...

Kaip padidinti pardavimą su „Google Analytics“?

Verslas

2015.08.04

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Kaip padidinti pardavimą su „Google Analytics“?

8-erius metus dirbantis su „Google Analytics” programa - Rokas Golcas. Asmeninio archyvo nuotr.

Versle vienas aktualiausių dalykų yra pardavimo didinimas. Šiam tikslui pasiekti galima pasinaudoti įvairiomis šiuolaikinėmis technologijomis bei įrankiais. Vienas jų – programa „Google Analytics“. Apie jos pranašumus, kryptingą naudojimą ir galimybes padidinti pelną teiravomės Roko Golco. Pašnekovas su šia programa dirba jau aštuonerius metus. Per šį laiką jam teko analizuoti apie 150 įvairių svetainių. Pradedant mažomis, turinčiomis nedaug srauto, baigiant tarptautinėmis e. parduotuvėmis, kurių apyvartos siekia 40 mln. JAV dolerių.

Nauda verslui

Eksperto teigimu, „Google Analytics“ yra nemokamas įrankis, skirtas svetainės srautui stebėti ir įvairioms ataskaitoms pateikti. Jei turite interneto svetainę, privalote žinoti, iš kur ateina srautas, ką vartotojai daro, kaip naršo, kur spaudžia, ką perka. Šis įrankis tampa dar svarbesnis, jei verslas tiesiogiai priklauso nuo svetainės.

„Negalvokite apie tai, kas yra įmanoma, o kas ne. Iš patirties galiu pasakyti, kad įmanoma beveik viskas”

R. Golcas

„Google Analytics“ naudą geriausiai iliustruoja pavyzdžiai. Šiuo atveju puikiai tinka e. parduotuvė. Jei ji turi ir fizinę erdvę, galima išnaudoti „Google Analytics“ pranašumus: susieti ir programos ataskaitas, ir situaciją realioje parduotuvėje. Parduotuvėje galima įstatyti nedidelius daviklius, fiksuojančius užeinančius bei išeinančius pirkėjus, ir šią informaciją nusiųsti į „Google Analytics“. Taip būtų matomas realios parduotuvės lankomumas. Anksčiau nežinoti duomenys tampa žinomi, o tai suteikia informacijos apie tai, kokios reklamos veikia ir kokios neveikia. Tai neįkainojama informacija bet kokiam verslui. Taip pat galima išmatuoti skambinančiųjų skaičių, o klientų valdymo sistemą (CRM) sujungus su „Google Analytics“, dar ir matyti, ar skambinusieji ką nors pirko“, – įžvalgomis dalijasi R. Golcas.

Kaip maksimaliai išnaudoti šį įrankį?

Nereikia pamiršti, kad „Google Analytics“ yra įrankis. Juo turi naudotis žmogus. „Pati savaime programa neišanalizuos svetainės ir nepateiks įžvalgų. Tai yra atsakingo žmogaus darbas. Galioja nerašyta taisyklė „90/10“, t. y. 90 proc. sudaro kompetentingi žmonės ir 10 proc. įrankiai“, – pabrėžia ekspertas.

Siekiant maksimaliai išnaudoti „Google Analytics“, pirmiausia svarbu nuspręsti, kokios informacijos reikia. „Nežinant visų galimybių, sunku įvardyti, ko tiksliai reikia. Reiktų neprisirišti prie įrankio galimybių. Tiesiog susirašykite punktais, kokių duomenų jums reikia, norint pagerinti verslą. Negalvokite apie tai, kas įmanoma, o kas ne. Iš patirties galiu pasakyti, kad įmanoma beveik viskas. Tada jums reikia pagalvoti apie žmogų, kuris bus atsakingas už duomenų analizavimą. Galite apmokyti savo rinkodaros žmones arba sukurti atskirą etatą“, – patarimus dalija pašnekovas.

Pardavimo didinimas – nuolatinis procesas

R. Golcas pabrėžia, kad pardavimo didinimas nėra vienkartinis tam tikrų patarimų įgyvendinimas. Tai veiksmai, nuo kurių reiktų pradėti, o svarbiausia – jais vadovautis nuolat.

Duomenys. Svarbu įsitikinti, kad duomenys, kuriuos stebite, yra teisingi. Atskirkite testavimo srautą. Jei remsitės neteisingais duomenimis, gausite neteisingas įžvalgas, kurios jums ne tik nepadės, bet ir gali pridaryti bėdos.

