...

Sėkmę traukiančios spalvos įmonės logotipui

Verslas

2012.10.03

Autorius: Juliana Miliut

Temos: .

Sėkmę traukiančios spalvos įmonės logotipui

Ar kada nors susimąstėte, kodėl „eBay“ populiaresnis už „Amazon“, o „McDonald‘s“ už KFC? bzn start fotomontažas

Ar kada nors susimąstėte, kodėl „eBay“ populiaresnis už „Amazon“, o „McDonald‘s“ už KFC? Sakysite, kad tai lemia kokybė, kaina, rinka ir daugelis kitų ekonominių aspektų? Tikra tiesa, tačiau yra dar vienas itin subtilus, savotiškas pasąmonės manipuliavimo įrankis, apeliuojantis ne į žmogaus protą, bet į jausmus, – spalva. Tai pojūtis, kurį formuoja specifinė spalvinės regos sistemos organizacija. Kuriant įmonės logotipą itin svarbus ne tik jo dizaino originalumas, bet ir spalvinė gama. Juk spalva gali sustiprinti arba sudarkyti dizainą, taigi būtina žinoti, ką reiškia spalvos ir kokią informaciją bei pojūčius jos gali perduoti žmonėms.Spalvų koloboracijaKeli klausimai, kuriuos turėtumėte sau užduoti prieš nuspręsdami, kokias spalvas pasirinkti įmonės logotipui: kokia spalva atstoja jūsų firmos ženklo asmenybę? Kokia spalva atitinka jūsų produkto/paslaugos savybes? Kokią spalvą naudoja jūsų konkurentai?Spalvos nėra susietos su jokia konkrečia pramone, nors kai kurios gali labiau tikti tam tikroms paslaugoms/ produktams. Turėtumėte pasirinkti tą spalvą, kuri geriausiai atstovaus jūsų firmos ženklo asmenybei. Kai kurios spalvos sudarys klientams tinkamą įspūdį, kai jie pirmą kartą pamatys produktą. Jūsų neriboja viena spalva. Kai kurie prekės ženklai, tokie kaip „eBay“, renkasi daugelį spalvų, kad pristatytų įvairovę, tačiau jūs taip pat galite pasirinkti porą spalvų, kurios dera tarpusavyje.Spalvos konkurentų rinkojeĮsitikinkite, kad jūsų pasirinkta spalva sudarys tinkamą įspūdį rinkoje. Pasirinkite spalvą, priešingą pagrindinio konkurento spalvai. Jūsų pagrindinio konkurento spalva turbūt yra svarbiausias dalykas, kurį turite apsvarstyti. Jeigu esate pirmasis naujame pramonės ar rinkos segmente, tuomet galite rinktis pirmas. Pasirinkite spalvą, kuri išreiškia jūsų produktą. Jeigu esate antrasis, tuomet bus sunkiau. Užuot rinkęsi tą pačią ar panašią spalvą, rinkitės priešingą. Pasirinkite mėlyną, jeigu jūsų konkurentas pasirinkęs raudoną, ar violetinę, jeigu konkurentas naudoja geltoną.Jei rinksitės tą pačią spalvą, skelbsite, kad esate toks pats. Puikus tinkamo logotipo pavyzdys yra „Visa“ – didžiausia pasaulyje plataus vartojimo kreditinių kortelių mokėjimo sistemos operatorė. Mėlyna – spalva, dažnai siejama su pasitikėjimu, lojalumu, karališkumu, draugiškumu, išmintimi ir taika. Išmintis, turtas ir pasitikėjimas – ko dar galima norėti iš bendrovės, kuriai patikime pluoštus grynųjų?Kultūrinės spalvų interpretacijosBalta yra tai, ką matome, kai visos spalvos susilieja į puikų balansą. Ji simbolizuoja tyrumą, paprastumą, švarą, taiką, brangumą, nekaltumą, žiemą, sniegą, gėrį, sterilumą ir santuoką. Balta dažnai naudojama medicinos pramonėje, taip pat siejama su sveiku maistu ir pieno produktais. Balta vėliava yra pasaulinis taikos simbolis. Senovės graikai vilkėdavo baltus drabužius naktį, kad užtikrintų malonius sapnus. Egipto faraonai nešiodavo baltus vainikus. Laikoma sėkme