Skaitmeninės reklamos specialistas ėmėsi žvakių verslo
2021.12.14
Temos: Marketingas.
Vilniuje gyvenantis Justinas Bružas (30) žvakių gamybos procesą pažino nuo mažens – amato išmokė tėtis. Ilgainiui hobis peraugo į verslą ir nuo 2019 m. Justinas plėtoja du prekių ženklus: „CandleHand“ bei „CandleCan“.
„Neturiu jokio meninio išsilavinimo, esu baigęs informatikos bakalauro studijas, o didžiąją dalį laiko dirbau skaitmeninės reklamos srityje. Augdamas mačiau, kaip tėtis kuria žvakes. Mane visada domino figūrinės žvakės, kurių formos nėra tokios įprastos žvakės formatui. Norėjosi rinkai pasiūlyti kažką naujo, neįprasto ir originalaus“, – pasakoja Justinas.
Idėja virto realybe
Pirmuosius žvakių kūrimo bandymus Justinas pradėjo prieš beveik dešimt metų, tačiau kūrybiniai eksperimentai užtruko.
„Pamenu, kaip teko sugadinti tikrai daugiau kaip šimtą kilogramų vaško, kol pavyko pasiekti kažką panašaus į savo išsikeltą produkto viziją. Pradžia, greičiausiai kaip ir daugumai, nebuvo lengva. Teko tikrai pasukti galvą, kaip išsisukti su turimais resursais, nes viską pradėjome savo santaupomis ir neturėjome papildomų investicijų. Nemažas iššūkis buvo ir sudėlioti visą gamybos proceso grandinę. Buvusiam „reklamščikui“ tai ganėtinai nauja patirtis“, – patikina pašnekovas.
Savo verslo pradžia J. Bružas vadina 2019 metus, kai prie komandos prisijungė bendraakcininkė Rūta Kisieliūtė.
„Tuomet pradėjome aktyvius veiksmus B2B ir B2C pardavimų srityje ir taip po truputį pradėjome auginti savo prekių ženklų žinomumą. Šiuo metu mūsų komandoje yra septyniolika žmonių, o savo produkciją, kurią gaminame Lietuvoje, Gargždų mieste, aktyviai eksportuojame į daugiau nei dvidešimt pasaulio šalių“, – sėkmė džiaugiasi verslininkas.
Netikėti sprendimai
„CandleCan“ žvakių kūrėjas su savo prekių ženklu peržengė standartinę žvakių koncepciją ir pasiūlė rinkai naujovę.
„Šios žvakių linijos idėją man padiktavo pats skardinės pakuotės formatas. Man jis pasirodė labai tinkamas kvepiančioms žvakėms, nes gali „išlaikyti“ aromatą ir suteikti stiprų šviežumo bei naujumo pojūtį, kai reikia jas atidaryti. Šviežio kvapo negana, reikia nustebinti ir vaizdu, todėl kilo idėja suteikti žvakėms formas, kurias retai kada pamatysi. Taip ir kilo pirmųjų modelių idėjos: užkonservuoti vanilės kvapo kiaušinį, apelsinų kvapo lašišų filė, kavos pupeles ar kitus vaisius bei uogas“, – vardija pašnekovas.
Paklaustas, ar prisimena pirmojo pardavimo džiugesį, J. Bružas šypsosi ir patikina, kad to, kaip pardavė pirmąją žvakę, prisiminti negalėtų, tačiau puikiai pamena jausmą, apėmusį pardavus pirmąją padėklą žvakių.
„Tuomet tai atrodė neįtikėtinas pasiekimas! Sukrovėme ir išsiuntėme pilną padėklą savo žvakių. Vis dėlto ilgai džiūgauti neturėjome kada, nes netrukus gavome ir antrojo padėklo užsakymą“, – prisimena Justinas.
Džiaugiasi konkurentais
Antrus metus skaičiuojantis prekių ženklas „CandleCan“ vartotojus džiugina kokybe ir realistine išvaizda.
„Dažnas klientas sako, kad žvakė atrodo taip tikroviškai ir gražiai, kad net gaila ją uždegti, todėl mėgaujasi aromatu bei vaizdu, net nenaudodami pagal žvakės pirminę paskirtį. Tokie atsiliepimai labiausiai motyvuoja. Džiugu matyti, kad mūsų gaminami produktai tampa vis labiau pastebimi ir mylimi“, – pasidžiaugia pašnekovas.
Anot jo, motyvacija plėtoti verslą auga matant besiplečiantį kolektyvą ir suvokiant save kaip lietuviškos verslo ekosistemos dalyvį.
„Įkvepia sparčiai auganti įmonė, kolektyvas ir mūsų gaminamų produktų paklausa. Taip pat džiaugiuosi dėl to, kad gamyba vyksta Lietuvoje, smagu prisidėti didinant Lietuvos žinomumą, kai prekiaujame užsienyje“, – teigia verslininkas.
Paklaustas apie konkurenciją, J. Bružas pripažįsta, kad žvakių rinkoje ji išties intensyvi, tačiau veikiau džiugina, negu gąsdina.
„Konkurencija ypač padidėjo karantino laikotarpiu, kai dauguma žmonių, užsidarę namuose, taip pat ėmėsi gaminti žvakes. Džiaugiuosi matydamas, kad atsiranda naujų žvakių gamintojų, kurie taip pat eksperimentuoja su žvakės formomis ar jų spalvomis ir neapsistoja ties įprastu žvakės formatu stikliniame indelyje“, – sako pašnekovas.
Turėkite kantrybės
Visai startuolių ir augančių lietuviškų verslų bendruomenei J. Bružas linki tikėti savo jėgomis ir nestokoti kantrybės.
„Norėčiau palinkėti kantrybės ir valios siekiant įgyvendinti savo idėjas. Taip pat nepabijokite daugiau eksperimentuoti. Versle tikrai verta išlipti iš rinkoje nusistovėjusių produkto standartų“, – linkėjimus siunčia „CandleHand“ ir „CandleCan“ prekių ženklų kūrėjas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.