...

Galimybė susirasti stažuotoją iš užsienio su tikslu praplėsti naujas rinkas

Verslas

2014.10.22

Autorius: Gražina Vincel

Temos: , .

Galimybė susirasti stažuotoją  iš užsienio su tikslu praplėsti naujas rinkas

Atvykęs stažuotojas yra ekspertas, galintis padėti eksportuoti prekes ar paslaugas į tą šalį, iš kurios jis atvyko. flickr.com nuotr.

Visame pasaulyje gyvuojanti organizacija AIESEC jau ne vienus metus sėkmingai vykdo verslo plėtros programą, pagal kurią iš svečių šalių atvažiuoja stažuotojai, siekiantys ne tik pasisemti tarptautinės patirties, bet ir padedantys šalies įmonei lengviau prasibrauti į užsienio rinką. Stažuotojus priėmusių įmonių atstovų teigimu, pagrindiniai pranašumai yra kalbų mokėjimas bei vietinės rinkos išmanymas. Neretai toks pasirinkimas gali atverti duris į naujos rinkos gelmes: atvykęs stažuotojas yra ekspertas, galintis padėti eksportuoti prekes ar paslaugas į tą šalį, iš kurios jis atvyko. Nors stažuotojų amžius yra 22–29 m., tačiau praktika rodo, kad jie sėkmingai prisideda prie įmonės plėtros.

AIESEC atstovas Eimantas BalčiūnasAIESEC atstovas Eimantas Balčiūnas sako, kad šios programos metu įmonės gali lengviau rasti klientų užsienyje nei tradiciniu būdu, kai samdomi lietuviai pardavimo vadybininkai, mokantys vieną kitą kalbą. „Kartais lietuviams ieškant klientų kyla sunkumų dėl tokių dalykų kaip kalba, kultūriniai skirtumai ir rinkos nepažinojimas. Atvykęs pagal AIESEC programą žmogus bendrauja su potencialiais klientais savo gimtąja kalba, kultūrinius skirtumus taip pat moka apeiti“, – teigia jis.

Padeda pažinti naują rinką

Stažuotoją iš Lenkijos trims mėnesiams sutiko priimti inžinerinė įmonė „Aedilis“. Jos atstovas Evaldas Paliliūnas sako, kad pagrindinė priežastis, paskatinusi dalyvauti tokioje programoje, buvo vietinio asmens poreikis.

„Norėjome atlikti tyrimą, ar galime žengti į Lenkijos rinką, todėl pasirinkome žmogų per AIESEC programą, nes žinojome, kad gausime vietinį specialistą, mokantį lenkų kalbą. Be to, mūsų stažuotoja taip pat labai gerai mokėjo anglų kalbą. Mums viskas tiko, tad ir pasirinkome šią programą“, – pasakoja jis.

E. Paliliūno vertinimu, tai yra viena iš alternatyvų, kaip galima greičiau ištirti rinką ir lengviau suprasti, ar verta į ją žengti. Tokią praktiką jis vertina teigiamai.

Atvykęs pagal AIESEC programą žmogus bendrauja su potencialiais klientais savo gimtąja kalba, kultūrinius skirtumus taip pat moka apeiti.

E. Balčiūnas

„Stažuotoja kruopščiai sukaupė rinkos informaciją, kurios mums reikėjo. Darbas buvo paskirstytas taip, kad pirmą mėnesį buvo renkama informacija apie reikiamas įmones. Antrą mėnesį su jomis susisiekta, o trečiąjį kartu apsilankėme tose įmonėse. Taigi pagrindinė nauda buvo tai, kad nuvažiavome ir pasikalbėjome su vietinėmis įmonėmis ir galėjome priimti sprendimą, ką daryti su Lenkija. Galiausiai nusprendėme, kad į tą rinką neiname, ir sustabdėme plėtrą į tą pusę“, – prisimena jis.

Kaip pranašumą pašnekovas išskiria ir tai, kad stažuotoją galima priimti tam tikram laikotarpiui- – nuo pusantro mėnesio, iki pusantrų metų.

Skatina tobulinti užsienio kalbą

Tai yra įdomi patirtis tiek darbdaviui, tiek stažuotojui, įsitikinusi logistikos įmonės „LTC Forwarding Company“ atstovė Alicija Taraškevič, priėmusi stažuotoją iš Belgijos. Kaip vieną iš pranašumų ji išskiria užsienio kalbos žinių tobulinimą. „Stažuotojas labai patobulino darbuotojų anglų kalbos žinias. Kai žmogus kalba tik angliškai, visi kiti priversti kažkaip susikalbėti. Stažuotojas pas mus buvo pusę metų, tad per tą laiką tikrai patobulėjo darbuotojų anglų kalba“, – atvykusiojo iš svečios šalies naudą įvardija pašnekovė.

A. Taraškevič prisimena, kad belgas taip pat padėjo susikalbėti su kitų įmonių atstovais, mat ne visų užsieniečių anglų kalbos žinios būna gana geros. „Kadangi mūsų įmonės sritis yra logistika, labai dažnai skambiname į įvairiose šalyse esančias įmones. Pavyzdžiui, jeigu skambinu į Belgiją, kalbu angliškai, o kitame telefono ragelyje žmogus labai prastai kalba angliškai. Tuomet padedami kolegos jie susikalba savo kalba ir viskas puikiai pavyksta: nebebūna papildomų rūpesčių, klaidų ar nesusipratimų“, – pasakoja ji.

Klientus rasti lengviau nei tradiciniu būdu

AIESEC verslo plėtros programoje daugiausia dalyvauja įmonės iš tokių verslo segmentų kaip logistika, informacinės technologijos (IT), gamybinė pramonė, statyba ir pan. Pasak E. Balčiūno, šiuo metu stažuotojai aktualiausi logistikos ir IT įmonėms, mat būtent joms svarbi plėtra į užsienį. Pavyzdžiui, logistikos įmonės, jei tai nėra vietiniai pervežimai, visą laiką dirba su užsienio klientais.

Daugiausia į Lietuvą atvyksta stažuotojų iš Ispanijos, Italijos, Čekijos, Balkanų regiono (Rumunijos ir Bulgarijos) bei Azijos valstybių (Indijos, Kinijos). Mažiau susidomėjimo sulaukiama iš skandinavų. E. Balčiūnas sako, kad stažuotojai iš Skandinavijos regiono nelabai važiuoja į Lietuvą, jie mieliau renkasi Kiniją ar JAV.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.