...

Ką reikia žinoti ir kaip pasirengti prekybai platformoje „Amazon“?

Verslas

2016.09.20

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

Ką reikia žinoti ir kaip pasirengti prekybai platformoje „Amazon“?

Biofizikos mokslų daktaras, e. komercijos verslo bendrasavininkas - Žydrūnas Stankevičius. BFL/Vyginto Skairaičio nuotr.

Šiandien e. prekybos platforma „Amazon“ leidžia greičiausiu ir paprasčiausiu būdu pasiekti didelę pirkėjų auditoriją ir tam nereikia beveik jokių pradinių investicijų – startuoti šioje platformoje galima su keliais tūkstančiais ar net keliais šimtais eurų. Apie tai, kaip pasiekti sėkmę vykdant e. prekybą platformoje „Amazon“, kalbamės su ilgametę prekybos patirtį sistemoje „Amazon“ sukaupusiu biofizikos mokslų daktaru, e. komercijos verslo bendrasavininkiu, sėkmingai jau penkerius metus prekiaujančiu pagrindinėse „Amazon“ platformose JAV, Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, Žydrūnu Stankevičiumi.

Geriausia vieta verslo pradžiai

„Mes renkamės ne platformą verslui, o kuriame produktus platformai. Esant įprastam verslo modeliui, žmonės iš pradžių kuria savo produktą, o po to žiūri, kur ir kaip jį parduoti. Na, o mes žiūrime į produktus, kurie jau yra populiarūs, juos patobuliname arba sukuriame panašius, bet geresnius ir pristatome rinkai šalia ankstesnių variantų. Galima sakyti, pirma parduodame, o po to gaminame“, – pasakoja verslininkas Ž. Stankevičius. Pašnekovas įsitikinęs, kad kinų kalba nekalbantiems žmonėms „Amazon“ yra geriausia vieta pradėti veiklą e. komercijos srityje. Juk „Amazon“ nemokamai suteikia daugybę duomenų apie parduodamus produktus – jų reitingus atitinkamoje produktų kategorijoje, klientų atsiliepimus, konkuruojančius gaminius ir t. t. Norint prekiauti „Amazon“, užtenka turėti banko sąskaitą, kreditinę vienos iš pagrindinių sistemų („Visa“, „Mastercard“, „Amex“ ir pan.) kortelę, el. paštą ir interneto ryšį. Savo produktus jau turintiems verslininkams Ž. Stankevičius pataria pirmiausia ištirti, kaip sistemoje „Amazon“ parduodami panašūs gaminiai ir kuo jie skiriasi. Jeigu produkto reitingas pagrindinėje „Amazon“ kategorijoje geras, galima bandyti. Jei panašių produktų nėra arba jų reitingai žemi, geriau riktis kitą daiktą.

Dažniausios prekybos „Amazon“ klaidos

 

„Nepatartina užsiimti „Amazon“ algoritmų manipuliavimu, ypač pasitelkiant siūlomas trečiųjų šalių paslaugas, kai perkami pirkėjų atsiliepimai ir dirbtinai keliamas produkto reitingas.“

Ž. Stankevičius.

 

Pašnekovas prisipažino, kad, pradėdamas vykdyti prekybą platformoje „Amazon“ antrą kartą, jis daugiau dėmesio skirtų tinkamų produktų atrankai, daugiau darytų klaidų ir greičiau iš jų mokytųsi. „Greičiau ir aktyviau kurčiau kitus pardavimo kanalus šalia „Amazon“, naudodamas socialines medijas“, – sako Ž. Stankevičius. Dažniausiai pasitaikančios klaidos, pasak pašnekovo, yra nemokėjimas pasirinkti tinkamų produktų, nepakankamas dėmesys produktų kokybei ir klientų aptarnavimui, sistemos „Amazon“ neišmanymas, galvojant, kad paskelbus apie produktą pirkėjai patys ateis. Verslininkas įsitikinęs – praverstų ir rinkodaros psichologijos pagrindų žinios, o tokių galima įgyti „Amazon“ kursuose. „Daug klaidų padaroma renkantis produkto gamintoją, jį šiandien naudojant platformą „Alibaba“ galima rasti bet kur pasaulyje, nors labiausiai tikėtina – Kinijoje“, – sako Ž. Stankevičius. Taigi reikia išmokti komunikuoti su verslo partneriais, kuriems būdingas kitoks mąstymas ir įpročiai, ir kurti su jais ilgalaikius verslo santykius. „Nepatartina užsiimti „Amazon“ algoritmų manipuliavimu, ypač pasitelkiant siūlomas trečiųjų šalių paslaugas, kai perkami pirkėjų atsiliepimai ir dirbtinai keliamas produkto reitingas. Tokie pardavėjų veiksmai ypač suaktyvėjo pastaraisiais metais JAV, tačiau „Amazon“ pradėjo aktyvią kovą su manipuliacijomis, todėl jūsų produktas ar net visa „Amazon“ sąskaita gali būti greitai užblokuoti“, – įspėja Ž. Stankevičius. Pašnekovas daro prielaidą, kad artimiausiu laiku „Amazon“ sukurs algoritmo atnaujinimą, panašų į savo laiku „Google“ naudotus „Panda“ ir „Penguin“ algoritmus, skirtus savo sistemai išvalyti.

Investicija į studijas

Svarstantiesiems galimybes prekiauti e. prekybos platformoje Ž. Stankevičius pataria išstudijuoti platformą „Amazon“ pasinaudojus kokybiška kursų medžiaga, tačiau vengti verslo „guru“ teikiamų paslaugų, kurių parduodamų produktų apyvarta platformoje „Amazon“ nesiekia septynženklių sumų per metus ir pageidautina ne iš vieno produkto. Prekybos platformoje „Amazon“ ekspertas pataria pradėti nuo Europos: „amazon.de“ ir „amazon.co.uk“ yra valdomi naudojantis viena europine sąskaita. Šiose rinkose kol kas gerokai mažesnė konkurencija negu JAV platformoje „amazon.com“. Vis dėlto, pašnekovas pabrėžia, kad reikia ištirti norimų parduoti produktų potencialą, nes šis gali gerokai skirtis skirtingose šalyse. Pašnekovas įsitikinęs, kad norint sėkmingai prekiauti platformoje „Amazon“ reikia gerai išstudijuoti pačią sistemą – tai galima atlikti pasitelkus daugybę internete pateikiamų mokymų. Vieni jų yra nemokami, o kiti gali kainuoti kelis tūkstančius dolerių. Tada telieka pasirinkti tinkamą produktą ir pradėti prekybą. „Visiems, kurie ieško pinigų savo startuoliui finansuoti, patarčiau skirti laiko platformos „Amazon“ studijoms. Gali būti, kad po pusmečio ar metų, pasiekę šešiaženklę mėnesio apyvartą šioje platformoje, galėsite finansuoti ne tik savo, bet ir draugų startuolius“, – užbaigė Ž. Stankevičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.