Ką, kur ir kaip parduoti, kad tai neštų pelną?

Verslas

2019.02.28

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Ką, kur ir kaip parduoti, kad tai neštų pelną?

Renginio akimirka. Irmantas Gelūnas/Fotobankas

E. prekybos tempai auga neįtikėtinai greitai, o drauge su šiuo augimu pradedantiesiems verslininkams kyla begalė klausimų, ką, kur ir kaip parduoti, kad tai neštų pelną, ir kaip užsitikrinti pozicijas prieš konkurentus. Į šiuos klausimus atsakyta per didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ surengtus mokymus, kur savo patirtimi dalijosi keturi e. prekybos ir rinkodaros profesionalai, praktikai.

Nebijoti sunkumų

„Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionaliai plėtojantis pardavimus platformoje „Amazon“ keliasdešimt unikalių produktų, atskleidė schemą, kaip susirasti produktus, kuriais prekiauti būtų verta. Anot jo, nuėjimas lengviausiu keliu ne visada bus patogus, tad geriau prisiimti iššūkių.

„Reikia rasti produktus, kurie gerai parduodami stipriame kanale. Tai reiškia, kad jūs turite rasti tuos produktus ir nesvarbu, kad jie bus jums nelengvai prieinami, kad reikės gaminti kažkur, kur ne taip patogu ar lengva. Tie dalykai visi įveikiami, tačiau jeigu jūs turėsite kanalą ir žinosite produktus, kurie jame gerai parduodami, tai bus jūsų didžiausias pranašumas“, – įsitikinęs pranešėjas.

Be to, jis skatino suskirstyti gamintojus pagal svarbą ir, jei yra galimybė, rinktis gamybą Lietuvoje arba bent jau Europos Sąjungoje, nes tai, anot jo, sumažins kliūtis ir padidins spartumą. Vis dėlto dr. Ž. Stankevičius pabrėžė, kad nereikia apsiriboti vienu pasiūlymu, pravartu įvertinti skirtingas alternatyvas, gauti bandomąsias versijas iš kelių gamintojų ir išsirinkti geriausią.

Tikrinti tiekėjus

Profesionali „dropshiperė“, tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė, ketverius metus dirbanti su Kinijos rinka, o šiuo metu valdanti daugiau nei 20 parduotuvių, su mokymų dalyviais pasidalijo savo patirtimi, kaip rasti tinkamus tiekėjus, juos patikrinti ir pasirinkti.

„Savo produktą galima rasti ieškant, naudojantis „Google“ paieška. O galbūt jūs esate, pavyzdžiui, profesionalus žvejys ir žinote, kokios priemonės būtų labai reikalingos, bei radote parduotuvę, iš kurios norėtumėte „dropshipinti“, tačiau nenutuokiate, ar ji yra patikima. Kad ir kaip banaliai skambėtų, pirmiausia verta apžvelgti atsiliepimus internete, nes tai bene patikimiausias pirminis vertinimo kriterijus. Vis dėlto ir šį punktą reikėtų vertinti labai kritiškai, nes žmonės dažniausiai linkę palikti tik blogus komentarus, o apie gerą aptarnavimą ir kokybę pamiršti. Arba, pavyzdžiui, „AliExpress“ jie skundžiasi drabužių dydžių neatitikimu, nors iš tiesų, paanalizavus atvejį, matyti, kad dydžiai lentelėje buvo nurodyti tinkami, tiesiog žmogus neperskaitė informacijos iki galo“, – pavyzdžių pateikė pašnekovė, rekomenduodama atidžiai žiūrėti į komentarus, juos įvertinti ir susidaryti visą atvejo paveikslą.

Be to. I. Prichockaitė pabrėžė ir komunikacijos spartumo svarbą renkantis tiekėją, todėl vertėtų patikrinti, kaip greitai parduotuvė arba platforma atsako į užklausas. Na, o jeigu pasirinkote tiekėją iš Kinijos, tuomet, anot pranešėjos, verta nusiteikti deryboms, mat kinų kultūroje tai yra normalu ir tikrai priimtina.

