Kaip parinkti tinkamą verslo modelį pandemijos metu?

Verslas

2021.02.18

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: , , .

Kaip parinkti tinkamą verslo modelį pandemijos metu?

bzn start koliažas

Pandemijos sukelta krizė negrįžtamai pakeitė verslą ir jo aplinką. Vieni fiksuoja itin išaugusią paklausą, kiti iki šiol ieško būdų, kaip užtikrinti veiklą. Ir vieniems, ir kitiems šiuo laikotarpiu kaip niekad aktualu tampa semtis efektyvių idėjų, kaip prisitaikyti. 

Būtent tokia patirtimi jau labai greitai dalinsis verslininkai, kurie net šiuo sudėtingu laikotarpiu rado naujų požiūrio taškų, galinčių įkvėpti vis dar ieškančiuosius tinkamiausių kelių ir padėti išvengti klaidų. Visa tai – žinių centro augančiam verslui „bzn start“ organizuojamoje virtualioje konferencijoje „Next Economy“.

Nuo pigiausių skrydžių iki patogiausių apartamentų

Lietuvių startuolio „Eddy Travels“, vystančio dirbtinio intelekto pagrindu veikiantį skaitmeninį kelionių planavimo asistentą, įkūrėjas, vadovas Edmundas Balčikonis pasakoja, kad prasidėjus pandemijai jiems reikėjo itin greitai prisitaikyti prie daugybės naujų aplinkybių ir netgi pakeisti veiklos kryptį. Juk kelionių industrija neišvengiamai atsidūrė tarp labiausiai nukentėjusių šiuo laikotarpiu.

„Iki pandemijos mūsų pagrindinis tikslas buvo pigių skrydžių paieška. Tačiau dėl kelionių apribojimų tai tapo kur kas mažiau aktualu, todėl ieškojome kitų kelių, kaip ne tik tęsti veiklą, bet ir, žinoma, išlikti naudingiems. Operatyviai susifokusavome į pagalbą keliaujantiesiems netoli savo namų, kad padėtume rasti geriausius viešbučių ir apartamentų pasiūlymus iki vidutiniškai keturių valandų keliavimo automobiliu. Tam sudarėme naujas partnerystes su „Booking.com“ ir „Priceline.com“, – patirtimi dalinasi E. Balčikonis.

Jis taip pat papildo, kad, užsidarius daugeliui Europos bei Šiaurės Amerikos šalių ir sustojus kelionėms tose rinkose, „Eddy Travels“ parkėlė didesnes veiklos pajėgas į Aziją ir Vidurinius Rytus. 

„Tiesa, be pandemijos dar turėjome nuolat spręsti problemas, sukeltas „Facebook“ programėlių nestabilumo ir staigių produkto pokyčių. Tad galiausiai nusprendėme kurti savo programėlę, kurioje dabar diegiame naujas funkcijas“, – atskleidžia pašnekovas ir žada daugiau apie savo verslo pokyčius papasakoti jau greitai vyksiančioje konferencijoje „Next Economy“.

Pergrupavo resursus, bet įvyko ir gerų atsitiktinumų

Dar viena šios konferencijos pranešėja, įmonės „Scobie & McIntosh“, užsiimančios kepyklų, restoranų, viešbučių įrangos prekyba, vadovė Eglė Bareikaitė-Trepšienė įsitikinusi, kad viena pagrindinių priežasčių, kodėl jos verslui pavyko sėkmingai išsilaikyti, yra lankstumas. Kita vertus, be ilgalaikio įdirbio, į kurį, kaip ji pabrėžia, būtina nuolat investuoti, vargu, ar būtų pavykę sklandžiai siekti rezultatų.

„Užsidarius kavinėms ir restoranams, visus resursus pergrupavome į prekybos centrus. Sutapimas ar atsitiktinumas, kaip tik pandemijos laikotarpiu išdirbome ir pasirašėme sutartis su Latvijos ir Estijos prekybos centrais „Lidl“, taip pat su vienu iš didžiųjų bankų restoranų. Noriu pabrėžti, kad tokios sutartys nenukrenta iš dangaus, tai yra ilgo įdirbio rezultatas. Žinau, kad elektroninė prekyba yra XXI a. „must have“, bet mūsų atveju tai yra gana sunkiai naudojamas dalykas. Kad ir kaip galbūt atrodytų keista, be galo svarbu yra gera reputacija, patikimumas ir šiltas kontaktas“, – pasakoja verslininkė.

Laiku priimti sprendimai leido užtikrinti išaugusią paklausą

Sveiką šunų ėdalą siūlančio „Rocketo“ įkūrėjas Arūnas Matačius sako, kad pandemija leido įsitikinti, jog tokiu metu dažniausiai laimi ne stipriausi, bet greičiausi. Tam reikia apgalvotų, bet operatyvių sprendimų.

Verslininkas tikina, kad jų siūlomų produktų paklausa pandemijos metu gerokai išaugo ir prekių pristatymą pavyksta užtikrinti be trikdžių. Tiesa, A. Matačiaus teigimu, tam įtakos turėjo dar anksčiau priimti tinkami sprendimai.

„Pandemija tik patvirtino, kad mūsų pasirinkimas vykdyti tiesioginę prekybą internetu buvo sėkmingas. Dar praėjusiais metais buvome gavę ne vieną pasiūlymą prekiauti dideliuose prekybos tinkluose, pavyzdžiui, tokiuose kaip „Sainsbury’s“ Jungtinėje Karalystėje, tačiau atsisakėme ir susikoncentravome tik į tai, kur galime greitai augti, tiksliai išmatuoti trumpalaikę ir ilgalaikę investicijų grąžą ir be apribojimų fokusuotis į tai, kas veikia ir yra pelninga“, – patirtimi dalinasi pašnekovas ir papildo, kad kaip tik tokiu metu jų siūlomų produktų specifika tapo itin patogi augintinių šeimininkams.

„Gaminame šviežią ėdalą sausa forma, todėl jam nereikia šaldytuvo ar šaldiklio, o šunų šeimininkai gali pirkti daugiau, negu reikia. Dabar tai dar aktualiau nei anksčiau“, – sako A. Matačius. 

Dešimtys ekspertų ir stipri komanda

Šie ir dar daugiau kaip 20 skirtingų sričių ekspertų savo patirtimi dalinsis net tris dienas vyksiančioje nuotolinėje konferencijoje „Next Economy“. Transliacija vyks internetu iš bendradarbystės centro „Workland“. Pranešėjų komanda išties gausi – savo išgyvenimais šiuo laikotarpiu dalinsis maisto gamybos, IT, kelionių organizavimo, restoranų įranga prekiaujančių, didmeninės prekybos, restoranų veikla užsiimančių, logistikos paslaugas teikiančių, mažmeninės prekybos, mados namų, nuomos, finansinių paslaugų atstovai ir ekspertai.

Renginio organizatoriai dėkoja ilgamečiams renginio draugams bei rėmėjams: rizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, advokatų kontorai „Glimstedt“, finansų agentūrai „Noviti Finance“, Lietuvos Respublikos valstybiniam patentų biurui, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, bendradarbystės erdvei „Workland“, rinkodaros žinovams „Mikulskis.lt“ bei logistikos profesionalams DHL.

Kviečiame įsigyti bilietą ir praplėsti savo verslo akiratį, atrandant naujų požiūrio taškų neišvengiamai pasikeitusioje realybėje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.