaryti e. parduotuvę siūlo už dyką

Verslas

2015.01.14

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

„MobiFOR“ atsidaryti e. parduotuvę siūlo už dyką

Nerijus Abrutis ir Andrius Stepaitis - nemokamos e. parduotuvių kūrimo platformos „MobiFOR“ įkūrėjai. Asmeninio archyvo nuotr.

Nuosavą e. parduotuvę, kurioje įdiegti pagrindiniai valdymo, optimizavimo paieškos sistemoms (SEO), atsiskaitymo už prekes įrankiai, galima susikurti ir visiškai nemokamai. Tokią galimybę Lietuvai ir pasauliui pateikė kauniečiai Nerijus Abrutis (27) bei Andrius Stepaitis (28), pristatę nemokamą e. parduotuvių kūrimo platformą „MobiFOR“.

Patikėjo ne iš karto

Naudojantis šia platforma, e. parduotuvę nusprendusiems atidaryti verslininkams nereikia programavimo žinių, nei programuojant parduotuvę, nei tvarkant jos dizainą, o vėliau ir ją pačią. Žinoma, svarbiausias „MobiFOR“ akcentas, kad į kuriamą virtualią parduotuvę nereikia investuoti pinigų ar daugybės laiko ir bemiegių naktų.

 

Vartotojas gali visiškai išbandyti savo jėgas prekiaudamas internetu ir nuspręsti, ar jam apsimoka papildomai investuoti į e. parduotuvę, ar ne.

N. Abrutis

 

„Esame apskaičiavę, kad e. parduotuvei sukurti, perkant programuotojų ir dizainerių paslaugas, teks skirti bent 1 500 eurų, o parduotuvę anksčiausiai turėsite po mėnesio. Mūsų paketas „MobiFOR Starter“ nieko nekainuoja, bet jo visiškai pakanka, norint prekiauti internetu. Žmonės nepratę prie to, kad e. parduotuvė gali nieko nekainuoti, todėl sutinka mus su nuostaba ir lengvu nepasitikėjimu. Iš dalies tai paspartino mokamo plano atsiradimą. Dabar suteikiame galimybę palyginti, ką galima gauti nemokamai ir investavus šiek tiek pinigų. Taip atsirado daugiau pasitikėjimo ir nuo to laiko nebegauname klausimų: „Nemokamai? Kaip tai nemokamai? Kas jums iš to?“ – šypsosi N. Abrutis.

Paslaugų paketas „Premium“ platformoje „MobiFOR“ kainuoja septynis eurus per mėnesį. Pasak platformos kūrėjų dueto, mokama versija skirta tiems, kas nori labiau išsiskirti ar jau išbandė nemokamą versiją, o „MobiFOR“ tiko ir patiko. Mokama versija nuolat pildoma išskirtiniais moduliais, kurie nėra būtini, tačiau praplečia e. parduotuvės funkcionalumą ir padeda pritraukti daugiau klientų. Tai gali būti naujienlaiškiai, reklamjuostės, e. parduotuvės dienoraštis, papildomi grafiniai elementai, greitai bus galima rinktis ir iš daugiau svetainės dizaino variantų.

„Bet ir nemokama versija neriboja produktų skaičiaus, turi visus tuos pačius prekių pristatymo ir apmokėjimo būdus, todėl tai leidžia vartotojui turėti visavertę e. parduotuvę. Vartotojas gali visiškai išbandyti savo jėgas prekiaudamas internetu ir nuspręsti, ar jam apsimoka papildomai investuoti į e. parduotuvę, ar ne“, – teigia N. Abrutis.

Planuose – Didžioji Britanija ir Azijos šalys

Su „MobiFOR“ per keturis mėnesius jau susikūrė beveik 200 e. parduotuvių. Didžioji dalis klientų prekiauja įvairiais rankų darbo gaminiais. Tarp tokių ir lietuviški prekių ženklai „Rokenbau“, „SmartArt“, „Odi Odi“.

