Ką reikia žinoti steigiant e. parduotuvę?
2015.03.25
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Tiems, kas steigia e. parduotuvę ar ketina imtis tokio verslo, reikia žinoti begalę, rodos, nedidelių, tačiau reikšmingų dalykų. Jų nežinojimas apsunkintų kelionę pasirinkto tikslo link. Tokiomis žiniomis su pradedančiaisiais verslininkais konferencijoje „E-komercija ’15“ dalijosi bendrovės „Evispa“ vadovas Vitalijus Dubietis, 12 metų dirbantis su informacinėmis technologijomis ir net septynerius iš jų – komercijos srityje.
Klientai patys neateis
„Kuo e. komercija skiriasi nuo įprastos? – klausia specialistas. – Iš esmės joje vyrauja tie patys dalykai ir tik paskui verslas vykdomas internete.“ V. Dubietis pasakoja, jog e. komerciją, kaip ir įprastą, sudaro prekyba, klientai, prekės. Tik visa tai matoma ne fiziškai, kai parduotuvė yra prekybos centre ir praeina srautas žmonių.
„Jūs turite patys pasirūpinti, kad tas žmonių srautas ateitų. Tipiškai visiems pradedantiesiems atrodo, kad, e. parduotuvei vos pradėjus veikti, rikiuosis eilė klientų ir visi norės pirkti. Dažniausiai taip nebūna, tiksliau, taip nebūna beveik niekada“, – šypsosi specialistas, kalbėdamas apie pradedančiųjų verslininkų požiūrį.
Jos pagrindas yra pasiūlymas – ką parduodate. O tai gali būti prekės ar paslaugos. Tuomet svarbu lankytojai – tie, kurie tas paslaugas ar prekes galėtų pirkti. Ir pagaliau konversija – skaičius, kiek iš tų lankytojų, kurie apsilanko jūsų parduotuvėje, apsiperka.
V. Dubietis
Anot jo, labai svarbi ir konkurencija. „Jums atrodo, kad jūsų kainos geriausios, taip pat visa kita, o iš tiesų bus daug konkurentų, kurie norės jus pranokti ir kainomis, ir kitais sprendimais, iš jūsų bandys atimti klientus. O jei pardavinėsite prekę, kurią pardavinės kiti, tikėtina, kad jos kaina nebus tokia, kad galėtumėte geriau uždirbti“, – tvirtina V. Dubietis.
Pagrindiniai elementai
Specialistas teigia, kad svarbiausia žinoti, iš ko susideda e. parduotuvė. „Jos pagrindas yra pasiūlymas – ką parduodate. O tai gali būti prekės ar paslaugos. Tuomet svarbu lankytojai – tie, kurie tas paslaugas ar prekes galėtų pirkti. Ir pagaliau konversija – skaičius, kiek iš tų lankytojų, kurie apsilanko jūsų parduotuvėje, apsiperka“, – dėsto lektorius ir patikslina, jog pagrindiniai prekiavimo įgūdžiai ir e. prekyboje, ir paprastoje išlieka tie patys: reikiama pardavimo patirtis, lankytojų srauto pritraukimas, noras ir gebėjimas didinti konversijos skaičių.
Tiems, kas nori užsiimti e. komercija, tačiau dar nežino, kokiomis prekėmis prekiauti, specialistas pataria įvertinti prekės vertę. „Gal naudinga prekiauti sąvaržėlėmis, kurios kainuoja centus, bet čia yra keli šimtai procentų maržos. O gal kaip tik geriau parduoti tai, ko pusę sumos uždirbsite. Tačiau taip pat svarbu įvertinti ir kitus kriterijus, tokius kaip prekių sezoniškumas. Juk maudymosi kostiumėlius žiemą sunkiau parduoti“, – pavyzdžiu dalijasi vyras.
Anot jo, būtina įvertinti ir pirkimo terminą, mat retas nori pirkti prekes, kurias pristatysite po keleto savaičių. Dabar klientai esą atprato ilgai laukti.
Svarbu įvertinti tiekėjus
Užsiimant e. prekyba reikėtų apgalvoti ir tai, ar ta prekė, kuria prekiaujate šiandien, ir po metų ar dvejų bus tokia pat reikalinga, kiek galima jos įsigyti. Mat dauguma tiekėjų, anot specialisto, riboja pirkimą. Tad ne į kiekvieną rinką pavyksta atkeliauti turint mažai finansų. „Viena vertus, tai yra gerai, tad tikėtina, kad tiekėjams bus mažiau konkurencijos. Kita vertus, nėra gerai, nes jei jūs neturite daug pinigų ir norite tiesiog vakarais užsidirbti papildomų pajamų, jums labiau tiktų tos nišos, kur įėjimo sąnaudos mažiausios. Taip pat tikėtina, kad kuo daugiau iš tiekėjo pirksite, tuo mažesnes kainas gausite. O kartais pakanka nuolaidos tiesiog paprašyti“, – sako V. Dubietis.
Specialistas pataria, kad užsiimant e. komercija būtina naudoti ir tam tikras programėles. Kaip vienas labiausiai praverčiančių jis įvardija „Google Trends“ bei „Google Keyword Tool“.
Prekių skaičius nereiškia kokybės
„Tipiškas dalykas, kad visi nori sukelti į svetainę kelias dešimtis tūkstančių prekių ir viską pardavinėti. Bet verčiau pradėti nuo trupučio ir turėti vieną sritį, kurioje jausitės profesionaliai, galėsite tai kokybiškai pardavinėti. O asortimentą galėsite plėsti su laiku“, – pataria specialistas ir sako, kad svarbu nuspręsti, kaip norite save pozicionuoti – būsite pigiausi, patogiausi, kokybiškiausi ar kt.
Dažnai tai būna susiję ir su tiekėju. Tad kaip jį išsirinkti? „Vienas iš variantų – marža ir žinojimas, kiek galėsite jos turėti, kai pirksite didesnius kiekius, pirkimo terminas, kiek jums kainuos iš kai kurių šalių atsisiųsti prekes, per kiek laiko, koks minimalus užsakymo dydis… Svarbu įsivertinti, ar jūs galėsite prekes keisti ar grąžinti ir pan.“, – sako V. Dubietis. Anot jo, svetainėje labai svarbus ir prekių aprašymas, kad lankytojas pirktų ne tik apžiūrėjęs nuotraukas, bet ir perskaitęs unikalius aprašymus.
Ekspertai
Vitalijus Dubietis
Vadovas / UAB Evispa
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.