...

Komercinė fotografija

Verslas

2022.03.02

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , .

Komercinė fotografija

Aušra Dundulytė Asmeninio albumo nuotrauka

Fotografija yra neatsiejama verslo rinkodaros dalis. Dalis įmonių kuria savo fotostudijas, kiti patiki darbus profesionaliems fotografams, treti namuose fotografuoja telefonu savo sukurtus gaminius dienos šviesoje prieš langą, gaudydami tinkamą apšvietimą. Studijos specializacija – komercinė fotografija. Studijos įkūrėja Aušra Dundulytė atskleidžia, ką daryti, norint pasiekti maksimaliai gerus komercinės fotosesijos rezultatus.

Komercinė fotografija – tai rinkodaros įrankis, leidžiantis pristatyti produktą ar paslaugos teikimo procesą taip, kad atsiskleistų to produkto ar paslaugos funkcijos, išskirtinumas. Jis suaktyvina vaizduotę ir vilioja pirkti. Komercinės fotografijos, naudojamos su kitomis rinkodaros priemonėmis, tikslas – didinti pardavimus. Ji skirstoma į: mados, produkto, architektūros, maisto fotografiją bei verslo portretus.

Nori uždirbti daugiau – investuok į fotografo paslaugas

Tikrai yra didelė dalis verslų, kurie patys telefonu fotografuoja savo produkciją, ir jiems puikiai sekasi parduoti. Galbūt jų produktas išskirtinis, turi paklausą ir jiems tokios rinkodaros priemonės užtenka. Bet, norint sukurti estetišką vaizdą, pristatymą, efektyviau įeiti į rinką, reikėtų rinktis kokybišką fotografiją. Jei prekė įmantri, o jos vartotojas didelį dėmesį skiria detalėms, turi išlavintą skonį, prastos kokybės nuotraukos arba nestilinga e. parduotuvė tikrai nepadės pritraukti jo dėmesio. Todėl šiuo metu net ir maži verslai, turintys nedidelius biudžetus, ryžtasi investuoti į profesionalų komercinį fotografą.

Geras fotografas geba išsiaiškinti kliento lūkesčius

Prieš renkantis komercinį fotografą, reikėtų susiplanuoti biudžetą ir išsikelti norimus pasiekti tikslus. Pageidaujant uždirbti daugiau, vertėtų investuoti į fotografo darbą. Tačiau ką daryti, jeigu biudžetas ribotas? „Galima rinktis pradedantį arba nespecializuotą fotografą, – pataria pašnekovė. – Tačiau tai rizikinga, nes pradedantysis turi mažai patirties, o nespecializuotas imasi ir kitų, ne komercinių projektų, tad pasitaiko klaidų. Su profesionaliu komercijos fotografu rizikuojate mažiau.“

Ieškant fotografo „Google“ paieškos sistemoje, žinoma, gali susisukti galva nuo daugybės, tačiau specializuotų fotografų ne tiek jau ir daug. Prieš užmezgant kontaktą su fotografu, jei įmanoma, reikėtų susirinkti kitų verslų rekomendacijas, peržiūrėti jo darbų pavyzdžius. Taip galėsite susidaryti nuomonę, ar jis potencialiai gali atitikti jūsų lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu ieškote maisto fotografo, darbų pavyzdžiuose turite ieškoti maisto fotografijų. Jei jūsų produktas išskirtinis ir pavyzdžiuose nieko panašaus nerandate, tai dar nereiškia, kad fotografas negalės atlikti šio darbo. Atidžiai įvertinkite bendrą fotografo darbų aplanką. Labai svarbu atkreipti dėmesį į jo bendravimą, pasiūlymus. Anot A. Dundulytės: „Geras fotografas mokės išsiaiškinti kliento lūkesčius ir užduos tinkamus klausimus.“

Ką aptarti su fotografu prieš fotosesija?

Tinkamas pasiruošimas fotosesijai – viena svarbiausių sudedamųjų dalių, norint džiaugtis rezultatu. Su fotografu reikėtų aptarti fotosesijos tikslą, nuotraukų kiekius ir pritaikymą. Taip pat svarbu išsakyti savo lūkesčius, prekių ženklo komunikacijos toną, nuotaiką, kokios stilistikos fotografijų norėsite, čia padeda vadinamosios „nuotaikų lentos“ (angl. moodboard) ir prekių ženklo vadovai. Aptarti, kiek norite įsitraukti į pačią fotosesiją, suplanuoti kitų paslaugas ar perduoti visą planavimą fotografui ir jo komandai.

