Kuri platforma tinkamiausia mano verslo plėtrai: „Amazon“, „eBay“ ar „Etsy“?
2019.05.02
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Paskutinę balandžio dieną vyko gausų būrį dalyvių sutraukę mokymai „Kaip prekiauti per „Amazon“, „eBay“ ir „Etsy“?“. Mokymus organizavusios didžiausio jauno verslo platformos „BZN start“ įkūrėja ir renginio moderatorė Živilė Baubonienė dar renginio pradžioje atskleidė, kad mokymai yra aktualūs, nes žmonės šiais laikais turi visas galimybes išeiti į tarptautinę rinką, bet dažnai nežino, ką ir kaip jiems pasirinkti. Būtent šiuos pasirinkimo, rizikų ir galimybių klausimus aptarė keturi patyrę praktikai: Klaidas Šiuipys, Edvinas Skulskis, Dovydas Lukšas ir Giedrė Rimkūnaitė-Manke.
Pasirinkimo kriterijai
Kalbėdamas apie „Amazon“ pasirinkimą, „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius K. Šiuipys (nuotr. kairėje) išdėstė keturis esminius kriterijus: „Amazon“ verta rinktis tada, jeigu esate gamintojas ar platintojas, o galbūt pažįstate gamintoją, kuris vis dar neprekiauja „Amazon“. Galbūt jūs radote produktą, kuris gali būti gerai parduodamas šioje rinkoje, o gal esate „dropshipperis“ ir turite nemažai informacijos. Vis dėlto visada reikia patikrinti, ar jūsų prekės bus paklausios „Amazon“ ir ar patys finansiškai būsite pajėgūs ten startuoti, nes kapitalo pradžiai dažnu atveju reikia nemažai.“
Panašūs pasirinkimo kriterijai galimi ir žengiant į „eBay“ prekybos platformą. MB „Apeksimus“ direktorius D. Lukšas (nuotr. dešinėje) pabrėžia, kad prieš renkantis platformą reikėtų atsakyti į penkis klausimus: kas jūs esate, jūsų gamyba yra masinė ar rankų darbo, kiek turite patirties e. prekybos srityje, kiek turite patirties sprendžiant problemas ir koks jūsų biudžetas.
„Tarkime, jeigu jūs esate gamintojas ir turite didesnį kapitalą, tikrai eikite į „Amazon“, o jeigu neturite nei pinigų, nei patirties ir nenorite užsiimti gamyba, tuomet eikite į „eBay“, – pasirinkimo taisykles supaprastina pranešėjas.
Trečioji platforma „Etsy“ yra visiškai unikali šių trijų atžvilgiu. „SEO kampelio“ projektų vadovo E. Skulskio teigimu (nuotr. kairėje), ši platforma idealiai sukurta rankų darbo gaminių kūrėjams, o pagrindinis jos skirtumas nuo „eBay“ ir „Amazon“ yra auditorija.
„Čia klientai ateina ieškoti unikalumo ir išskirtinumo. Prekės, kurias galite parduoti „Etsy“, yra daug brangesnės. Jei jūsų produkcija yra rankų darbo, „Etsy“ jums tinka tobulai. Vis dėlto startas gali būti sudėtingas, jeigu turite mažai produktų. Tuomet bus sunkiau konkuruoti. Norint startuoti, minimaliai reikia turėti 40 skirtingų produktų, tačiau jei pradėsite su mažesniu jų kiekiu, galite išsikelti tikslą nuosekliai didinti asortimentą“, – teigia pašnekovas.
Kokios rizikos laukia?
Renginyje pranešimą skaičiusi advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė G. Rimkūnaitė-Manke (nuotr. dešinėje) išdėstė visas rizikas, su kuriomis susiduria internetinėje prekyboje startavę verslininkai, eidami į tarptautines platformas. Anot jos, esminė rizika yra pažeisti kito intelektinės nuosavybės teises arba kad bus pažeistos atitinkamos jūsų teisės.
„Pagrindinės intelektinės nuosavybės rūšys yra keturios. Patentas taikomas išradimams. Dizainas apima gaminio formos apsaugą. Prekių ženklas apima plačius aspektus: nuo produkto, tekstų raktažodžių ar žymų. Autorių teisės taip pat apima patį produktą, nuotraukas, vaizdo įrašus ar tekstus“, – sako G. Rimkūnaitė-Manke.
Anot advokatės, daugiausia rizikų kyla dirbant su platforma „Amazon“, nes ji yra sudėtingiausia iš visų trijų per mokymus aptartų, o taikomos sankcijos už teisinius pažeidimus joje griežčiausios. Visgi nuo to galima apsisaugoti ir apsaugoti kitus.
„Kalbant apie savo teisių apsaugojimą, reikėtų išmanyti ir įvertinti galimas rizikas. Rekomenduojama užregistruoti savo prekių ženklą ar jo dizainą. Iš anksto parenkite sutartis ir įtraukite visus apsaugos punktus. Galite naudoti „Amazon Brand Registry“ prekiaudami šioje platformoje arba „Verified Rights Owner“ prekiaudami „eBay“. O ką reikėtų žinoti, norint apsaugoti kitų asmenų intelektinės nuosavybės teises ir nenukentėti? Vertėtų išmanyti ir įvertinti situaciją. Jeigu jūsų tiekėjas yra kinas, jis, ko gero, neturės duomenų, ar tomis prekėmis galima prekiauti Lietuvoje, todėl reikėtų įvertinti situaciją patiems. Patartina gerai išstudijuoti platformų taisykles, atsižvelgti į prekės originalumą bei kūrybingumą. Jeigu naudojate nuotraukas ar kitokį turinį, reikėtų pasirūpinti licencijomis ar autorių sutikimais, jeigu tai ne jūsų autorinis turinys“, – vardija advokatė.
Dėkoja partneriams
Mokymų metu dalyviai gavo išsamią informaciją ir galėjo įsivertinti savo verslo rizikas bei pasikonsultuoti, pasirinkti tinkamą platformą savo startui. Tiems, kurie nespėjo įsigyti bilietų į renginį, siūlome informacijos ieškoti gausioje „BZN start“ klausimų ir atsakymų duomenų bazėje, kurioje, tikėtina, atrasite didžiąją dalį atsakymų į kylančius klausimus apie verslo pradžią.
Renginio organizatoriai dėkoja savo partneriams, prisidėjusiems prie sėkmingo renginio įgyvendinimo. Tai biuro patalpų miestelis „Technopolis“, didžiausias naujienų portalas „Delfi“ ir advokatų kontora GLIMSTEDT, „Spaudos departamentas”.
„BZN start“ mokymai 04-30 (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Ekspertai
Klaidas Šiuipys
Prekybos „Amazon“ ekspertas, paskyrų administratorius, konsultantas / SHAYZ Consulting
Dovydas Lukšas
Direktorius / MB „Apeksimus"
Edvinas Skulskis
Projektų vadovas / „SEO kampelis”
Giedrė Rimkūnaitė-Manke
Advokatė, ekspertė / Advokatų kontora „Glimstedt”
Dr. Živilė Glaveckaitė
„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.