...

7 pavojingos frazės, kurių pirkėjai nenorėtų išgirsti iš pardavėjo

Verslas

2012.10.23

Autorius: bzn start

Temos: .

7 pavojingos frazės, kurių pirkėjai nenorėtų išgirsti iš pardavėjo

Net 9 iš 10 el. parduotuvių Lietuvoje nesunku rasti asmens duomenų apsaugos pažeidimų. ipadwallpapersbybay.com nuotr.

Apsiperkant kasdien parduotuvės siūlo įvairias lojalumo programas, reikia tik užpildyti anketas ir pateikti savo duomenis. Ar jūsų nurodyti duomenys yra saugūs? Kokios frazės, išgirstos iš pardavėjų, kelia nerimą?

2012 m. rugpjūčio 10 d. UAB „Teisėtai.LT“ atliko tyrimą, kuriam pasirinko per 100 atsitiktinių Lietuvoje veikiančių el. parduotuvių, siekdama panagrinėti duomenų apsaugos pažeidimus. Paaiškėjo, kad net 9 iš 10 el. parduotuvių Lietuvoje nesunku rasti asmens duomenų apsaugos pažeidimų. Ar įmonių vadovams nerūpi užtikrinti šių duomenų saugumo, ar tai laiko ir informacijos stokos pasekmė?

„Teko išgirsti įvairių nuomonių apie duomenų apsaugą. Tikrindamas ir konsultuodamas el. parduotuves įsitikinau, kad dauguma el. parduotuvių duomenų apsaugą palieka vėlesniam laikui (susitvarkysime, kai įsivažiuosime) arba įstatymo reikalavimus užtikrina tik iš dalies (viskas pas mus gerai). Mano įsitikinimu, tokie sprendimai yra žalingi verslui, nes pirkėjų pasitikėjimui pelnyti nepanaudojamos visos įmanomos priemonės“, – sako Arnas Janavičius, „Teisėtai.LT“ vadovas

Nėra garantijos, kad jūsų darbuotojas nenusikopijuos klientų duomenų bazės, kad duomenys nebus pagrobti, tačiau duomenų apsauga pirkėjams suteikia saugumo jausmą ir kelia pirkėjų pasitikėjimą, kuris ypač svarbus bendraujant virtualiojoje erdvėje. Prie pirkėjų pasitikėjimo kūrimo, teisininko nuomone, turėtų prisidėti ir el. parduotuvių sertifikavimo sistemos įdiegimas.

„Nepaisant duomenų apsaugos naudos, vis dar tenka išgirsti frazių, atbaidančių pirkėjus ir išduodančių, kad el. parduotuvė pakankamai nesirūpina asmens duomenų apsauga“, – sako A.Janavičius.

Frazės, turinčios kelti susirūpinimą dėl pardavėjo:

„Mes netvarkome jūsų asmens duomenų.“ Išgirdus tokią frazę galima suprasti, kad asmens duomenų apsaugai el. parduotuvė neskiria jokio dėmesio. Priešingai paplitusiai nuomonei, kad asmens duomenys yra tik asmens kodas, informacija apie darbo užmokestį ar išsilavinimą, asmens duomenimis taip pat laikomi vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas ir elektroninio pašto adresas.

„Privatumo politika? Jūs pirmas pirkėjas, kuris dėl to skundžiasi.“ Privatumo politika privaloma kiekvienai el. parduotuvei, tvarkančiai asmens duomenis. Galima tik pasvarstyti, kiek pirkėjų, neradę privatumo politikos, atsisako pirkti internetu.

„Mes esame sudarę sutartį su inspekcija.“ Užsiregistravus Asmens duomenų valdytojų valstybės registre pliusą ties duomenų apsauga dėti dar per anksti. Registracija yra svarbus, tačiau ne vienintelis teisės aktų reikalavimas: duomenų valdytojai taip pat privalo parengti taisykles bei reikiamą informaciją klientams, atlikti kitus būtinus veiksmus, kurie apsaugotų asmens duomenis.

„Duomenis saugome tiek, kiek reikia.“ Vienas iš duomenų apsaugos reikalavimų yra saugoti duomenis, kol jie yra reikalingi. Įmonės vidaus taisyklėse turi būti nustatytas konkretus asmens duomenų saugojimo terminas ir duomenų sunaikinimo tvarka. „Tiek, kiek reikia“ nepasako nieko apie tai, kiek pirkėjų duomenys bus saugomi.

„Būkite ramūs, nes jūsų duomenų niekam neperduodame.“ Asmens duomenų apsauga yra taikoma ir tada, kai duomenys tvarkomi el. parduotuvės darbuotojų. Per 30 dienų nuo kliento kreipimosi dienos nepateikus prašomos informacijos, el. parduotuvės rizikuoja sulaukti skundo dėl duomenų subjekto teisių nepaisymo.

„Jei nepatinka, skųskitės, susimokėsime baudą.“ Pasitaiko ir tokių atsakymų, kurie ne tik nesiderina su verslo etika, bet ir nuvilia pirkėjus. Greičiausiai baudą el. parduotuvei teks sumokėti, tačiau skundas papildomai pareikalaus laiko ir žmogiškųjų išteklių sąnaudų ginčui spręsti, bendravimui su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija ar kliento teisininku. Pasibaigus skundo nagrinėjimui per nurodytą terminą el. parduotuvei dar teks ištaisyti pažeidimus.

„Kodėl mes? Kitos parduotuvės tuo irgi nesirūpina.“ Badymas pirštais į kitus nepadės. Konkurencijos sąlygomis klientų pasitikėjimą laimi tie, kuriems rūpi: atidus klientas skirs laiko ir pasidomės, kuriai el. parduotuvei verta patikėti savo asmens duomenis, ypač kai tai galės padaryti greitai ir paprastai, pasinaudodamas el. parduotuvių sertifikavimo centro svetaine.

Iš pardavėjo išgirdus bent vieną iš šių frazių, nemažai sužinoma apie tai, kaip el. parduotuvė saugo klientų asmens duomenis. Įsibėgėjus el. parduotuvių sertifikavimo centro veiklai, bus galima stebėti, kaip kinta pardavėjų ir pirkėjų požiūris į asmens duomenų apsaugą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.