...

Socialinis projektas: „Nulis pykčio“ skatins būti draugiškiems kelyje

Verslas

2013.09.06

Autorius: bzn start

Temos: .

Socialinis projektas: „Nulis pykčio“ skatins būti draugiškiems kelyje

Vairuotojai labiausiai supyksta, kai priešais juos „užkišimas“ automobilis bei persirikiuojama ar sukama nerodant įspėjamųjų ženklų. flickr.com/bzn start fotomontažas

Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metų pradžioje atlikusi tyrimų bendrovė „Spinter“ atskleidė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų, sėdę prie vairo, bent kartais patiria neigiamas emocijas – pyktį, susierzinimą, išgąstį ar stresą. Pykčio lygį Lietuvos keliuose vairuotojai vertina kaip aukštesnį nei vidutinį – 6,6 balo iš 10 maksimalių.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad vairuotojai labiausiai supyksta, kai priešais juos „užkišimas“ automobilis (supykdo 43 proc. vairuotojų) bei persirikiuojama ar sukama nerodant įspėjamųjų ženklų (40 proc.). 34 proc. įvardino, kad pyktį sukelia kito automobilio vairuotojo per vėlai rodomas posūkio į kairę signalas. 30 proc. įvardijo kitų vairuotojų išsiblaškymą, sukeliantį kelių eismo taisyklių pažeidimus, dar 27 proc. labiausiai pykdo netvarkingai pastatyti automobiliai.

Absoliuti dauguma – 79 proc. – tyrimo dalyvių sutinka, kad jeigu vairuotojai valdytų savo neigiamas emocijas, Lietuvos keliuose eismo dalyviams būtų saugiau.

Kad sumažinti vairuotojų patiriamą pyktį kelyje, didžiausia šalies ne gyvybės draudimo kompanija „Lietuvos draudimas“ pradeda socialinę kampaniją „Nulis pykčio“.

„Mūsų atliktas tyrimas parodė, kad ir Lietuvos vairuotojai labai dažnai susiduria su pykčiu keliuose – jie tampa kitų vairuotojų pykčio aukomis arba patys supyksta dėl kitų vairuotojų veiksmų. Ši neigiama emocija ne tik apkartina mūsų keliones automobiliu, bet ir sukelia kartais smulkias technines avarijas, o kartais tokias, kurios nusineša neįkainojamą žmogaus gyvybę. Todėl kampanija „Nulis pykčio“ sieksime, kad vairuotojai mokėtų identifikuoti ir valdyti neigiamas emocijas, kad visi, sėdę prie vairo, ramiai ir saugiai ir su gera nuotaika pasiektume kelionės tikslą“, – sako R. Geleževičius, „Lietuvos draudimo“ Valdybos narys, kampanijos „Nulis pykčio“ ambasadorius.

Pyktį prie vairo patiria nuolat

Pyktis kelyje apibūdinamas kaip baudžiamasis, agresyvus ar socialiai nepriimtinas elgesys kelyje. Šis elgesys paprastai pasireiškia kitų vairuotojų vaikymusi, grasinimais eismo dalyviams, jų įžeidinėjimais, nepadorių gestų rodymu ar net muštynėmis. Jam priskiriami ir tokie veiksmai kaip lenkimas kelkraščiu, mirksėjimas ilgosiomis šviesomis, tyčinis stabdymas, įkyrus signalizavimas ir kiti veiksmai.

Nacionalinės vairuotojų apklausos duomenimis, kurią „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter“, beveik 40 proc. vairuotojų prie vairo pyktį patiria nuolat: kiekvieną kartą vairuodami (3 proc.), labai dažnai (10 proc.), dažnai (24 proc.). Įdomu tai, kad vairuotojai mano, jog kiti eismo dalyviai pyktį patiria dar dažniau, nei jie patys. Net 60 proc. apklaustųjų tvirtina, kad kiti vairuotojai nuolat patiria neigiamas emocijas prie vairo.

Kampanijos „Nulis pykčio“ metu „Lietuvos draudimas“ skatins vairuotojus susimąstyti apie savo emocinę būklę ir naudotis patarimais, kaip ją pagerinti. Be to, bendrovė, bendradarbiaudama su Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, ketina įrengti specialius informacinius stendus kelių vietose, kur dažniau pasitaiko pykčio protrūkių. „Į šį procesą įtrauksime ir visuomenę – jau netrukus gyventojai galės rinkti apie pyktį perspėjančio kelio informacinio stendo dizainą, kviesime juos siūlyti kelių ruožus ar vietas, kuriose tenka dažniau patirti pyktį ar susierzinimą“, – sakė R. Geleževičius.

Psichologai pataria išmokti kontroliuoti emocijas

„Yra bent keletas paprastų būdų, kaip vairuotojai gali mažinti kelyje patiriamo pykčio lygį. Pavyzdžiui, išvažiuokite truputį anksčiau nei reikia, kad neturėtumėte skubėti, įsijunkite jus atpalaiduojančią muziką, pasirinkite ramesnius kvapus, jeigu juos naudojate automobilyje. Ypač geras pykčio priešas yra nuoširdus juokas. Draugiškas humoras, šypsena dažniausiai išsprendžia didelę dalį „plykstelėjimų”, tik jokiu būdu negalima šaipytis. O jeigu jaučiate, kad pyktis Jus užvaldo, prisiminkite „stop“ techniką: ji liepia pajutus pyktį neveikti tuoj pat, o bent keletą sekundžių luktelti. Paprastai per tą pauzę įsijungia sąmoningas mąstymas, racionalumas, kurie greit įrodo, kad agresyvus elgesys nebūtų pati geriausia ir naudingiausia išeitis“, – patarė „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantė, psichologė Eglė Masalskienė.

Susidūrusiam su kito vairuotojo agresija, psichologė pataria atminti, kad pyktis yra tarsi banga, o konfliktą geriausia išspręsti jam tik pradėjus formuotis arba jau atslūgus. „Jei jus kaltina labai įpykęs asmuo, o jūs jaučiatės teisus, nepatartina daryti trijų dalykų: kaltinti (Jūs pats toks…), teisintis ir demonstratyviai ignoruoti. Verčiau išklausyti, parodyti pastangas suprasti ir ramiu balsu pateikti savo faktus. Jei reikia, savo versiją pakartokite dar ir dar – ramiai, aiškiai, pagrįsdamas“, – tikino E. Masalskienė.

Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metų pradžioje atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei 2 tūkst. respondentų visoje Lietuvoje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.