Vartotojas nori galvoti, kad sprendžia pats
2018.08.20
Temos: Marketingas, Pardavimai, Vadyba, Verslo pradžia.
Agentūros „BigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė, kiek anksčiau sukvietusi į „BZN start“ organizuotus turinio rinkodaros mokymus, atskleidė įdomių įžvalgų, kaip pakito turinio suvokimas ir jo publikavimas socialiniuose tinkluose. Anot jos, vien kasdienių įrašų ir tinkamos socialinių tinklų priežiūros jau gali būti negana, todėl verta pasitelkti kūrybiškumą ir dirbti kryptingai, visuose įmanomuose kanaluose.
Šiuolaikinė kanalų gausa
Anot pašnekovės, kiekvienas žmogus šiais laikais yra tiesiog apsuptas skirtingų medijų, visuose kanaluose jį užgula reklamos, verslo komunikacinės žinutės, įvairūs pasiūlymai, todėl kartais sprendimas pirkti kyla nebesuvokiant, ar jis buvo priimtas dėl matyto turinio.
„Google“ dar 2011 m. pasiūlė labai paprastą ZMOT modelį. Jis besikeičiančioje rinkoje jau gali būti vadinamas senu, tačiau iš tiesų yra itin aktualus šioms dienoms. Tai modelis, kuris aiškina labai paprastą dalyką. Jeigu anksčiau mes turėjome du pagrindinius kanalus: radiją ir televiziją, ir per juos, pavyzdžiui, pamatėme dviejų šampūnų reklamas, tai iš esmės nuėję į parduotuvę ir atsistoję prieš lentyną rinkdavomės būtent iš tų dviejų matytų variantų. Viskas buvo gana paprasta. Šiuo metu mes jau gana ilgai gyvename su tuo, kad turime daugybę stimulų ir trikdžių, turime be galo daug turinio kanalų ir iš esmės tada, kai atsistojame prie lentynos ir imame būtent tą pasirinktą šampūną, mes jau nebežinome, kas konkrečiai mus paskatino šiam veiksmui: reklamjuostė, straipsnis su žinoma žvaigžde ar pan. Vis dėlto, norint pasiekti vartotoją, jeigu prekių ženklas turi biudžeto, tai tikrai naudinga rodyti reklamą per skirtingus kanalus, ne vien per socialinę žiniasklaidą“, – atskleidžia J. Narkevičiūtė.
Be to, šių dienų vartotojas yra įgalus nuspręsti pats, ieškoti informacijos ir racionaliai pasverti savo sprendimus. Dažniausiai tos informacijos ieškoma internete, todėl labai svarbu tai, koks prekių ženklo įvaizdis sudaromas socialinėse paskyrose, kaip bendraujama su vartotojais, atsakoma į jų skundus bei pastabas. Šiuolaikinis verslas negali išvengti ir sunkiai suvaldomos rekomendacijų bei atsiliepimų sistemos, todėl yra įpareigotas veikti kuo kokybiškiau ir vertinti savo vartotojus, kurie po to gali skleisti teigiamą arba neigiamą žinutę kitiems.
„Iš esmės nutinka taip, kad priimdami sprendimus žmonės neria į socialinę žiniasklaidą ir „Google“, ieško rekomendacijų, apžvalgų. Pavyzdžiui, jeigu nutariama pirkti telefoną, klientas eina į socialinius tinklus, patikrina atsakomumą į vartotojų žinutes, vertina rekomendacijas ir tiki, kad ne reklamos paveiktas, o pats nusprendė pirkti būtent tą telefoną. Šioje vietoje socialiniai tinklai turi didžiulę galimybę, nes būtent čia vartotojas ir randa visą informaciją, gali sukurti interakcijas su prekių ženklu“, – pabrėžia pašnekovė, skatindama verslus atsakingai prižiūrėti socialinių tinklų paskyras, laiku ir mandagiai atsakinėti į vartotojų užduotus klausimus, išlikti taktiškiems, netgi pamačius nepatenkintų vartotojų kritiką, stengtis suteikti jiems kuo geresnę patirtį.
Kūrybiški sprendimai
Anot J. Narkevičiūtės, kiekvienas žmogus, turintis paskyrą socialiniuose tinkluose, šiais laikais gali tapti kokybiško turinio kūrėju, todėl verslas gali orientuotis ir į tuos, kurie nėra plačiai žinomi visuomenėje, tačiau sulaukia susidomėjimo iš tam tikrų sričių entuziastų, kurie atitinka ir verslo siūlomas paslaugas ar išsakomas vertybes.
„Visi gali kurti turinį. Mes sekame ne tik žvaigždes, žinomas visiems, bet ir pavienius žmones, kurie yra įdomūs, duoda patarimų, dalijasi teigiamomis emocijomis ir pan. Galima sėkmingai įtraukti vartotojus, sukuriant smagias, įtraukiančias akcijas, pasitelkiant grotažymes ir panašius dalykus. Reikalingas veiksmų integruotumas, platesnis galvojimas, ką galime padaryti kitaip, kad turėtume kuo daugiau reklamos krypčių, kad įtrauktume ir pačius žmones kurti tam tikrą turinį. Jeigu nėra biudžeto, reikia gerų idėjų“, – šypteli rinkodaros ekspertė.
Įmonės įvaizdis
Pastaruoju metu vartotojai vis daugiau dėmesio sutelkia ne vien į prekių ženklus ir jų įvaizdį, bet ir į tai, kas po tuo prekių ženklu slypi: kokia tai įmonė, kas jos vadovai, kokios įmonės vertybės, kaip elgiamasi su darbuotojais. Pasak pašnekovės, būtent todėl vis labiau populiarėja darbdavio pozicionavimas (ypač aktualus jis tampa IT srityje, kur įmonės varžosi tarpusavyje dėl perspektyviausių darbuotojų), jo komunikacija viešojoje erdvėje. Tai prisideda ne tik prie sėkmingų prekių pardavimo, bet ir prie darbuotojų komandos surinkimo, kuri yra tiesiogiai susijusi ir su tolesne verslo sėkme.
„Ryški šių dienų tendencija – darbdavio pozicionavimas. Visi nori parodyti savo geriausias puses, nori parodyti, kad darbuotojas įmonėje yra laukiamas, bandoma pateikti vadovo ekspertinę kompetenciją. Šiais laikais tapo akivaizdu, kad nėra blogų įmonių, yra tik blogi vadovai ir atėję darbuotojai labai dažnai meta darbą dėl vadovų kaltės, jų negebėjimo komunikuoti. Todėl įmonės yra suinteresuotos parodyti gerąsias vadovo savybes, aktualizuojama tai, kad darbuotojai turi susitvarkyti savo socialinių tinklų paskyras, „LinkedIn“ profilius, komunikuoti įmonės vertybes per socialinius tinklus. Tikimasi, kad jie kuo daugiau komunikuos, aiškins, kaip matoma sėkminga komanda. Žmonės ieško šios informacijos ir tikrai tikrina tai, koks žmogus bus būsimas vadovas“, – pasakoja pašnekovė.
Ekspertai
Jarūnė Narkevičiūtė
Marketingo vadovė / Whatagraph
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.