„Nuderėta kaina gali būti vos keli centai (kinui uždirbti nuo vienos prekės 10 centų yra normalu, tad daugiau nuo tokio produkto nenusiderėtumėte), tačiau gali būti, kad nusiderėsite 50 proc. ir daugiau. Tai priklausys ir nuo jūsų, ir nuo jūsų tiekėjo derybų įgūdžių, nuo prekių, kurias perkate, ir kiekių, kuriuos užsakote, bei nuo to, kiek ilgai dirbate su savo tiekėju ir kiek daug iš jo perkate. Visada pasiderėkite – toks būtų nuoširdus mano patarimas“, – rekomendavo I. Prichockaitė.

Apsaugoti save

Renginio lektorė, advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė Giedrė Rimkūnaitė-Manke atskleidė, kad daugelio verslininkų pamėgtas paprastas variantas, kai sutarties šablonas atsisiunčiamas iš interneto, nėra tinkamas sprendimas.

„Tai neturėtų būti sutartis, atsisiųsta iš interneto ar pasiskolinta iš draugo, kuris galbūt kažkuo panašiu užsiima. Sutartis privalo būti priderinta prie jūsų veiklos, aiškiai nurodyta visa eiga ir tvarka, garantijos, ginčų sprendimai. Tik maksimaliai priderinta prie jūsų situacijos sutartis bus veiksminga, jeigu kažkas nutiktų“, – teigė advokatė.

Anot jos, labai svarbu sutartyje nusimatyti garantijas, už ką gamintojas atsako ir kas ne jo valioje. Taip pat ypač svarbu nusimatyti atidėto mokėjimo sąlygas, nes tai, pasak advokatės, yra viena esminių užtikrinimo priemonių, leidžiančių teismo procesus rinktis kaip patį kraštutiniausią variantą.

Mąstyti padeda „Google“

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis, „digital“ terpėje dirbantis jau dešimtmetį, nukėlė susirinkusiuosius į skaitmeninį praktinių pavyzdžių pasaulį ir atskleidė, kad norint suprasti, kas yra jūsų konkurentai, verta pasidomėti, kaip veikia „Google“.

„Elementarioje „Google“ paieškoje galima rasti informacijos apie konkurentus. Peržiūrėkite, kur jie minimi, koks nuorodų skaičius, kas dalijasi konkurento nuorodomis“, – patarė J. Mikulskis.

Taip pat specialistas rekomendavo neapsiriboti vien konkurentų analize, verta pasigilinti ir į konkurentų konkurentus. Be to, anot jo, vertėtų pasidomėti ir vartotojų elgsena, kurią atskleisti padeda „Google Trends“. Čia galima sužinoti ne tik, ko žmonės ieško, bet ir filtruoti tai pagal kanalą, nišą ar vietovę bei geriau pažinti savo potencialią auditoriją. J. Mikulskis pabrėžė, kad priemonių ir įrankių analizei yra daugybė, svarbu išsirinkti sau palankiausius ir patogiausius.

„Kaip geriausius išskirčiau visus „Google“ įrankius, pradedant nuo „Google Ads Keyword Planner“ įrankio iki to paties „Google Consumer Barometer“ ar „Google Trends“. Verta sekti „Google Think Insights“. Žiūrint dar giliau, visada verta išnaudoti „Similar Web“, „Alexa“ ar „Semrush“. B2B verslui rekomenduočiau į pastaruosius investuoti daugiau pinigų dėl dar daugiau duomenų“, – vardijo pranešėjas.

„BZN start“ mokymai (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)

484-1551346899-935035.jpg 484-1551346899-808117.jpg 484-1551346899-751084.jpg 484-1551346899-630046.jpg 484-1551346899-292305.jpg 484-1551346899-849941.jpg 484-1551346899-847612.jpg 484-1551346899-688279.jpg 484-1551346899-375046.jpg 484-1551346899-954749.jpg 484-1551346899-988299.jpg 484-1551346899-676553.jpg 484-1551346899-319737.jpg 484-1551346899-763838.jpg 484-1551346899-222025.jpg 484-1551346899-803102.jpg 484-1551346899-764886.jpg 484-1551346899-840083.jpg 484-1551346899-959780.jpg 484-1551346899-559681.jpg 484-1551346899-175232.jpg 484-1551346899-954746.jpg 484-1551346899-166156.jpg 484-1551346899-467531.jpg

Ekspertai

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Dr. Žydrūnas Stankevičius

R&D vadovas / UAB „Seminal Work“

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Advokatė, ekspertė / Advokatų kontora „Glimstedt”

Indrė Prichockaitė

Indrė Prichockaitė

Profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja / Tarptautinės prekybos mokykla

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.