Terasos internetu – Lietuvai ir pasauliui
2022.03.03
Temos: Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Įsigyti montuojamą terasą ir įvairių jos priedų internetu – tokią elektroninio verslo idėją plėtoja „MDS Terasos“ ir tai jiems puikiai sekasi. Šiandienos pasaulyje statybines prekes nebūtina rinktis tik fizinėse parduotuvėse, juolab kad vartotojų įpročiai taip pat sparčiai keičiasi. Anksčiau atrodę neįmanomi ar neįprasti sprendimai tampa priimtini, o „MDS Terasų“ patikimumas ir ilgametė patirtis leidžia klientams drąsiau rinktis terasų įrengimo medžiagas jų specializuotoje parduotuvėje. Brandus prekių ženklas, tarptautinių partnerių pripažinimas ir kiti pasiekimai, tačiau visa ko pradžia buvo įmonės įkūrėjo Tomo Sakalausko noras padaryti geriau.
Nuo terasos iki verslo
Statybų verslas, turėtas Norvegijoje, suteikė daug vertingos patirties, profesinių žinių bagažą ir norą tęsti šią veiklą gimtinėje. Tačiau Lietuvoje įrankių terasai įrengti vis ateinantys pasiskolinti kaimynai bei pas vieną jų tuomet besidarbuojanti įmonė privertė atkreipti dėmesį į siauresnę statybų nišą – terasų montavimą. Dabar „MDS Terasos“ yra absoliutūs savo srities profesionalai. „Veiklos pradžioje pamačiau, kiek daug laisvų nišų, susijusių su medžiagomis, terasų montavimo kultūros stoka. Taip pradėjome atstovauti įvairiems prekių ženklams. Visų pirma atradome CAMO medsraigčius, kurie padeda sumontuoti terasą be matomų varžtų. Jie sukami per lentos briauną kampu, todėl nesimato. Paprasta inovacija, tačiau visiškai pakeičianti terasos išvaizdą. Tapome tokio sprendimo ambasadoriais, o šiandien beveik visos terasos montuojamos būtent taip“, – pirmuosius svarbius sprendimus prisimena pašnekovas. Sėkmingai užmezgus ryšius su didžiulėmis Amerikos kompanijomis, augo ir pasitikėjimas savimi, atsirado daugiau drąsos imtis tolesnių sprendimų, spręsti problemas ieškant kokybiškesnių produktų.
Patikimi partneriai
Inovatyvūs, aktualūs ir laiku priimti sprendimai padėjo pasiekti užsibrėžtų tikslų ir įgyvendinti tai, kas atrodė sunkiau pasiekiama. Verslo ryšių paieška ir ilgalaikių kontaktų palaikymas vyksta organiškai. „Kai CAMO iš JAV atrašė, kad juos domina bendradarbiavimas su mūsų įmone, kad mano užklausa juos sudomino, pasijutau pakylėtas. Bet po to supratau, kad ne dievai puodynes lipdo, todėl ir aš galiu. Vis dėlto, megzti ir palaikyti santykius man sekasi neblogai – kai kurie tiekėjai tiesiog natūraliai įplaukė į mūsų pasiūlymų portfelį“, – šypsosi T. Sakalauskas.
Anot pašnekovo, ilgainiui tapo aišku, kad, norint vadintis tikrais terasų profesionalais, privalu pasiūlyti visą terasos komplektą. Taip atsirado terasinė mediena, lentos, įvairios konstrukcinės medžiagos. Prasidėjusi COVID-19 pandemija paskatino išbandyti elektroninės prekybos teikiamas galimybes. „Pati rinka ėmė prašyti terasos komplekto internetu, tad skyrėme tam daug dėmesio, parengėme patogią skaičiuoklę. Stengiamės daugumą medžiagų dideliais kiekiais laikyti sandėlyje, kad galėtume paruošti sprendimus klientams čia ir dabar bei supakavę išsiųsti jau kitą dieną. Klientams patinka, kad gali pasitikėti įmone, turinčia patirties bei praktikos, sulaukti konsultacijos ir tikslių medžiagų skaičiavimų arba mūsų interneto svetainėje naudodami skaičiuokles savo terasas apsiskaičiuoti patys ir gauti terasos medžiagas neišėję iš namų“, – pasakoja verslininkas.
Terasų kūrimo kultūros pradininkai
Iššūkių – nuo vadovavimo augančiam kolektyvui, bendravimo su klientais iki finansinių klausimų – tikrai netrūko, tačiau beveik dešimtmetį skaičiuojančiam verslui juos pavyko sėkmingai įveikti. Edukaciniu turiniu ir verte klientui tikintis T. Sakalauskas, daug metų pats montavęs terasas, sukaupė vertingos patirties, todėl nusprendė pasidalinti gerosiomis praktikomis ir patarimais. Visa tai bei noras padėti kitiems tapo paskata kurti nišinius mokomuosius vaizdo įrašus ir skelbti juos „MDS Terasų“ „YouTube“ kanale. „Tie, kas montavo terasas patys, – ir toliau tai darys, bet matys profesionalų pavyzdį, o tie, kas perka visą paslaugą, matydami edukaciją, įgaus pasitikėjimo mūsų įmone“, – prisimena pašnekovas, kuriam veiklos pradžioje informacijos teko ieškoti užsienyje, skaitant knygas ar bendraujant su kitais meistrais.
Terasos Vilniuje ir jų įrengimas yra gana paklausi paslauga, todėl šios srities konkurencingumas pagaliau privertė ieškoti sprendimų. Vienas jų – pasitraukimas iš terasų montavimo srities. „Dabar mūsų pagrindinis produktas – ne tai, ką parduodame, bet kaip. Aptarnavimą laikome ypač svarbia savo įmonės kultūros dalimi. Palydime klientą per terasų medžiagiškumą ir padedame išsirinkti, ko reikia konkrečiam namų ūkiui, rekomenduojame patikimus partnerius, padėsiančius terasą įrengti, jei to reikia. Kai kuriuos produktus pristatome išskirtinai – jie pirmiausia patenka pas mus, o iš čia jau važiuoja į kitas pardavimo vietas. Dirbame ir su meistrais – tai pastovūs mūsų klientai, kurie iš mūsų kaip profesionalai gali įsigyti tiek nuolat naudojamų medžiagų, tiek pasikonsultuoti, stebėti naujienas“, – pasakoja T. Sakalauskas. Anot pašnekovo, visa tai pasiteisino ir, neprarandant autoriteto, leido dar labiau susikoncentruoti į kitas su terasomis susijusias veiklas, įsitvirtinti naujose nišose bei verslą paversti labiau diversifikuotu.
Perspektyvios vizijos
Ateityje pokyčiai planuojami tiek lokaliu, tiek globaliu mastu. Paslaugų portfelį ir pasiekiamumą identifikavus kaip pagrindinius fizinius privalumus klientams, šiemet atidaromi du nauji skyriai Kaune ir Klaipėdoje. „Be to, plėsime ir lentų bei stoginių asortimento pasiūlą“, – mintis apie plėtrą atskleidžia T. Sakalauskas. „MDS Terasos“ neapsiribos Lietuva, todėl prekybą terasų produktais siekiama standartizuoti ir atidaryti skyrius užsienyje. „Manau, jau toks mūsų įmonės mentalitetas, verčiantis nuolat judėti į priekį. Tiek inovacijų ir produktų prasme, tiek plėtros“, – tikina nepailstantis verslininkas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.