Lietuviškai produkcijai atsivėrė Pietų Amerikos rinkos durys
2021.07.29
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonė „Mantinga“ žengia į Pietų Amerikos rinką. Birželio mėnesį pirmoji bendrovės produkcija buvo išsiųsta į Čilę ir šalį pasieks rugpjūčio pirmąją savaitę. Apie tai, kaip sekėsi įžengti į tolimą rinką ir ką verta žinoti kitiems verslininkams, pasakoja įmonės generalinis direktorius Mantas Agentas.
„Džiaugiuosi, jog atvėrėme Pietų Amerikos rinką. Tikiuosi ir tikiu, kad eksporto mastas augs ne tik Čilėje, bet ir kitose regiono valstybėse. Prieš didindami eksporto apimtį, analizuosime, kaip sekasi sumuštinių kategorijos prekėms“, – sako M. Agentas.
Dėl eksporto į Čilę dialogas prasidėjo prieš kelerius metus. M. Agentas pasakoja, kad tąkart pats klientas, dirbantis didmeninės prekybos srityje, kreipėsi dėl galimo šaldytų sumuštinių produkcijos tiekimo. Dabar jų rinką pasieks net penkios skirtingos sumuštinių rūšys.
Čilės rinka išskirtinių reikalavimų nepateikė
Paklaustas, kuo išskirtiniai nauji partneriai, M. Agentas pabrėžė, kad jų reikalavimai labai nenustebino.
„Norėdami siųsti produkciją į Čilę, turėjome atnaujinti etiketes, ingredientus, prisitaikyti prie kitų šalyje esančių reikalavimų ir ypatumų. Pirmiausiai buvo siunčiami prekių pavyzdžiai, tuomet gautas pirmasis užsakymas. Negalėčiau teigti, jog, eidami į Čilės rinką, susidūrėme su itin dideliais iššūkiais. Bet kokioje naujoje rinkoje yra skirtinų reikalavimų dėl ingredientų, žymėjimo. Tačiau tai yra proceso dalis ir tai mūsų nestebina, didesnių iššūkių nesukelia“, – pasakoja jis.
Būtini namų darbai
M. Agentas įsitikinęs, prieš pradedant derybas su bet kokia užsienio rinka, tiesiog privaloma iš anksto pasiruošti: „Visuomet reikia atlikti namų darbus: ištirti verslo aplinką, konkurentus, populiarius gaminius ir reikalavimus.“
Paklaustas, kaip pasirinko būtent Pietų Amerikos kryptį, M. Agentas neslepia, jog tai buvo strategiškai apgalvotas žingsnis. Įmonės produkcija pasaulyje jau paplitusi gana plačiai, o Pietų Amerikos sektorius demonstruoja itin aukštą prekybinį potencialą.
„Šiuo metu „Mantingos“ produkcijos galima rasti 36 pasaulio valstybėse. Eksportuojame įvairius gaminius į Europos šalis, Afriką, Aziją, Šiaurės Ameriką. Nuo šiol ir į Pietų Ameriką. Europos Sąjungoje prekiaujame beveik visose valstybėse, stiprią plėtrą pradėjome Japonijos ir Kinijos rinkose, eksportuojame į Pietų Korėją. Tad ir Pietų Amerikos regionas netapo išimtimi. Buvome išsikėlę tikslą plėstis ir šiame regione dėl augančios ekonomikos ir didėjančio vartojimo“, – atskleidžia pašnekovas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.