Didžiausios prekybininkų klaidos Juodojo penktadienio metu
2023.11.22
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Juodasis penktadienis – diena, kuri žymi neoficialią šventinio apsipirkimo sezono pradžią. Reiškinys, kilęs Jungtinėse Valstijose, šiuo metu virtęs pasauline apsipirkimo manija, kasmet pritraukia milijonus pirkėjų. Puiki proga prekybininkams paankstinti Kalėdinį apsipirkimą ir gauti papildomų pajamų, ypač jei parduodamos prekės yra tinkamos dovanoms. Vis tik, anot specialistų, dar nemažai prekybininkų neišnaudojama tinkamai Juodojo penktadienio išpardavimo.
Apie prekybininkų nepilnai įvertinamą Juodojo penktadienio įtaką, netinkamai pasirinktą laiką ir dažniausiai daromas klaidas pasakoja elektroninės komercijos ekspertas Mindaugas Sakalauskas, „Develio“ atstovas.
Nepasiruošiama techniškai: serverio pajėgumai
Viena dažniausiai pasireiškiančių problemų elektroninėse parduotuvėse per Juodąjį penktadienį – piko metu lūžtančios ar itin sulėtėjusios svetainės.
„Per Juodojo penktadienio išpardavimą el.parduotuvės sulaukia dešimtis kartų daugiau vartotojų nei įprastą dieną. Tad labai svarbu, kad jie būtų priimti tinkamai ir sklandžiai. Užlūžęs svetainės serveris per išpardavimą turbūt yra dažno marketingo vadovo košmaras. Su tuo dažnai susiduria Juodojo penktadienio „naujokai”, tikėdamiesi, nedidelio srauto padidėjimo”, – kalbėjo M. Sakalauskas.
Specialistas pataria prieš išpardavimą bent vienai savaitei padidinti serverio pajėgumus. Taip išleidę keliasdešimt eurų išvengsite nenumatytų problemų.
Likučių valdymas: grėsmė parduoti per daug
M. Sakalauskas siūlo prekybininkams paklausti savęs – kas bus jei išpardavimus viršys lūkesčius?
„Ar elektroninėje parduotuvėje esate pasiruošę neparduoti daugiau nei turite prekių? Atrodo keistas ir malonus galvos skausmas, bet siūlau pamiršti apie likučių valdymą rankiniu būdu. Patį penktadienį ir savaitgalį pardavimai nevyks tik dienos metu. Tad labai svarbu, kad likučių kiekis būtų automatizuotas. Kitaip galite turėti ne visai malonų išpardavimą – kai pinigus gausite, bet neturėsite už juos prašomų prekių”, – kalbėjo specialistas.
Vyras teigia, kad vis dar nemažai verslų, ypač tarp mažų elektroninių parduotuvių, yra neautomatizavę procesų ir palikę tai spręsti rankiniu būdu administratoriams.
„Tikiu, kad tai nesukelia problemų esant mažiems pardavimams. Bet gali kilti daug galvos skausmo atėjus didžiausiems išpardavimams. Tai ne tik apsunkina administratoriaus darbą, bet ištempia procesą, didina klaidų galimybę ir blogina vartotojo patirtį”, – pasakojo ekspertas.
Pradedama ne laiku
M. Sakalauskas teigia, kad tinkamas laiko pasirinkimas yra itin svarbus, ypatingai šio laikotarpio išpardavimuose.
„Jei pradėsite per anksti, vartotojai tikėsis gauti dar geresnį pasiūlymą atėjus tikrajam penktadieniui arba bent jo savaitei ir lauks. Taip elgiasi nemaža dalis verslų Juodąjį penktadienį paversdami visu mėnesiu. Tik deja labai dažnai su nekonkurencinga nuolaida. Taip nesukuriamas skubos (FOMO) efektas ir pirkėjai nekonvertuoja taip kaip norėtumėte“, – kalbėjo „Develio“ atstovas.
Vis tik specialistas siūlo ir nepavėluoti į išpardavimo traukinį.
„Jei lauksite iki tikrojo penktadienio rizikuojate, kad jūsų tikslinė auditorija jau bus išleidusi pinigus anksčiau. Ir nebūtinai pas jūsų konkurentą. Galbūt tiesiog gavusi gerą pasiūlymą seniai ieškotam televizoriui ar mobiliam telefonui. Tad klaidinga laukti iki tikrojo penktadienio ir tuomet tikėtis stebuklų“, – kalbėjo vyras.
M. Sakalauskas atkreipia dėmesį, kad ne veltui šiam vienam didžiausių metų išpardavimų suteiktas „kibernetinės savaitės” (cyber week) pavadinimas.
Netinkamai įvertinamas Juodasis penktadienis
Vyras pataria nesitikėti, kad Juodasis penktadienis pats padarys viską už jus. Anot jo, per mažos nuolaidos bei nepakankamos investicijos į reklamą nesuveiks.
„Viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų pardavėjų tarpe – tai dar vienas niekuo neišsiskiriantis išpardavimas. Šią savaitę mačiau naujam Iphone telefonui, kainuojančiam apie tūkstantį eurų yra suteikiama dešimt eurų nuolaida. Ir tai vadinama Juodojo penktadienio nuolaida. Sunkiai apsiverčia liežuvis pavadinti tai geru pasiūlymu. Abejoju, kad tai suveiks”, – kalbėjo pašnekovas.
Specialistas teigia, kad Juodasis penktadienis yra reiškinys, kurio metu pirkėjai yra pasiruošę atverti savo pinigines, tik tam būtina pasiruošti.
„Šiemet galbūt jau nespėsite, bet patarimas bent kitiems – iš anksto rinkite auditorijas. Ar tai būtų elektroniniai paštai, telefono numeriai ar auditorijos pakartotinei reklamai. Taip atėjus laikui lengviau pasieksite klientus. Taip pat labai svarbu „šildyti” potencialius pirkėjus. Per Juodąjį penktadienį pirkėjai labai dažnai ieško dovanų Kalėdoms, tad prieš išpardavimą pateikite jiems potencialių dovanų rinkinius ar dovanų topus. Kad atėjus laikui pirkėjui nereikėtų galvoti, o tiesiog pirkti”, – kalbėjo M. Sakalauskas.
Vyras taip pat patarė apsvarstyti komunikacijos laiką ir pagalvoti kaip išsiskirti tarp informacinio triukšmo kai visi teikia geriausius pasiūlymus ir didžiausias nuolaidas.
„Juk nenorite, kad jūsų elektroninis laiškas ar reklaminė žinutė tą dieną būtų viena iš dešimties. Tad pagalvokite kaip galite aplenkti kitus prekinius ženklus ar atrasti neįprastą laiką kada galite komunikuoti vienu ar kitu kanalu. Reklamos per Juodąjį penktadienį būna itin daug ir jūs kovojate ne su konkurentais, o su visais prekiniais ženklais dėl pirkėjų dėmesio. Taip pat ir su laiku, per kurį pirkėjas spės (arba ne) išleisti išpardavimui skirtus pinigus“, – kalbėjo e.komercijos ekspertas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.