Rinkodaros guru Sethas Godinas: „Sėkmė lydės tik tuos, kurie nebijos būti kitokie“
2014.11.06
Temos: Marketingas.
Neseniai Vilniaus „Siemens“ arenoje vykusi antroji konferencija „Forum One“ sulaukė nemažai išankstinių pašaipų. Pagrindinis priekaištas buvo toks: už bilietus prašoma daug, o mainais pasiūloma tik daugybė kalbų, kurių esmė yra eilinį kartą pabrėžti, kaip svarbu tikėti savimi. Nori uždirbti milijoną? Privalai tikėti savimi. Šis teiginys gal ir visai teisingas, nes štai aš savimi visai netikiu, tad nieko keista, kad ir iki milijono man dar labai toli. Juokai juokais, bet aš asmeniškai iš šiemečio „Forum One“ tikėjausi pažangos, palyginti su praėjusiais metais. Ir ji iš tikrųjų buvo juntama. Taip, buvo ir tų kalbų apie tikėjimo savimi svarbą, bet ant scenos lipo ir žmonės su tikrai įdomiomis gyvenimo istorijomis bei pranešėjai, nebijantys šiek tiek paprovokuoti savo auditorijos. Būtent toks ir buvo rinkodaros specialistas (renginio organizatoriaus pristatytas netgi kaip rinkodaros srities provokatorius) Sethas Godinas. Visą salę sudominusioje kalboje jis visų pirma kvietė verslininkus išsiskirti ir nebijoti būti kitokiais.
Nenorinčiuosius keistis pasaulis suvirškins ir išspjaus
S. Godinas yra 17 knygų, kurios išverstos į 35 kalbas ir tapo bestseleriais daugelyje šalių, autorius. Jo asmeninis tinklaraštis yra pats populiariausias rinkodarai skirtas tinklaraštis pasaulyje. Šiam specialistui prilipdytą provokatoriaus etiketę tikrai galima pateisinti. Kalbėdamas jis net nebando padlaižiauti auditorijai. Atvirkščiai, jis drąsiai ją perspėja, kad besikeičiantis pasaulis suvirškins ir išspjaus tuos, kurie patys nenorės keistis. S. Godino tikslas ir paprastas, ir sudėtingas tuo pačiu metu – taip paveikti žmones, kad jie pasiryžtų keisti save ir savo mąstymą.
Masinę gamybą turės pakeisti verslai, kurie kuria vertę mažai specifinei žmonių grupei, kuriai reikalingas išskirtinis dėmesys. Pasaulis globalėja, todėl kiekviena niša yra šimtai milijonų žmonių.
S. Godinas
Kas, anot S. Godino, labiausiai trukdo verslui pereiti į kitą etapą? Tai baimė keistis. Juk žmonių ekonominis gyvenimas klostosi tam tikrais etapais. Buvo medžioklės ir rankiojimo etapas, žemdirbystės etapas, pastaruosius du šimtmečius žmonija gyveno industriniame ekonomikos etape. Tačiau jis pasibaigė. Bent jau tuo įsitikinęs S. Godinas. Pasak jo, visiškai absurdiška toliau gyventi taip kaip industriniame. „Prieš kelerius metus įvykusi recesija buvo puikus pavyzdys, kad industrinis amžius baigėsi. Viskas. Susitaikykite su tuo ir judėkite pirmyn!“ – ragina garsusis rinkodaros provokatorius.
Svarbu rasti savo nišą
Ką tai reiškia mums visiems? Į kokį ekonomikos amžių mes žengiame? S. Godinui atsakymas į šį klausimą labai aiškus – tai ryšio ekonomika. Ši sąvoka jam tiesiogiai siejasi su internetu. Būtent pasaulinis tinklas suteikia prielaidų ekonomikai padaryti tokį virsmą. „Internete niekam nesvarbu, iš kur tu. Jei žmonės nori prie tavęs jungtis, tu esi centre. Užtenka turėti 20 tūkst. sekėjų savo socialinių tinklų profilyje, kad taptum kūrėju, kuris gali išgyventi iš savo veiklos. Tikslas – pasiūlyti auditorijai ką nors, dėl ko ji norėtų prie tavęs jungtis“, – dėsto S. Godinas.
Šiuolaikinis gyvenimas jam yra visiškai pasaulinis ir vis labiau pasaulėjantis. Tai reiškia, kad verslas, net jeigu ir taikosi į palyginti nedidelę nišą, gali būti labai sėkmingas. Šiuo metu lengvai pasiekiama ne tik norima niša savo šalyje, bet ir visame pasaulyje. Kitaip tariant, internetas atveria visas įmanomas duris. Auditorijos skirstymas, buvimas kitokiam ir darbas kitokiems, pasak S. Godino, šiais laikais yra raktas į sėkmę. Žmonės ir įmonės, nesugebantys kurti kažko unikalaus, gaminantys tiesiog dar vieną į kitus panašų produktą, ryšio ekonomikos sąlygomis negali išlikti. „Pasaulis turi per daug prekių ir paslaugų, kurios dubliuoja viena kitą. Mums nebereikia dar vieno šampūno, kuris yra toks pats kaip dešimt kitų, stovinčių ant lentynos. Masinę gamybą turės pakeisti verslai, kurie kuria vertę mažai specifinei žmonių grupei, kuriai reikalingas išskirtinis dėmesys. Pasaulis globalėja, todėl kiekviena niša yra šimtai milijonų žmonių“, – pabrėžia rinkodaros guru.
Šiuolaikinis pasaulis grįstas idėjų mainais. Mes nebenorime tradicinės reklamos, per prievartą grūdamos informacijos ir t. t. Norime laisvai rinktis iš tų dalykų, kurie mums įdomūs. Todėl dabartinis kelias į sėkmę – tiesiog būti įdomiam. „Pirmyn – nustebinkite!“ – meta iššūkį S. Godinas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.