...

E. prekybos ateitis – suasmeninimas

Verslas

2016.06.21

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

E. prekybos ateitis – suasmeninimas

„NDX energijos“ valdybos pirmininkas - Ignas Staškevičius. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

E. prekybos apimtys kasmet vis didėja. Kaip šios tendencijos priežastis galima minėti patogumą, laiko taupymą. Ir e. prekyba nesiliauja evoliucionuoti. Ko artimoje ateityje galime iš jos tikėtis? Savo įžvalgomis šia tema dalijasi žinomas verslininkas, „NDX energijos“ valdybos pirmininkas, vienas koncerno „VP grupė“ akcininkų, verslo konsultantas Ignas Staškevičius.

Bepiločiai kurjeriai nulems patogumą

E. prekybos populiarėjimą nulėmė jos patogumas. Tačiau ir šioje srityje dar yra kur tobulėti. Pasak pašnekovo, esminį proveržį e. prekybai suteiktų naujoviški prekių pristatymo būdai. „Šiandien klientui beveik nėra galimybės priimti siuntą nesant namie. Privalai laukti kurjerio, o tai erzina. Ateina svetimi žmonės, skambina į duris, žadina vaikus ir šunis. Jeigu e. prekybininkai sugebėtų pristatyti užsakytus produktus netrukdydami pirkėjų, o palikdami juos šaldytuve už durų, būtų patogiau. Kita galimybė – skraidantys bepiločiai kurjeriai, atnešantys siuntas į balkoną ar specialią aikštelę, tačiau abejoju, ar tai apskritai realu dėl navigacinės saugos mieste“, – svarsto jis.

Visuotinumas padeda sumažinti riziką

Kita e. prekybos išskirtinė savybė – jos visuotinumas. Šiuo metu atsiranda ir vis daugiau e. parduotuvių nuomos platformų. Taigi, norint turėti e. parduotuvę, nebereikia jos kurti nuo nulio. Į e. prekybą tai atveda ir gerokai smulkesnius verslus. Taip šiek tiek susilygina didelių ir mažų žaidėjų galimybes. „Šiaip nuoma – geras dalykas, bet ji gali virsti greito verslo pagunda. Jei žmogus daug nesvarstydamas išsinuomoja e. parduotuvę ir skuba ją paleisti, tai nebūtinai bus apgalvojęs, kam jam to reikia“, – teigia I. Staškevičius.

 

„Kada nors neliks apskritai nieko iš to, kas yra šiandien. Klausimas – kada?“

I. Staškevičius

 

Dar viena tendencija – prekių pasiūla. Net ir maistą jau gana dažnai perkame internetu. Rodos, ši tendencija tik stiprės. Ar tai reiškia, kad keičiasi ir fizinių parduotuvių vaidmuo? Ar neatsitiks taip, kad didelės dalies parduotuvių ilgainiui tiesiog nebeliks? „Kada nors neliks apskritai nieko iš to, kas yra šiandien. Klausimas – kada? Jei neliks įprastų fizinių parduotuvių, tai neišvengiamai bus susiję su didžiuliais kitais žmonių kasdienybės pokyčiais, miestų transformacijomis ir dar nežinia kokiomis naujovėmis. Tai bus visiškai kitoks gyvenimas“, – tikina pašnekovas.

Dirbtinis intelektas žmogaus neaplenks

E. prekyba itin sparčiai juda suasmeninimo keliu. Norima pasiūlyti konkrečius produktus konkrečiam žmogui. Vadinamieji slapukai neabejotinai padeda tai padaryti. Visgi I. Staškevičius tiki, kad suasmenintos prekybos dar teks šiek tiek palaukti. „Kol kas niekas nėra išradęs tikrai suasmenintos prekybos. Pirkėjai vis tiek grupuojami arba mėginama juos sekti iš paskos. Ši kryptis perspektyvi, tačiau manau, kad, net labai akylai sekdamas kiekvieną vartotoją, dirbtinis intelektas nepajėgs taip gerai suprasti jo poreikių, kad pateiktų idealų visiškai suasmenintą pasiūlymą. Jeigu taip nutiks, dirbtinis intelektas tą pačią akimirką prilygs žmogiškajam ir pastarojo daugiau nebereikės“, – neabejoja jis.

Kita vertus, slapukai susiję ir su savotiška etine problema. Prekybininkai apie savo klientus gali surinkti vis daugiau informacijos. Gali, tačiau ar turėtų tai daryti?

Straipsnis rengtas jubiliejiniam festivaliui „Login 2016“. Visą leidinį galite skaityti čia:

https://issuu.com/loginevents/docs/login_2016_magazine/1.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.