...

Kodėl Jūsų reklama patenka į šiukšlių dėžę?

Verslas

2012.04.13

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Kodėl Jūsų reklama patenka į šiukšlių dėžę?

Pasakyti klientui reikėtų tikrai ką nors svarbaus ir aktualaus. Antraip jis susierzins ir išmes jūsų reklamą į šiukšlių dėžę. flickr.com nuotr.

Smulkieji verslininkai dažnai užlipa ant grėblio, kuris vadinamas reklama. Ji, kaip ir minėtas įrankis, turi aiškią paskirtį, tačiau netinkamai naudojantis galima skaudžiai nukentėti. Bene didžiausia smulkiųjų verslininkų problema – jie nenori arba negali sau leisti samdyti reklamos specialistų, kurie viską atliktų tinkamai. Nedidelio verslo savininkai paprastai imasi rinkodaros patys ir tik daliai jų tai pavyksta gana neprastai. Tikriausiai dažniausiai pasitaikanti klaida – reklama kuriama ne auditorijai, o sau ir savo verslui.

Vis dėlto yra keli klausimai, į kuriuos atsakius galima išvengti nesėkmių. Būtina sąlyga – sąžiningai sau atsakyti į žemiau pateikiamus klausimus.

1. Kodėl man trukdo?

Faktas, kurį dažnai ignoruoja ne tik verslininkai, bet ir reklamos specialistai, yra subtilus: bet kokia reklama, kuri pateikiama tikslinės auditorijos atstovui, veikia kaip trikdis. Būtent todėl reikia gerai žinoti, ką norite pasakyti galimam klientui.

O pasakyti jam reikėtų tikrai ką nors svarbaus ir aktualaus. Antraip jis susierzins ir išmes jūsų reklamą į šiukšlių dėžę. Pamąstykite, juk paprastas šios šalies gyventojas nubudęs ryte negalvoja pirmiausia apie tai, kokias reklamas šiandien nori peržvelgti.

2. Ką tai turi bendra su manimi?

Jei jums pavyko atkreipti kliento dėmesį, tuomet patartina jį ir sudominti. Tai padaryti reikėtų kuo greičiau, nes vartotojai nelinkę ilgai laukti, kol teiksitės atskleisti savo verslo esmę ir filosofiją. Geriausia būtų, jeigu iškart jiems paaiškintumėte, kuo ši reklama susijusi su juos dominančiais dalykais.

Žinoma, jeigu rinką, kurioje veikiate, pažįstate kaip savo kišenę, tuomet neprašausite pažadėję ką nors tokio, kas darytų įspūdį, bet nebūtų ne jūsų jėgoms.

3. Kodėl turėčiau tavimi tikėti?

Sveikinimai! Jums pavyko atkreipti kliento dėmesį ir jį sudominti, bet tai dar ne pabaiga. Dabar būtų pats metas įrodyti, kad jūsų teiginiai yra tiesa.

Žmonės, o ypač tie, kurie kasdieniame darbe dažnai priima sprendimus, yra linkę abejoti visa pateikiama informacija. Tad jeigu nepasistengsite pateikti įrodymų, klientai nesivargins galvoti ir ieškoti jų patys.

Paprasčiausia išeitis – teigiamų atsiliepimų arba, pavyzdžiui, teiginį įrodančių nuotraukų naudojimas.

4. Ką turėčiau daryti?

Atminkite: vien nurodyti savo bendrovės telefono numerį ar interneto svetainės adresą nepakanka. Tik pagalvokite, negali būti apmaudesnio dalyko nei tai, kai įtikintas klientas nori pirkti jūsų produktą arba paslaugą, tačiau neturi užtektinai informacijos, kur ir ką jam dėl to reikėtų padaryti. Sukurkite savotišką žemėlapį, kuris padėtų potencialiems klientams atkeliauti pas jus.

5. Kodėl tai turėčiau padaryti dabar?

Jeigu jūsų išsvajotas klientas nesiryžo pirkti dabar, tikėtina, kad vėliau jis to tikrai nepadarys. Štai paprastas pavyzdys.

Neseniai sulaukiau skambučio iš vienos draudimo kompanijos, kuri siūlo savo paslaugas. Išgirdęs skambinančio žmogaus prisistatymą prisiminiau, kad su juo kalbėjau prieš metus. Tuomet jis irgi siūlė įsigyti draudimo polisą. Tačiau šį kartą viskas buvo kitaip – aš jau apsidraudęs kitoje bendrovėje.

Taigi buvau potencialus klientas, tačiau manęs nesugebėjo įtikinti, kodėl draustis turėčiau tuoj pat. Todėl pamąstęs apie mane sudominusią informaciją susiradau patinkančią bendrovę ir savanoriškai tapau jos klientu.

Jeigu norite, kad galimas klientas taptų tikru klientu, pasakykite, ką jis gaus arba ko neteks tuoj pat nesudaręs sandorio su jumis.

Vietoj išvadų

Reklamos specialistai mėgsta kalbėti apie tokius dalykus kaip prekių ženklo atpažįstamumas ir reklamos estetika. Tačiau smulkiajame versle kiekvienas pardavimas dažnai būna aukso vertės, todėl reklamos efektyvumą čia geriausia matuoti įvertinant, kiek papilnėjo jūsų bendrovės sąskaita.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.