PREKYBOS STEBUKLAS: KAIP „LABUBU“ VIRSTA PINIGAIS?
2025.07.16
Temos: Marketingas, Pardavimai.

Rankų darbo estetika ir šelmišku veidu išsiskiriančios „Labubu“ lėlės vos per keletą mėnesių tapo tikra interneto sensacija. Honkonge gyvenančio menininko Kasing Lung sukurtos, jos per pastaruosius metus užkariavo socialinius tinklus, ir jų populiarumas – tik auga. Tuo suskubo pasinaudoti prekybininkai, dalis kurių jau skaičiuoja šimtatūkstantines apyvartas, savo įžvalgomis dalinasi „Omnisend“.
Nuo paprastos lėlės Kinijoje – iki pasaulinės garsenybės
Pusiau monstras, pusiau elfas – tokia būtybe laikoma Kinijos žaislų gamintojo „Pop Mart“ gaminama „Labubu“ lėlė yra bene populiariausia prekė visame pasaulyje. Nors sukurtas dar 2019 m., šis žaislas dar ilgai buvo žinomas tik interneto Kinijoje platybėse, kartu su tūkstančiais kitų žaislų. Tačiau prekės populiarumas išaugo 2024 m. balandį, kai Tailande gimusi K-Pop superžvaigždė Lisa savo „Instagram“ paskyroje pradėjo skelbti nuotraukas su įvairiomis „Labubu“ lėlėmis. Kitos pasaulinio lygio garsenybės – Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian ir kt. – šias lėles pavertė tarptautiniu reiškiniu, kuris apsėdo ir eilinius žmones. Kaip pasakoja rinkodaros ekspertas, „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai Evaldas Mockus, „TikTok“ platformoje išpakavimo, aprangos pristatymo ir gerbėjų sukurtų aksesuarų vaizdo įrašai sulaukė milijonų peržiūrų, todėl „Labubu“ iš kultinio kuriozo tapo populiariu ir netgi būtinu daiktu.
„Paklausai sparčiai augant, greitai atsirado mini pramonė, kuri maitina „Labubu“ maniją. Vien per gegužę platformoje „Amazon“ pardavėjai pardavė „Labubu“ aksesuarų už 348 tūkst. JAV dolerių. Remiantis „Omnisend“ surinktais duomenimis, „Amazon“ platformoje dabar net 84 skirtingi pardavėjai siūlo „Labubu“ tematikos drabužius ir aksesuarus. Daugelis iš jų iki šiol neturėjo nieko bendra su žaislais ar lėlėmis, tačiau tai nesutrukdė jiems uždirbti tūkstančius dolerių“, – teigia E. Mockus. Jis išskiria du prekės ženklus – „Bladopia“ ir „Denewisi“, kurie sugebėjo uždirbti bene didžiausią pelną iš el. prekybos. „Šie du anksčiau nesusiję prekės ženklai sugebėjo pastebėti paklausos šuolį ir greitai prisitaikė. Kiekvienas iš jų jau uždirbo daugiau nei 25 tūkst. JAV dolerių pelno, siūlydami specialiai „Labubu“ pritaikytus drabužius, nors nei vienas iš jų anksčiau niekada neprekiavo žaislų aksesuarais.“
Laimi greičiausi, o ne didžiausi
Remiantis „Omnisend“ duomenimis, „Labubu“ karštinė jaučiama visame pasaulyje: vien per pavasarį jų paieškų skaičius „Amazon“ prekybos platformoje išaugo beveik 6 kartus – net 584 proc. Vertinant paieškas „Google“ aplinkoje, JAV jų skaičius išaugo 103 proc. ir pasiekė 6,6 mln. paieškų per mėnesį, o visame pasaulyje – 29 mln. Kaip komentuoja E. Mockus, „Labubu“ fenomenas žymi įdomų ir itin svarbų momentą elektroninėje prekyboje. Anot jo, šis atvejis gali netgi nustatyti naujas taisykles pasaulinėje rinkoje. „Anksčiau produktų linijos kūrimas ir testavimas užtrukdavo mėnesius. Tačiau šiandienos platformomis grindžiamame mažmeninės prekybos pasaulyje pardavėjai gali realiuoju laiku reaguoti į „TikTok“ tendencijas, o „Labubu“ yra puikus to pavyzdys. Du elektroninės komercijos prekės ženklai, kurie niekada net nebuvo užsiiminėję žaislais, dabar generuoja dideles pajamas vien dėl to, kad reaguoja greičiau nei tradiciniai žaidėjai. Tai – įdomus momentas elektroninei komercijai: tokios prekybos platformos kaip „Amazon“ stiprina virusines tendencijas socialinėje žiniasklaidoje“, – sako rinkodaros ekspertas.
Jis taip pat pabrėžia, kad vartotojų dėmesys yra diferencijuotas, o tendencijų ciklai spartėja – tai paverčia tokias platformas kaip „Amazon“, „Etsy“ ir net „TikTok Shop“ pirmaujančiomis mažmeninės prekybos inovacijų laboratorijomis. „Ši „Labubu“ manija yra daugiau nei mada – tai ženklas, kad mažmeninė prekyba tampa labiau decentralizuota, sparčiau besikeičianti ir orientuota į kūrėjus. Kitas elektroninės komercijos sėkmės istorijų bangas sukels ne didžiausi prekių ženklai, o tie, kurie sugebės greičiausiai sureaguoti į vartotojų lūkesčius.“
Beprotybės banga neaplenkė ir Lietuvos
Pasauliniu fenomenu tapę „Labubu“ žaislai neaplenkė ir Lietuvos: šalyje taip pat pastebimas didelis susidomėjimas šiomis lėlėmis. Nors jomis ir jų aksesuarais prekiaujama kai kuriose prekybinėse platformose, itin aktyvi prekyba vyksta socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, „Facebook Marketplace“, „Facebook“ grupėse ir kt. Pasak E. Mockaus, kol kas sunku įvertinti, kiek Lietuvos prekybininkai galėjo uždirbti iš „Labubu“ fenomeno: anot jo, reikėtų galvoti apie tūkstantines apyvartas. Vis dėlto, verslams nederėtų visiškai susitelkti tik į vieną prekę.
„Susidomėjimas šiuo žaislu ir jį lydinčiais aksesuarais Lietuvoje jaučiamas ne vieną mėnesį, ir jis dar tęsis. Tačiau tai – tik vienas iš pavyzdžių, kaip internetas diktuoja el. komercijos tendencijas. Šiuo metu visiems rūpi „Labubu“, bet anksčiau ar vėliau į jo vietą gali stoti kitas daiktas, kuris kaitins viso pasaulio dėmesį. Todėl verslams nevertėtų susitelkti tik į tai, kas žmonėms svarbu dabar: reikia būti pasiruošus ir laiku pastebėti naujas kylančias „žvaigždes“ – prekes, kurios bus vertos susidomėjimo ateityje“, – teigia „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai E. Mockus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.