...

El. komercijos tendencijų laikymasis leidžia verslui išlikti ant bangos, o išsilaikyti – finansų disciplina

Verslas

2022.06.29

Autorius: bzn start

Temos: , , .

El. komercijos tendencijų laikymasis leidžia verslui išlikti ant bangos, o išsilaikyti – finansų disciplina

Per pandemiją ant el. komercijos augimo bangos įkurta Simonos ir Mindaugo Lipnių parduotuvė „Simitri“ sėkmingai gyvuoja ir yra vystoma tarsi pagal visas el. komercijos tendencijas. Per pirmuosius veiklos metus verslo pardavimo pajamos išaugo iki 2,3 mln. eurų, o pelnas prieš mokesčius pasiekė ketvirtį milijono eurų.

„Verslą įkūrėme pamatę nišą, o kur nuneš el. komercijos augimo banga 2020-ųjų balandį net negalėjome įsivaizduoti. Turėjome planą, bet jeigu tik jo būtume laikęsi ir nepasinaudoję visomis verslo plėtros galimybėmis, tikrai nebūtume pasiekę tokių rezultatų. Darėme viską, ką diktavo elektroninės komercijos rinka ir negailėjome uždirbtų pinigų atgal investuoti į verslo plėtrą“, – sako Mindaugas Lipnius.

Išbandytos prekės

Pirmoji tendencija, kurią apčiuopė verslininkai – specializacijos ir konkurencinio išskirtinumo stiprinimas. „Ko laikėmės nuo pat pradžių ir nesiblaškėme – tai pažado klientams, kad visos prekės yra išbandytos, ištestuotos mūsų šeimos ir siūlome tik tai, ką patys naudojame, kuo pasitikime, kas yra kokybiška ir tikrai gali būti naudinga kiekvienai šeimai. Augant verslui ir plečiant asortimentą šį iššūkį suvaldyti padeda ilgalaikių partnerysčių su patikimais tiekėjais kūrimas, taip pat nuolatinė išbandytų naujovių pasiūla, ką klientai noriai priima“, – pasakoja M. Lipnius.

Jis neslepia, kad veiklos pradžioje buvo tikslas el. parduotuvėje turėti 1000 prekių asortimentą. Tačiau šiuo metu asortimentas siekia daugiau nei 3000 skirtingų prekių ir visos jos yra perėjusios šeimai skirtų prekių kokybės vertinimą. Dabar įmonė užsiima jau ne tik mažmenine prekyba, bet ir atstovauja užsienio prekės ženklus Lietuvos didmeninėje rinkoje.

Galimybė apžiūrėti fizinėje parduotuvėje

Antroji visame pasaulyje pasiteisinusi el. komercijos tendencija – daugiakanališkumas – atsispindi ir „Simitri“ verslo modelyje. „Su prekėmis vartotojai susipažįsta internete, bet yra poreikis apžiūrėti pirkinius fizinėje parduotuvėje, po ko įsigijimas vėl neretai sugrįžta į internetą. Šiuo tikslu pačioje veiklos pradžioje mes iš karto atidarėme nedidelę fizinę parduotuvę Vilniuje taip vadinamąjį „showroom“. Šis sprendimas labai pasiteisino ir tapo ypač aktualus pasibaigus karantino apribojimams. Jausdami poreikį Vilniuje fizinę parduotuvę išplėtėme ir perkėlėme į klientams patogesnę lokaciją, tuo pačiu atidarėme fizines parduotuves Kaune ir Klaipėdoje. Tai mums leidžia kurti kliento kelią per skirtingus kanalus – nuo socialinių tinklų ir el. parduotuvės iki fizinio apsipirkimo, kas kuria geras apsipirkimo patirtis ir lojalumą“, – pažymi verslininkas.

Pasak jo, tai ypač aktualu žinant, kad el. komercijoje sunku išlaikyti lojalumą prekės ženklui. Tai yra elektroninės komercijos tendencija, su kurios iššūkiais kovoja visa el. prekyba. „Įvairūs tyrimai rodo, kad išpopuliarėjus el. prekybai vartotojai lengvai keičia parduotuves dėl dviejų pagrindinių priežasčių – jo paties lūkesčių, kuriuos nuspėti labai sunku, ir aptarnavimo kokybės, ką galima valdyti. Tad atliepiant šią tendenciją svarbu užtikrinti platų pasirinkimą, gerą aptarnavimą, greitą pristatymą, patogų apsipirkimą, t.y. gerą kliento apsipirkimo patirtį bet kuriame pardavimo kanale“, – įžvalgomis dalinasi  M.Lipnius.

Išlikti padeda sėkmingas finansų valdymas ir disciplina

„Simitri“ bendraįkūrėjo teigimu, verslo auginimas ant el. komercijos galimybių bangos turi ir kitą pusę – sparčiai augantį verslą nėra lengva suvaldyti. „Augimas reikalauja finansavimo, atsargų valdymo, tiekimo grandinės užtikrinimo, žmogiškųjų resursų, rizikų diversifikavimo, o šiuo metu ir naujai kylančių tokių iššūkių kaip augančių kainų ir verslo sąnaudų suvaldymo. Tad jeigu bangos pakilimo metu dauguma el. komercijos verslų augome pasitelkdami pardavimų ir rinkodaros patirtį, tai šiame iššūkių sūkuryje išliksime sėkmingo finansų valdymo ir disciplinos užtikrinimo dėka“, – svarsto M. Lipnius.

2020-ųjų balandį Lipnių šeimos įkurta mažmeninės prekybos el. parduotuvė „Simitri“ per nepilnus 2020 m. pasiekė 1,3 mln. eurų apyvartą. Įmonės pelnas prieš mokesčius siekė 111 tūkst. eurų, grynas pelnas virš 93 tūkst. eurų. Naujausiais finansiniais įmonės duomenimis, 2021 m. pardavimo pajamos siekė 2,3 mln. eurų, pelnas prieš mokesčius – 255 tūkst. eurų, grynas pelnas – virš 213 tūkst. eurų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.