Kad e. verslas būtų sėkmingas
2015.11.16
Temos: Pardavimai, Startuolis, Verslo pradžia.
Kuriant e. verslą, kyla ne vienas klausimas. Apie tai, kaip sėkmingai jį kurti, „BZN start“ surengtos konferencijos metu savo patirtimi pasidalijo penki įvairių sričių specialistai. Pateikiame kelias jų mintis.
Svarbiausi principai
Pradedant e. prekybos verslą, reikia atkreipti dėmesį į keletą veiksnių. Iš pradžių reikia nuspręsti, kokia bus jūsų produkcija. Andrius Čepkus, e. parduotuvių platformos „Getshopin.lt“ įkūrėjas, teigia, kad dažnai žmonės nori atidaryti e. parduotuvę, bet nežino, kuo norėtų prekiauti. Problemų susirasti produktą ir jį atsivežti į Lietuvą šiais laikais tikrai nėra. Tačiau jei yra galimybė, produktas turėtų būti lengvas ir mažas, kitaip teks patirti nemenkas transportavimo išlaidas gabenant jį iš tolesnių šalių, o ir procesas užtruks ne vieną dieną.
„Galbūt absurdiška, bet pasaulyje kibernetinis saugumas ir asmens duomenų apsauga yra pagrindinės temos. E. versle naudojama begalės priemonių, leidžiančių surinkti asmens duomenis. Dėl to labai svarbu įvertinti kiekvieną savo žingsnį ir duomenis, kuriuos renkate“
Raminta Stravinskaitė
Baigėsi tie laikai, kai norint susikurti e. parduotuvę reikėjo turėti nemažai pinigų, susirasti programuotojų, dizainerių. Dabar yra begalė platformų, kur ją galima išsinuomoti, nereikia sukti galvos dėl funkcijų ar dizaino. Be to, turėsite asmeninį vadybininką, kuris patars įvairiais klausimais.
A. Čepkus akcentuoja atsiskaitymo internetu galimybę, taip pat pristatymo greitį. Pirkėjai turi turėti galimybę prekę atsiimti patys, naudotis greitojo kurjerio paslauga arba gauti prekę nemokamai paštu. Svarbu pateikti išsamų savo kontaktų sąrašą: nurodyti telefono numerį, e. pašto adresą, rekvizitus, užtikrinti virtualią pokalbio su pirkėju galimybę. Be to, naudinga įdėti savo nuotrauką, kad pirkėjas matytų, su kuo turėtų bendrauti.
Neretai pamirštamas prekės pakuotės vaidmuo. Ji turi būti ne tik patvari, bet ir graži. Viduje įdėtas saldainis ar nuolaidų kuponas gali sukurti gerą emociją. Pirkėjas prisimins tai kaip gerą patirtį, papasakos savo draugams.
Turinys yra jūsų produkto „pakuotė“, sako Karolis Baleiša, skaitmeninės rinkodaros agentūros „SEM.lt“ verslo plėtros vadovas. Todėl reikia galvoti apie turinį – kas yra svarbu vartotojui. Verta rinktis ilgus raktažodžius, segmentuoti vartotojus pagal amžių, lytį ir pan. Reklaminiai tekstai turi būti trumpi, turėti aiškią naudą, tarkime, nemokamas pristatymas. Reikia nepamiršti apie visus savo produktus surinkti visą informaciją: kaina, jų aprašymai, techniniai duomenys, garantijos ir pan. turi būti žinomi. Svarbu numatyti funkcijas, kurias vartotojai turės atlikti. Pasak pranešėjo, labiausiai vartotojams nepatinka registracijos forma, todėl ją reikėtų padaryti kuo trumpesnę, paprastesnę.
Ateitis priklauso mobiliosioms programėlėms
2020 m. beveik 65 proc. populiacijos turėtų naudotis išmaniaisiais įrenginiais. Darius Šoparas, mobiliųjų programėlių platformos ekspertas, primena, kad tai yra nauja auditorija, todėl kuriant mobiliąją programėlę reikia suprasti, kuo ji skiriasi nuo įprasto verslo: „Norint kurti verslą mobilioje erdvėje, nelabai arba labai retai limpa rimti dalykai. Tarkime, „Facebook“ suryja apie 98 proc. viso mobiliojo srauto. Todėl atkreipčiau dėmesį į laisvalaikio kategoriją – mobilioji programėlė turi teikti pramoginę funkciją. Pavyzdžiui, drabužių pirkimas gali būti pramoga.“
Jei turite e. parduotuvę, į kurią „sukėlėte“ savo produktus, o dabar tą patį norite padaryti mobiliojoje programėlėje, tikėtina, kad tai neveiks, nebent esate stiprus prekių ženklas, teigia pranešėjas. Jis akcentuoja, kad mobiliosioms programėlėms sudėtinga sukurti rinkodarą. Be to, tai pasyvus dalykas. Jei programėlė nesukuria rutininio noro bent kartą per savaitę ją atidaryti, vadinasi, ji bus po tam tikro laiko ištrinta.
E. versle būtina pasirūpinti asmens duomenų saugumu
Lietuvoje dar per siaurai suvokiama, kaip svarbu saugoti asmens duomenis. Prie jų priskiriama: vardas, pavardė, kontaktai ar buvimo vieta, net komunalinių skaitiklių informacija yra pripažinta kaip asmens duomenys. „Galbūt absurdiška, bet pasaulyje kibernetinis saugumas ir asmens duomenų apsauga yra pagrindinės temos. E. versle naudojama begalės priemonių, leidžiančių surinkti asmens duomenis. Dėl to labai svarbu įvertinti kiekvieną savo žingsnį ir duomenis, kuriuos renkate“, – perspėja Raminta Stravinskaitė, „Glimstedt“ teisininkė.
R. Stravinskaitė pabrėžia, kad reikia informuoti vartotoją, kokius duomenis apie jį renkate ir kokiais tikslais tai darote: „Pamirškite tiesioginę rinkodarą. Tarkime, žinote tam tikro asmens e. pašto adresą ar jam paskambinate norėdami pasiūlyti įsigyti prekes geresnėmis sąlygos. To negalima daryti – turi būti išankstinis to žmogaus sutikimas.“
E. atsiskaitymo sistemos
SEB banko atstovas Paulius Tarbūnas konferencijoje kalbėjo, kad klientų vizitų į bankų filialus mažėja ir vis daugiau klientų naudojasi e. bankininkystės paslaugomis. Todėl vykdant e. verslą svarbu užtikrinti saugų atsiskaitymą. Jis patarė nesiūlyti klientams atsiskaitymo būdų, kurių patys nesate patikrinę, nežinote, kaip jie veikia, kuriais patys nesinaudotumėte.
Pasak pranešėjo, dabar svarbiu kanalu tapo ir mobilusis telefonas: „Neužtenka turėti internetinę parduotuvę. Kai kurios e. parduotuvės atsiskaitymui kortele patvirtinti į telefoną atsiunčia kodą, kurį reikia suvesti. Tai dar vienas apsaugos lygis.“
Sėkmingo e. verslo renginio foto galerija (BFL/ Vyginto Skaraičio nuotr.)
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.