Vien kasdienių įrašų geram turiniui jau nepakanka
2018.07.13
Temos: Marketingas, Vadyba.
2018 m. liepos 12 d. vykę „BZN start” organizuoti turinio rinkodaros mokymai su agentūros „BigNow“ vadove Jarūne Narkevičiūte sutraukė neįtikėtinai gausų būrį šia tema besidominčių žmonių. Beveik dviejų valandų trukmės mokymuose atskleistos visos tiesos, ką daryti verslui, siekiančiam savo turiniu patraukti kuo daugiau vartotojų dėmesio.
Daug interakcijų
Nors socialiniai tinklai yra viena svarbiausių šio meto rinkodaros sričių, vien turinio kūrimo juose gali nepakakti.
„Dabar kiekvienas sekame bent keletą sau įdomių žmonių, įžymybių, kuriančių mums patinkantį, įdomų turinį. Vis dėlto paskaitę ne visada tomis idėjomis vadovaujamės. Kad ir kiek socialinė žiniasklaida būtų patogi turiniui kurti, vien komunikuojant joje pasiekti visų verslo tikslų 100 proc. neįmanoma. Reikia ieškoti įdomių sprendimų, kad visgi turėtume kuo daugiau interakcijų su savo vartotoju, kuo ilgiau ir dažniau su juo būtume“, – tikina agentūros „BigNow“ vadovė.
J. Narkevičiūtė pabrėžia, kad kuriant turinį svarbu mąstyti plačiau ir įžvelgti daugiau tos pačios kampanijos galimybių. Reikalingas veiksmų integruotumas, kad kampanijai pavyktų rasti kuo daugiau skirtingų atspindžių.
„Galima paskatinti ir kitus žmones padėti kurti turinį. Tai šiuo metu labai lengva pasiūlant naudoti grotažymes. Žinoma, prieš pradedant plačiau žiūrėti į savo kampaniją, svarbu išsikelti tikslus ir gerai pažinti auditoriją, su kuria bus dirbama“, – sako J. Narkevičiūtė.
Taisyklės keičiasi
Kalbėdama apie turinio kūrimą socialiniuose tinkluose, turinio rinkodaros specialistė išskirtinai pabrėžia, kad baigėsi laikai, kai reikėdavo skleisti kuo daugiau informacijos.
„Pažinti savo auditoriją nereiškia žinoti, kur ji gyvena ir kiek jai metų. Jeigu paleisite reklamą žmonėms nuo 20 iki 60 metų, vadinasi, pinigai bus išleisti beveik veltui. Kampaniją matys visi, o turinys greičiausiai juos nervins. Svarbu žinoti, kokie yra auditorijos interesai, smulkiau klasifikuoti jų pomėgius. Šiaip ar taip, jau baigėsi laikai, kai turinio socialiniuose tinkluose reikėjo kasdien, jį kelti sistemingai. Organinio pasiekiamumo beveik nebeturime, tad neverta komunikuoti, jeigu nėra ką komunikuoti“, – tikina pašnekovė.
J. Narkevičiūtė siūlo siekti išskirtinumo, nes socialiniai tinklai tampa labai nuobodūs ir kiekvienas ieškodamas informacijos, pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“, visų pirma ieško kažko įdomesnio.
Kurti įmonės įvaizdį
Kad ir koks geras būtų turinys, jeigu pati įmonė neatspindės transliuojamų vertybių, turinio kokybė taip pat sumenks ir nebus taip gerai įvertinta.
„Praėjo laikai, kai užtekdavo vienos korporatyvinio prekių ženklo paskyros. Kuo toliau, tuo labiau juntama, kad vien tokios komunikacijos nepakanka. Prekių ženklai ima ieškoti sprendimų, o ne vien reklamos, kaip su mažesniais kaštais gauti daugiau naudos. Vis dažniau komunikuojama per vadovo prizmę. Siekiama, kad jis komunikuotų ir skleistų tinkamą informaciją. Įmonė yra suinteresuota, kad jų žmonės susitvarkytų savo socialinių tinklų paskyras, atskleistų savo vertybes ir požiūrį į komandą. Jau dabar matome sėkmingų pavyzdžių, nes žmonės ieško informacijos apie įmonių vadovus“, – pasakoja „BigNow“ vadovė.
Turiniui, pasak pašnekovės, ne mažiau svarbi ir šiuo metu labai populiari nuomonės lyderių rinkodara. Būtent dėl to svarbu, kad pasirinkto nuomonės formuotojo vertybės sutaptų su reklamuojamos įmonės vertybėmis.
„Nuomonės lyderių rinkodara įmonės nori vis dar perspjauti savo konkurentus, pasitelkdamos gerai žinomą nuomonės formuotoją, nurodydamos, kiek ir kokio turinio būtina paskelbti. Tačiau to daryti nereikėtų ir būtina suprasti, kad sėkmingai pasitelktas nuomonės formuotojas turi turėti laisvės ir panašias į įmonės vertybes. Taip jis gali ne tik pakylėti prekių ženklą, bet ir suteikti jam pridėtinės vertės“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.
Nebijoti netobulumo
Pašnekovė skatina prekių ženklus pasitelkti savo realias nuotraukas, nes kartais ištobulintas pomidoro vaizdas atrodo jau net nebe taip skaniai kaip natūralus produktas.
Be to, svarbu naudoti kuo mažiau medžiagos iš nemokamų nuotraukų portalų, nes ypač tie, kurie dirba šioje srityje, tikrai pastebi nuolat pasikartojančią informaciją.
„Įmonės vis labiau supranta, kad kur kas geriau daryti organiškas fotografijas su įprastu, elementariu telefono fotoaparatu, tačiau ji bus tikra, iš darbo vietos, originali ir susijusi su būtent tuo prekių ženklu. Nereikia to bijoti, mes turime labai daug informacinio turinio, todėl organiškas turinys tampa vis įdomesnis“, – sako J. Narkevičiūtė.
Turinio marketingo mokymai. BFL/Irmanto Gelūno nuotr.
Ekspertai
Jarūnė Narkevičiūtė
Marketingo vadovė / Whatagraph
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.