Labai svarbu pažinti savo tikslinę auditoriją ir numatyti komunikacijos su ja tona. Turėdamas tokią informaciją, fotografas galės siūlyti vizualinius sprendimus tikslams pasiekti. Kitaip – nepažįstant savo auditorijos – idėjos kūrimas gali tapti spėliojimu: kažkas pasiteisins, o kažkas ne.

„Kad nekiltų nesutarimų su fotografu, reikėtų aptarti, pagal kokius kriterijus vertinsite nuotraukas, taip pat sutarti darbus atlikti etapais – patvirtinus vieną etapą, keliauti prie kito“, – pataria pašnekovė.

Produkto paruošimas fotosesijai

Jeigu bus fotografuojamas produktas, būtina atrinkti gražias pakuotes, su aiškiai išspausdintomis, lygiai priklijuotomis etiketėmis. Mados fotografijai – paruošti aprangą ir avalynę taip, kad jau būtų galima vilktis ir fotografuoti. Paruošti atsarginius produktus, jeigu jų reikia. Jeigu bus būtinas modelis ir patys norite jį rasti, atlikti atranką, užsakyti vizažistą, suderinti kitas detales.

Jeigu fotografuojamas interjeras, eksterjeras, prieš fotosesiją būtina sutvarkyti aplinką, sustatyti baldus ir dekoracijas.

Esant dideliam produktų ir paslaugų asortimentui, rekomenduojama pradėti fotosesijas nuo tų produktų, kurie yra lengviausiai parduodami ir greičiau atneša pelną.

Spalvos ir atributai fotografijoje

Baltas fonas dažniausiai renkamas e. parduotuvėse, kai siekiama dėmesį sutelkti į produktą, o ne kitus objektus. Populiarios prekybos svetainės net turi reikalavimus, kad kelios nuotraukos būtų baltame fone. Individualiose interneto parduotuvėse, fotografuojant reklamai arba socialinių tinklų komunikacijai, dažniausiai renkamasi stilizuotas fotosesijas, o priemonės ir spalvos priklauso nuo prekių ženklo. Jos gali būti monochromatinės, dominuojanti spalva (dažniausiai esanti logotipe) derinama su artimiausiomis arba priešingomis spalvų rato spalvomis. „Variantų yra įvairių, tačiau svarbu išlaikyti vientisumą ir neprimarginti“, – atskleidžia savo patirtį pašnekovė.

Taip pat žinoma, kad spalvos sukelia tam tikras asociacijas: šiltos spalvos suteikia energijos, nuteikia pozityviai, vizualiai atrodo esančios arčiau. Šaltos spalvos veikia priešingai, siejamos su ramybe ir rimtumu, vizualiai atrodo esančios toliau. Klasikinės prabangos spalvos – juoda, balta, aukso, sidabro, žalia. Vis dažniau prabanga suvokiama kaip paprastumas ir minimalizmas.

Atributus reikėtų atsirinki labai atsakingai, atkreipti dėmesį, ar jie padeda pristatyti produktą (pagal sudėtį kelia asociacijas su naudojimu), formuoja kontrastą (prabangus žiedas ant anglies pagrindo). Atributai neturėtų užgožti pagrindinio objekto, o padėti jam atsiskleisti ir kreipti žvilgsnį į jį. Vengti chaotiško išdėstymo. Atsisakyti to, kas neturi potekstės. „Jeigu nesate tikri dėl naudojimo, siūlau vadovautis taisykle „mažiau yra geriau“, – pasakoja specialistė.

Nereikėtų keisti fotografijų stiliaus, rekomenduojama išlaikyti prekių ženklo komunikacijos vientisumą.

„Jeigu nuspręsite samdyti komercijos fotografą, ieškokite ir išsirinkite tokį fotografą, su kuriuo būtų malonu bendrauti ir kurio darbais galėtumėte pasitikėti“, – linki skaitytojui A. Dundulytė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.