Kokios tendencijos ir galimybės laukia e. prekyboje?
2019.05.07
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Pamažu nutinka taip, kad verslas be plėtros į elektronines erdves tampa nebeįsivaizduojamas, o didelė dalis verslų pasirenka vien e. prekybos kelią. Ekspertų teigimu, šiame pasirinkime slypi ir tam tikrų tendencijų, ir galimybių, ir rizikų. Visas svarbu žinoti ir būtina gebėti suvaldyti, o kaip tai padaryti, atskleidžia trys profesionalai, artėjančio jauno verslo forumo #LAUNCH pranešėjai: dr. Žydrūnas Stankevičius, Paulius Milkevičius ir Rytis Laurinavičius.
Tarptautinei prekybai tinkamos platformos
Laikais, kai viskas ranka pasiekiama ir prekiauti pasaulio mastu galima paspaudus vos kelis mygtukus, daug kas susigundo žengti į tarptautines prekybos platformas. Jau penkerius metus profesionaliai pardavimus plėtojantis „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Ž. Stankevičius patikina, kad tarptautinių platformų gausa stebina, tačiau iš visų ryškiausiai šviečia viena – „Amazon“.
„Iš visų didžiųjų prekybos kanalų Vakarų pasaulyje vienareikšmiškai išsiskiria „Amazon“. Būtent jame yra didžiausios galimybės ir sudarytos geriausios sąlygos pardavėjams. „Amazon“ pateikia daugiausia atviros informacijos, leidžiančios nustatyti parduodamų produktų potencialą. Visa infrastruktūra suteikia „Amazon“ didžiulį pranašumą. „eBay“ yra ne toks patogus, besiorientuojantis į mažiausias kainas, o ne į kokybę. „Etsy“ potencialas mažas todėl, kad tai yra rankų darbo pardavimų verslas, kurį dar ir nukopijavo „Amazon“, padarydamas „Amazon Handmade“ skyrių“, – atskleidžia pašnekovas.
Kaip pasiekti vartotoją?
E. prekybos šurmulyje rasti kelią pas savo vartotoją ir prasibrauti pro komunikacinį triukšmą gali būti sudėtinga. Visgi, pasitelkiant daugiakanališkumo idėją, rasti prieigą prie vartotojo įmanoma. Tarptautinės daugiakanalės rinkodaros sprendimo „Omnisend“ vadovas bei bendrakūrėjis R. Laurinavičius pastebi, kad naudinga prisitaikyti prie vartotojo mėgstamo komunikacijos kanalo.
„Efektyviausiai veikia suasmenintos ir tinkamu metu siunčiamos žinutės. Kliento elgsenos stebėjimu ir analize paremtas rinkodaros automatizavimas leidžia tai pasiekti. Vienišas el. pašto kanalas taip pat nebėra toks paveikus, bet jis toliau puikiai veikia daugiakanalėje terpėje, kai automatizuotos žinutės tinkamu metu siunčiamos parenkant efektyviausią ir gavėjui labiausiai priimtiną kanalą: el. paštą, SMS, „Google“ ar „Facebook“ reklamą, „Viber“, „WhatsApp“ žinutes ir pan.“, – teigia pranešėjas.
Rizikas suvaldo žinios
Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ teisininkas P. Milkevičius pastebi, kad pasaulinėje rinkoje dažnai sudėtinga išskirti svarbiausias kylančias teisines rizikas ar klaidas, mat jų sąrašas nėra baigtinis. Vis dėlto kai kurios gali tik sulėtinti verslo procesus, o kai kurios sukelti rimtų nemalonumų.
„Visų pirma, teisine prasme svarbu aktualių taisyklių laikymasis. Atsižvelgiant į tai, kad e. prekyba yra lengvai užsienio rinkas pasiekiantis prekybos būdas, reikėtų suprasti, kad Lietuvoje e. prekybai galioja vienos taisyklės, kitose šalyse – kitos. Kai kurios taisyklės (pavyzdžiui, prekiaujant ES) yra suvienodintos, tačiau tai nereiškia, kad kiekvienoje ES valstybėje vienodas verslo modelis atitiks galiojančius teisės aktus. Prekiaujant jau esamose platformose, jų taisyklės taip pat yra privalomos. Dėl šios priežasties pardavėjai, pradedantys ar perkeliantys savo verslą į skirtingas rinkas ar platformas, turėtų atsakingai atlikti namų darbus ir susipažinti su taikomomis taisyklėmis“, – rekomenduoja teisininkas.
„Naujai pradedantys e. prekybos subjektai laiku ir tinkamai neapsaugo savo prekių ženklų, dizaino, patentų ir pan.“
P. Milkevičius.
Be to, dauguma pardavėjų vis dar pamiršta naujausias duomenų apsaugos taisykles, o tai, pasak P. Milkevičiaus, yra labai svarbu. „Kiekvienas fizinis e. prekybos rinkos dalyvio klientas pateikia jam savo asmeninę informaciją, kurią privalu tvarkyti teisėtai. Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad teisinių problemų galėtų užtraukti ne tik asmens duomenų nutekėjimas, tačiau ir būtinų tvarkų bei taisyklių neturėjimas. Įvairių teisinių tvarkų ir taisyklių, ne tik susijusių su asmens duomenų apsauga, neturėjimas ar netinkamas inkorporavimas yra vienas iš dažniausiai pasitaikančių teisinių ginčų pagrindų, nes tai yra lengvas būdas konkurentams ar kitiems subjektams pasinaudoti situacija apie rinkos dalyvio nepasiruošimą ir, pasinaudojus institucijų pagalba, jam pakenkti gaunant sau naudos.“
Pašnekovas skatina nepamiršti ir intelektinės nuosavybės aspektų, kurie yra nesunkiai pažeidžiami įžengus į tarptautinę e. prekybos sritį: „Naujai pradedantys e. prekybos subjektai laiku ir tinkamai neapsaugo savo prekių ženklų, dizaino, patentų ir pan. Jei e. prekybos verslas įgauna pagreitį, jis neabejotinai atkreips kitų rinkos dalyvių dėmesį, kuris nebus vien tik teigiamas. Netrukus sėkmingai veikiantis e. prekybos verslas susidurs su nesąžininga trečiųjų šalių veikla, kuri mėgins pasinaudoti jo sėkme tiesiogiai, taip sulėtindama jo augimą.“
Veikime globaliai
Šių metų jauno verslo forumas, vyksiantis gegužės 28 d., daugiausia dėmesio sutelks į pasaulinės rinkos tendencijas. Tradiciniu tapęs didžiausias tokio tipo forumas sukvies net 12 e. prekybos profesionalų, kurie ne tik dalysis patirtimi pranešimų metu, bet ir ves keturis praktinių mokymų modulius.
#LAUNCH 2019 organizuoja didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ bei džiaugiasi gausiu partnerių, jau daug metų padedančių rengti šį forumą, būriu. Tai: UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), „Credital verslui“, advokatų profesinė bendrija „Žabolienė ir partneriai METIDA“, SEO paslaugų įmonė „Good one“, tarptautinės daugiakanalės rinkodaros įmonė „Omnisend“, Socialinių mokslų kolegija, Spaudos departamentas ir didžiausias naujienų portalas „Delfi“.
Ekspertai
Dr. Žydrūnas Stankevičius
R&D vadovas / UAB „Seminal Work“
Rytis Laurinavičius
Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.