...

Didžiausios e. parduotuvių klaidos

Verslas

2012.02.14

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Didžiausios e. parduotuvių klaidos

Klaidos flickr.com nuotr.

Norint ką nors parduoti, šiais laikais nebūtina keliauti į parduotuvę. Užtenka elementarių darbo kompiuteriu žinių ir tu jau prekiauji globalioje parduotuvėje – internete.

Nors atidaryti elektroninę parduotuvę ir pradėti prekybą yra gana paprasta, tai nereiškia, kad sėkmė pas jus atlėks paknopstomis. Neretai naujokai padaro klaidų, kurias vėliau būna sunku ištaisyti. Tad verčiau tų klaidų nedaryti ir prieš pradedant e. prekybą pasirūpinti keliais itin svarbiais dalykais, kurie padės sulaukti daugiau patenkintų pirkėjų.

Viena didžiausių šių dienų interneto technologijų žvaigždžių Adamas Lisagoras sako, kad yra trys didžiausios klaidos, kurias bendrovės daro pristatydamos savo produktus e. parduotuvėse.

Pirmoji – pardavėjai negerbia pirkėjų laiko. Anot A. Lisagoro, internetas nėra televizija, jame gali pasiglemžti kad ir visą pasaulio laiką. Tačiau tai nereiškia, jog taip ir reikia elgtis. Verčiau ilgiau pamąstyti, kaip viską galima atlikti paprasčiau. „Parodykite, kad jums rūpi jūsų klientų laikas“, – teigia A. Lisagoras.

Antra klaida jis laiko tai, kad daugelis nuvertina auditorijos sumanumą.

„Pirkėjai beveik visada yra protingesni, nei jūs manote. Tad leiskite jiems rasti kelią pas jus patiems. Tai padės perprasti jūsų siūlomą koncepciją. O ši sėkmė paskatins klientą jaustis protingu. Už tai jis mylės jus“, – tvirtina A. Lisagoras.

Trečia interneto eksperto pastebėta problema – auditorija perpranta formules, kuriomis naudojasi prekybininkai. Pasak Adamo, būtina apsidairyti aplinkui ir savęs paklausti: „Ar tai, ką ketinu daryti, panašu į aplinkui esančius pavyzdžius?“ Jeigu atsakymas bus teigiamas, būtina ieškoti būdų, kurie padėtų jums išsiskirti iš minios.

Be šių trijų klaidų, dar yra nemažai kitų aspektų, į kuriuos būtina atsižvelgti ir investuoti laiko bei lėšų.

Kaip viena iš pardavimo skatinimo priemonių pasirenkama e. pašto rinkodara dažnai gali būti puikus įrankis, bet taip pat gali tapti nemalonumų šaltiniu. Argi daug yra žmonių, kuriems patinka spamas (liet. brukalai)? Todėl net nepradėkite siųsti e. laiškų arba SMS tiems, kurie tokios informacijos neužsisakė. Verčiau sukurkite patrauklų naujienlaiškį, kurį klientai norėtų užsisakyti. Ir net jei klientai paprašė siųsti jiems informaciją, turėkite saiką. Per dažnas žinutes, kurios pradės įkyrėti, jie tiesiog užblokuos.

Jei vis dėlto nutarėte siųsti e. laišką potencialiems klientams be jų sutikimo ar prašymo, bent pasirūpinkite, kad tai būtų kokybiškų kontaktų sąrašas. Ne visos kompanijos parduoda aktyvius kontaktus. Gali būti, kad išsiųsite laišką į niekur. Neteksite ir pinigų, ir laiko, o rezultato nebus.

Žinoma, pasirūpinkite jau būtinybe tapusiais dalykais, tokiais kaip:

Kokybiškas ir operatyvus klientų aptarnavimas – niekam nepatinka bendrauti su siena arba laukti atsakymo kelias dienas.

Nuosaikios pristatymo kainos – klientams tai dažnai tampa bendrovės godumo rodikliu. O jūs juk nenorite būti priskirti prie tokių?

Prasta e. parduotuvė – jei jūsų interneto svetainė atrodo kaip mokinuko paskubomis suręstas tinklalapis, kuriame pilna gramatinių klaidų, blogų nuorodų ir vartotojo sąsaja primena interneto aušros laikų tinklalapius – klientų nesitikėkite. Nebent pardavinėsite gyvybės eliksyrą.

Lėta veika – nesitikėkite, kad klientai lauks ilgiau nei kelias sekundes, kad pamatytų produkto nuotrauką ar aprašymą. Rezultato jiems reikia čia ir dabar. Todėl pasirūpinkite, kad jūsų interneto parduotuvė veiktų sklandžiai ir kaip įmanoma sparčiau.

Tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms – šiais laikais originalus e. parduotuvės pavadinimas gali ir nepadėti. Žmonės išlepo ir informacijos, prekių arba paslaugų ieško naudodami paieškos variklius. Pavyzdžiui, „Google“. Todėl būtina tinklalapį sukurti taip, kad jis būtų lengvai suprantamas paieškos sistemų „robotukams“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.