...

Nuo nulio iki „viral“ efekto. Ką filmuoti, kad žiūrėtų milijonai?

Verslas

2017.06.16

Autorius: Urtė Kasparavičiūtė

Temos: , .

Nuo nulio iki „viral“ efekto. Ką filmuoti, kad žiūrėtų milijonai?

Prodiuserinės studijos „Parashoot“ įkūrėja ir vyriausioji prodiuserė Simona Trilikauskaitė. Asmeninio albumo nuotr.

Šiais technologijų laikais daug žmonių filmuoja, kuria įvairius vaizdo klipus ir įkelia juos į socialinius tinklus, neretai norėdami sulaukti žiūrovų susidomėjimo, gausaus peržiūrų skaičiaus ir galbūt net sukurti tokį turinį, kuris taptų „viral“. Apie vaizdo klipų tendencijas, kokybiško turinio kūrimą bei „viral“ medžiagos populiarumą pasakoja prodiuserinės studijos „Parashoot“ įkūrėja ir vyriausioji prodiuserė Simona Trilikauskaitė.

Vartotojai, norintys kokybiškos pramogos

„Šiuolaikiniai miesto žmonės žiūri labai daug vaizdo klipų, neretai skirtingą medžiagą stebi keliais techniniais įrenginiais vienu metu. Atitinkamai daugėja ir paties turinio, kurį atsirinkti darosi vis sunkiau. Kūrėjai siekia didesnio peržiūrų skaičiaus, o vartotojai nori kokybiškos, greitos pramogos, kurią prie puodelio kavos, sėdėdami automobilių spūstyje ar nuobodžiaudami darbe, galėtų peržiūrėti, smagiai praleisti laiką, sužinoti ką nors nauja ir galbūt tuo pasidalyti su savo draugais ar kolegomis“, – tikina pašnekovė.

Viral vaizdo klipų populiarumas

„Būtent dėl šios priežasties išpopuliarėjo „viral“ vaizdo klipai, kurie Lietuvoje atsirado 2009–2011 m. ir iki šiol yra labai aktualūs. Pasaulyje tokio vaizdo klipų turinio sukuriama daugiau, nei įmanoma jo peržiūrėti. Per dieną į „Youtube“ socialinį tinklą įkeliama nuo 50 iki 100 valandų turinio ir tik labai nedidelis procentas gauna visų geidžiamą milijoną peržiūrų. Visoje šioje medijos jūroje paskęsti ir nesulaukti pasisekimo iš tiesų lengva“, – teigia prodiuserinės studijos „Parashoot“ įkūrėja.

Ragina sukelti emociją

 

„Emociją reikia pastiprinti netikėtumu, kad ją prisimintų žmogaus protas.“

S. Trilikauskaitė.

 

„Užsakovai, o neretai ir patys kūrėjai daro klaidą ir kuria vaizdo klipus, kurių turinys orientuotas į produkto ar paslaugos reprezentavimą arba pateikiamą aiškinamąją medžiagą apie jų naudojimą bei prieinamumą. Norint atkreipti žiūrovų dėmesį, reikia sukelti emociją, kuri būtų aiški, nesvarbu, ji liūdna, džiuginanti ar šokiruojanti. Emociją reikia pastiprinti netikėtumu, kad ją prisimintų žmogaus protas. „Viral“ vaizdo klipas gali būti taip vadinamas tik tada, kai sulaukia milijono peržiūrų, nes žmonės natūraliai juo domisi. Tai yra tas pats, kas laimėti internetinę loteriją. Juk niekada negali žinoti, ar tau pasiseks“, – įsitikinusi S. Trilikauskaitė.

Žalia šviesa keisčiausioms idėjoms

Žinoma, su tendencijomis atsiranda ir įvairių taisyklių, tam tikras jų veikimas. Manau, kad kūrėjams svarbu įsisavinti vaizdo klipų kūrimo taisykles, o tik paskui jas laužyti. Reikia nebijoti duoti žalią šviesą keisčiausioms idėjoms ir taikyti į plačiausią auditoriją. Tai reiškia, kad nereikia kurti turinio, kuris būtų skirtas siaurai žmonių grupei, nes tikslas – tapti populiariam, o ne nišiniam. Viešųjų ryšių priemonės ir kita pagalba platinant vaizdo klipą gali padėti, tačiau tai jokiais būdais negali tapti pagrindu planuojant sukurti interneto bombą“, – pasakoja S. Trilikauskaitė.

Trys svarbūs turinio kūrimo aspektai

Jauniesiems kūrėjams, norintiems sulaukti daug peržiūrų ir pripažinimo, pašnekovė siūlo įsiminti tris turinio kūrimo aspektus: trukmę, atlikimo techniką ir temos pasirinkimą. „Trukmė – pirmos trys sekundės, kurios turi intriguoti, nes per šį trumpą laiką išlepęs žiūrovas nusprendžia, ar tęs peržiūrą, ar ieškos kažko kito. Žiūrovą veikia dinamiškas montažas, efektyvi muzika, įžymybės veidas pirmame kadre ir panašūs sprendimai. Atlikimo technika: kuo buitiškiau nufilmuotas vaizdo klipas, tuo mažiau žiūrovas priims tai kaip reklamą ar jam reikalingą informaciją. Temos pasirinkimas, tiksliau, nesuderinamų temų derinimas: jeigu labiausiai žmogų veikia vaikų, šuniukų, nuogybių rodymas, reikia šiuos dalykus derinti tarpusavyje ir taip nustebinti žiūrovą“, – teigia prodiuserinės studijos įkūrėja.

Linki atrasti utopiškai skambančią idėją

„Linkiu atrasti idėją, kuri skamba utopiškai, nes po ja slypi galima sėkmė. Išdrįskite ją įgyvendinti, pasirinkite ryškią emociją ir jos nepameskite. Priverskite bliauti vyrus, derinkite nesuderinamas temas, krėskite nesąmones ir galbūt jums pasiseks“, – kūrėjams pataria S. Trilikauskaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.