Tikslai. Koks jūsų svetainės tikslas? Ką norite pagerinti? Nežinodami dabartinės situacijos, negalėsite jos pagerinti. Susikonfigūruokite tikslus. Pasižiūrėkite, kurioje vietoje atkrinta daugiausia vartotojų. Užeikite į „Konversijos > Tikslai > Kanalo vizualizacija“. Tai pirmas etapas, nuo kurio reiktų pradėti žiūrėti svetainės pardavimo kanalą. Čia aiškiai matysite, kuriame žingsnyje atkrinta daugiausia vartotojų. Prieš imantis bet kokių rinkodaros veiksmų, reikia užkamšyti skyles, pro kurias išteka jūsų pardavimai.

Žemai kabantys vaisiai. Užeikite į naršyklių ataskaitą („Auditorija > Technologijos > Naršyklės“). Pereikite visas naršykles ir jų versijas. Pasižiūrėkite, ar kur nors yra neatitikimų su bendru vidurkiu. Jei matote, kad kuri nors naršyklė stipriai atsilieka nuo vidurkio (pavyzdžiui, mažesnė konversija), įdiekite tą naršyklę ir pereikite visą pirkimo procesą. Tada užeikite į įrenginių ataskaitą („Auditorija > Mobilus > Apžvalga“). Pasižiūrėkite, ar ir čia nėra kokių nors nukrypimų. Atkreipkite dėmesį, kaip konvertuojasi ir kiek pardavimo atneša įvairūs kanalai („Įsigijimas > Visas srautas > Kanalai“). Pasistenkite rasti tuos, kurių srautas neduoda jokio pardavimo, ir pasižiūrėkite, ar galima šį srautą panaikinti, jei už jį mokate. Tai nepadidins pardavimo, bet sumažins išlaidas. Tuo pat metu raskite kanalą, iš kurio kyla pardavimas ir padidinkite jo biudžetą. Sujungę „AdWords“ ir „Analytics“, galėsite matyti pačius geriausius ir pačius blogiausius raktinius žodžius. Tad veiksmai čia akivaizdūs – padidinkite biudžetą geriems ir išjunkite blogus raktinius žodžius.

Lėti puslapiai mažina pardavimą – tai faktas. Turite įsitikinti, kad tokių puslapių pas jus nėra. Užeikite į „Elgsena > Svetainės sparta > Puslapio laikas“. Suraskite lėtus puslapius, parodykite juos programuotojui ir kartu nuspręskite, kaip juos galima sutvarkyti.

Įdiekite svetainės paieškos matavimą. Tai galite padaryti užėję į „Administratorius > Rodinio nustatymai“. Žemiau galėsite įjungti paiešką. Jums reikės užklausos parametro, kurį gali duoti programuotojas. Matydami, ko vartotojas ieško jūsų svetainėje, galėsite tobulinti savo paiešką. Vartotojai, atlikę paiešką, konvertuojasi kelis kartus geriau.

Užėję į „Konversijos > El. prekyba“, matysite, kokios prekės perkamos, kaip dažnai, kokiais kiekiais. Pagalvokite, ar galite šią informaciją panaudoti didindami pardavimą, pavyzdžiui, skelbti akcijas neperkamiems produktams ar pridėti daugiau perkamiausių.

Šių patarimų visuma tikrai padės didinti pardavimą. Tai pradiniai veiksmai, nuo kurių lengviausia pradėti. Kai labiau įgusite, galėsite giliau pasinerti į duomenų analizę ir gauti dar daugiau įžvalgų.

„Didžiausia klaida, kurią daro pradedantieji, yra per didelis stebimų rodiklių skaičius. Visi mano, kad kuo daugiau rodiklių stebime, tuo geriau. O iš tikrųjų yra atvirkščiai. Turite rasti kelis svarbiausius rodiklius ir stebėti tik juos. Nereikia naudotis visomis ataskaitomis vien todėl, kad galite. Reikia išsirinkti tik tas, kurios padės pagerinti jūsų tikslus ir su jais susijusius rodiklius. Laikui bėgant įgysite daugiau žinių ir galėsite stebėti kitokius rodiklius, kurti tinkintas ataskaitas, atlikti bandymus. Ir, žinoma, svarbu domėtis naujausia informacija, skaityti bei dalyvauti seminaruose, kuriuose gausite koncentruotą informaciją apie visas naujienas ir geriausius būdus didinti pardavimą“, – pabrėžia R. Golcas.

Daugiau naudingų eksperto patarimų ir įžvalgų galite rasti www. golcas.lt.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.