...

Tomas Bartninkas: „Išliks tie, kurie prisitaiko”

Verslas

2015.01.06

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: , .

Tomas Bartninkas: „Išliks tie, kurie prisitaiko”

Tomas Bartninkas - reklamos ekspertas. BFL Ingos Juodytės nuotr.

Bendravimas be elektroninių įrankių – neįsivaizduojamas. Išmaniuosiuose telefonuose specialias programėles naudoja ne tik technologijoms imlūs paaugliai. Dažnas pradinukas ar net pensininkas naudojasi socialiniais tinklais, su giminaičiais kalbasi pasitelkdamas išmaniąsias programėles, o verslininkai jas renkasi kurdami verslo ryšius. Toks yra XXI amžiaus elektroninių bendravimo įrankių įvaizdis. Tačiau tai, pasak specialistų, toli gražu ne pabaiga. Apie bendravimo elektroninių įrankių ateitį kalbamės su reklamos ekspertu Tomu Bartninku.

„Žmonių bendravimas, apsikeitimas informacija viešojoje erdvėje – tai reklamos verslo dalis. Dabar reklamos auditorija pasiskirsto į „sugaunamą“ tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis, ir tą, kurią galima „sugauti“ išmaniosiomis komunikacijos priemonėmis“, – įsitikinęs komunikacijos specialistas. Todėl dabar, esą, didžiausias elektroninių verslo įrankių kūrėjų iššūkis – kaip žmogų „pagauti“ internete.

Vartotoją „pagauti“ tampa vis sunkiau

Pašnekovas pasakoja, kai žiūrime televiziją, mus nuolat „pagauna“ reklama. Tačiau, naršydami internete, mes patys sprendžiame, kada žiūrėti žinias, kada mėgstamą laidą ar sporto rungtynes, kada bendrauti su draugais. T. Bartninkas juokauja: „Dabar kečiasi visa medijos esmė: anksčiau žmonės eidavo paskui mediją, o dabar jie ją valdo.

Anksčiau skaičiavimai buvo labai paprasti – vienu metu rodydavo filmus per televiziją, kitu – kino teatre ar pan. Dabar žmogus pats sprendžia, kada ką žiūrėti. Todėl dabar žmogų labai sunku priversti pamatyti tai, ko jis nenori, nes jis dažnai tiesiog nebekreipia dėmesio į reklaminius pranešimus, skirtus jam.“

 

Mano nuomone, ateitis priklauso tiems, kurie sugebės padaryti taip, kad elektroninėmis priemonėmis būtų galima pereiti į gyvą, tikrą kontaktą.

T. Bartninkas

 

Bendravimo revoliucija

„Manau, kad bendravimo revoliuciją pradėjo elektroninis paštas. Nes jis pradėjo neriboti žmogaus laiko atžvilgiu, rašyti kada jis nori ir kaip nori. Žmonės suvokė, kad jiems reikia kitokio laiko bendrauti. Atsiranda kitoks požiūris į medijas ir poreikis jas valdyti“, – sako pašnekovas.

Pasak specialisto, konkurencija šioje arenoje yra žymiai sudėtingesnė ir sunkesnė, nes atsiranda kur kas daugiau „žaidėjų“. Bet čia yra skirtingos jų kategorijos. Tai gali būti didelė ar vieno žmogaus maža įmonė. Kai kur investuojamos didelės sumos ir stebimos naujausios technologijos. Tačiau mažesnėse įmonėse lengviau priimti sprendimus, todėl procesas kartais gali eiti greičiau. Apskritai, esą, dabar yra didelis medijos tempas ir dideli bei greiti pokyčiai. Tie e. kanalai, kurie tai jaučia ir supranta, prisitaiko ir žengia pirmyn.

Ateityje bendrausime „gyvai“

„Mano nuomone, ateitis priklauso tiems, kurie sugebės padaryti taip, kad elektroninėmis priemonėmis būtų galima pereiti į gyvą, tikrą kontaktą. Bendrauti ir matyti ne per ekraną, o gyvai. Nes kuo daugiau komunikuojama elektroninėje erdvėje, tuo labiau norisi tiesioginio kontakto. Manau, žmonės bursis į bendruomenes, kuriose išsigrynins savo poreikius. Panašiai yra ir dabar. Tarkime, žmonės socialiniame tinkle susipažįsta ir vėliau sumano susitikti, pabendrauti gyvai. Toks poreikis ateityje tik stiprės.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.