„Kol kas daugiausia kuriasi prekių ženklai, spėję pelnyti savo klientų pasitikėjimą, prekiaudami per tokias platformas kaip „Facebook“ ar įvairūs skelbimų portalai. Tačiau mes parankūs ir tiems, kas perpardavinėja įvairias prekes ir gaminius. Šiuo metu „MobiFOR“ išbandome Lietuvoje, todėl ir klientai daugiausia lietuviai. Tai puiki pirmoji stotelė, išbandant savo jėgas ir analizuojant pradines klaidas. Tačiau jau dabar sulaukiame dėmesio iš Didžiosios Britanijos ir Azijos šalių, netrukus ketiname save išbandyti Singapūro bei Indonezijos rinkose“, – atskleidžia A. Stepaitis.

Tačiau, net ir sėkmingai plėsdami klientų geografiją, „MobiFOR“ kūrėjai neketina užmiršti Lietuvos vartotojų. Platforma veikia lietuvių kalba, yra vietos rinkai pritaikyti e. mokėjimo būdai, tokie kaip „Paysera“. Įdiegtas ir dvigubos valiutos kainos rodymo modulis, kaip dabar reikalaujama prieš euro įvedimą.

Investicijas matuoja kavos puodeliais

E. parduotuvių platformos kūrėjai neišdygo iš niekur – abu turi dešimtmetį siekiančią interneto svetainių ir virtualių parduotuvių kūrimo patirtį. Susipažino studijuodami informatiką Vytauto Didžiojo universitete, tačiau konkreti bendro verslo vizija neaplankė iš karto. Į komandą A. Stepaitis ir N. Abrutis nusprendė susivienyti tik praėjus keleriems metams, supratę, kad dviese dirbti bus veiksmingiau ir įdomiau.

„Investicijas į platformą „MobiFOR“ reikėtų vertinti ne pinigais, o išgertais kavos puodeliais, – juokiasi bendraminčiai. – Daugiausia laiko jį kurdami praleidome kavinėse. Kavos išgerta tikrai labai daug. Viską darėme savo jėgomis, todėl piniginių lėšų skyrėme tik domeno registracijai ir serveriui. Iš pradžių manėme, kad iki projekto pradžios darbai užtruks kelis mėnesius, bet prireikė septynių.“

Platformos kūrėjai tikisi pritraukti naujų vartotojų, pasitelkdami reklamos priemones, tačiau tam, žinoma, reikia skirti nemažai lėšų. Todėl iš pradžių jie bando apie save skleisti žinią įvairiais nemokamais būdais, pasitelkdami esamų vartotojų rekomendacijas ir atsiliepimus – geriausią nemokamą reklamą. Be to, „MobiFOR“ kūrėjai ne tik aktyviai dirba palinkę prie kompiuterių, bet ir dalyvauja renginiuose, į kuriuos susiburia verslūs žmonės.

„Pagrindinė e. prekybos bėda Lietuvoje yra pasitikėjimas. Norint jį įgyti, būtina apmokėjimo metu taikyti saugos priemones. Pasaulyje daug lengviau atlikti mokėjimus, naudojant kredito kortelę, o pas mus tai dar nėra taip populiaru. Todėl pirkimo procesas lieka sudėtingesnis žmonėms, nepratusiems ar nelinkusiems naudotis e. bankininkyste“, – pastebi N. Abrutis.

Vis dėlto e. prekyba Lietuvoje nuolat auga, į ją jau žengia net didieji mažmeninės prekybos tinklai, pristatantys prekes tiesiai į namus. Tai neabejotinai paspartins e. prekybos augimo tempą. Vakarų rinkose vis populiariau tampa apsipirkti nė neprisėdus prie kompiuterio, o tiesiog išmaniuoju telefonu. Lietuvoje tai dar naujovė, kuri neabejotinai sparčiai populiarės artimiausiais metais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.