ištekėti vilkint baltus apdarus. Vakarų pasaulyje balta yra tyrimo ir taikos, o kai kuriose Azijos dalyse – mirties spalva.Mėlyna simbolizuoja taiką, ramybę, stabilumą, pasitikėjimą, tiesą, patikimumą, konservatyvumą, žinias, galią, integralumą, saugumą, švarą, dangų, vandenį ir šaltį. Ji laikoma verslo spalva, nes perteikia patikimumą. Kinijoje mėlyna yra susijusi su nemirtingumu. Žydų tikėjime mėlyna simbolizuoja šventumą. Senovės Egipto faraonai vilkėdavo mėlynus drabužius saugodamiesi nuo blogio.Oranžinė – linksmybių ir džiaugsmo spalva, nenaudojama svarbiam pranešimui perteikti. Ji simbolizuoja balansą, šilumą. Oranžinė su raudona ir geltona turi gana didelį poveikį autonominei nervų sistemai, stimuliuojančiai apetitą.Airijoje oranžinė turi religinę reikšmę (protestantai). Dažnai iš šios spalvos medžiagos siuvami ryškūs specialieji drabužiai, oranžinė taip pat būna apsauginė įranga. Skonio požiūriu oranžinė yra susijusi su saldžiu apelsino kvapu. Populiari greitojo maisto restoranuose dėl apetitą keliančių savybių.Violetinę verta pasirinkti, jeigu orientuojamasi į jaunesnius klientus, tokius kaip vaikai. Ji simbolizuoja karališkumą, skurdą, prabangą, dvasingumą, kilnumą ir nušvietimą. Remiantis apklausomis, beveik 75 procentai mažamečių renkasi violetinę. Violetinės mantijos yra valdžios ir rango emblema. Leonardo da Vinci tikėjo, kad meditacijos galia didėja esant violetiniam apšvietimui. Sakoma, kad violetinė lavina vaizduotę.Raudona yra šilčiausia ir energingiausia spektro spalva. Ji simbolizuoja aistrą, susijaudinimą, dinamiką, greitį, galią ir būtinumą. Raudona skatina medžiagų apykaitą, didina kvėpavimo dažnį ir kraujospūdį. Ši spalva dažniausiai aptinkama šalių vėliavose. Kinijoje raudona simbolizuoja šventimą ir sėkmę, yra naudojama per daugelį kultūrinių ceremonijų. Indijoje raudona yra tyrumo spalva. Senovės romėnams raudona vėliava buvo mūšio signalas.Geltona spalva simbolizuoja džiugesį, laimę, optimizmą, vaizduotę, viltį, gerą nuotaiką, vasarą, auksą, filosofiją, dvasingumą ir įkvėpimą.Tyrimai rodo, kad daugelis amerikiečių renkasi geltoną spalvą, kuri yra saulės iškepinta ir šilta, pavyzdžiui, kaip saulėgrąžos vainiklapis. Azijoje geltona yra šventa ir įkvepianti. Indijoje geltona spalva yra pirklio arba fermerio spalva. Geltonas kaspinas yra paramos kariams fronte ženklas. Holistiniams gydytojams geltona yra taikos spalva.Spalvų reikšmėsRaudona simbolizuoja agresiją, aistrą, galią ir gyvybingumą.Rožinė simbolizuoja moteriškumą, nekaltybę, švelnumą ir sveikatą.Oranžinė simbolizuoja linksmumą, džiugesį ir šiltą energingumą.Geltona simbolizuoja pozityvumą, gerą nuotaiką ir bailumą.Žalia simbolizuoja ramybę, sveikatą ir šviežumą.Mėlyna simbolizuja autoritetą, orumą, saugumą ir patikimumą.Violetinė simbolizuoja rafinuotumą, dvasingumą, brangumą, karališkumą ir paslaptingumą.Ruda simbolizuoja praktiškumą, žemiškumą, miško pojūtį bei subtilią prabangą.Balta simbolizuoja tyrumą, tikrumą, buvimą šiuolaikiškumą ir rafinuotamą.Pilka simbolizuoja liūdesį, autoritetą, praktiškumą bei korporacinį mentalitetą.Juoda sibolizuoja rimtumą, savitumą, drąsumą, klasikinį požiūrį.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.