Svarbiausia – išskirtinumas!
2013.01.15
Temos: Marketingas, Verslo pradžia.
Maždaug viduryje pokalbio su „On-Off“ reklamos agentūros įkūrėjais Donatu Kieliu ir Vidmantu Brukštu jie pasiūlo man kavos. Sako, labai skani. Patys kavos jie beveik negeria, bet užtikrina, kad kava skani. Visi juokiamės. Juk ši jų siūloma kava (beje, tikrai skani) yra platinama vienų jų partnerių, su kuriais yra pasirašę įdomią ir kiek netradicinę bendradarbiavimo sutartį. Savo darbą vyrai atlieka net duodami interviu. Ir daro tai labai gerai.
D. Kielius sako nuosavo verslo norėjęs jau seniai, kadaise net paskolą tam pasiėmęs buvo. Tiesa, KOKS tai verslas turėtų būtų, jis nežinojo. Todėl už tuos pinigus nusipirko automobilį… Atsakymas atėjo šiek tiek keistoje vietoje.
„Buvau išvažiavęs į Norvegiją ir dirbau žuvų fabrike… Prieš tai dirbau televizijoje garso režisieriumi, bet atsibodo ir išvažiavau. Padirbėjęs žuvų fabrike pagalvojau, kad čia ne mano duona ir kad tai galėjau daryti net nebaigęs mokyklos. Grįždamas į Lietuvą supratau, ką noriu daryti. Studijuodamas buvau vienas KTU radijo įkūrėjų. Dvejus metus ten dirbau viską: dariau plakatus, skrajutes. Pagalvoju, kad tais laikais už šiuos dalykus negavau visiškai nieko, bet vis tiek buvo smagu ir linksma“, – pasakoja jis.
KTU verslininkas gavo audiovizualinio meno bakalaurą. Staiga jis suprato, kad diplomą galėtų panaudoti pagal paskirtį, ir ėmėsi reklamos gamybos. Kai vėl susikirto jo ir seno pažįstamo V. Brukštaus keliai, jie nusprendė verslą kurti kartu.
„Mes su Vidmantu irgi susipažinome dar universitete, nes baigėme tą pačią specialybę. Maždaug metus buvau vienui vienas ir laksčiau visur ieškodamas, kas galėtų atlikti įvairius darbus. Tada vėl susitikome su Vidmantu ir pakalbėjome, kad reikia steigti įmonę. Rugpjūtį taip ir padarėme“, – kalbėjo D. Kielius (nuotr.)).
Vyrai pripažįsta, kad išsiskirti reklamos rinkoje nėra paprasta. Visgi „On-Off“ tokių būdų ieško. Geriausiai įmonės išskirtinumą įrodo jos pagaminti produktai. „Kažko unikalaus mes nesiūlome, tačiau yra daug būdų, kaip patekti į rinką. Nebūtina turėti itin originalios idėjos. Idėją atskleidžia projektai. Tačiau mes turime tikslų, kurie mus turėtų išskirti. Kuo toliau, tuo daugiau projektų norėtume daryti su 3D animacija. Čia tikrai neužimta niša. Dar yra specialūs efektai. Jie irgi dar nelabai daromi. Yra daug kompanijų, kurios gali sukurti logotipą arba etiketę ir su fotomanipuliacija parodyti, kaip ji atrodytų. Mes galime parodyti pačią pakuotę, nors jos dar nėra. Tai siūlo nedaugelis. Mes nuolat bandome rasti ribą, kurią galima peržengti ir tapti šiek tiek unikalesni“, – kalbėjo V. Brukštus.
Išsiskiria „On-Off“ ir kitokių verslo modelių paieška. Dažnai netradicinis sprendimas gali atnešti naudos tiek vienai, tiek kitai pusei.
„Mes lanksčiai bendraujame su partneriais ir klientais. Yra visai kitokių verslo modelių, kuriais vadovaujamės. Dabar štai tokie jauni žmonės veža naujos rūšies kavą ir mes jiems pritaikėme naują mokumo modelį. Mes siūlome reklaminius sprendimus ir pasiimame pelno dalį. Vadinasi, esame suinteresuoti juos reklamuoti ir pakelti jų pardavimą. Jaunas verslas dažnai neturi didelių finansinių išteklių. Mes tiesiog pasikalbame ir pasirašome tokią sutartį. Taip padedame ir jiems patekti į rinką, ir patys užsidirbame pinigų“, – pasakojo D. Kielius.
„On-Off“ neatsitiktinai daugiausia dėmesio skiria internetinei erdvei. Verslininkai sako, kad būtent čia yra reklamos ateitis.
„Dabar toks metas, kai, mano galva, reklamuotis tradiciniais metodais yra nebe taip efektyvu. Šiais laikais daug efektyviau reklamuotis internetu. O čia jau viskas priklausys nuo tavo vaizduotės. Tradiciniai reklamos metodai pamažu miršta. Ir labai gerai“, – teigė V. Brukštus.
Tiesa, verslininkus neretai erzina klientų noras viską padaryti kuo pigiau. Tokiose situacijose dažnai pasitvirtina sena patarlė: šykštus moka du kartus.
„Dažnai pirmas užsakovų klausimas – kiek kainuos? Kai pasakai, kad reklamjuostė kainuos, tarkime, du tūkstančius litų, mums atšauna, kad matė ir už pusantro. Gerai. Bet kaip ji atrodo? Reikia atsiminti, kad ją laikyti internete kainuos tūkstantį litų per dieną ir vis tiek į ją niekas nežiūrės. Jeigu ant banknoto užklijuotum įmonės ženkliuką ir kasdien išmestum tuos pinigus pro langą, rezultatas tikrai būtų geresnis“, – sakė D. Kielius.
Reklamos tikslas nėra suteikti informaciją. Ji turi sudominti žmogų, o tuomet jis išsiaiškins pats. „Reklama turi būti išskirtinė. Išskirtinumas svarbus tam, kad žmogus įsimintų reklamą. Gal reklamuojamas dalykas visai nesudomins, bet labai patiks pati reklama. Tada žmogus galbūt ją parodys savo draugams, kuriems to dalyko reikia. Čia panašiai kaip su vizitinėmis kortelėmis. Kartais gali gauti klientą vien todėl, kad kažkam patiko tavo vizitinė“, – teigė V. Brukštus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.