Ko reikia tobulam skaitmeninės rinkodaros specialistui?

Verslas

2021.10.19

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Ko reikia tobulam skaitmeninės rinkodaros specialistui?

Asociatyvinė nuotrauka Pexels.com nuotr.

Šiandienos skaitmeninės rinkodaros rinka yra itin įtempta. Tokia informacija savo pranešimą Lietuvos marketingo asociacijos organizuotoje konferencijoje „LiMA DAY KAUNASʼ21: BACK TO SCHOOL“ pradėjo agentūros „Whatabout“ vadovas Mantvydas Leknickas. 

Anot pranešėjo, visiems reikia rinkodaros specialistų, tačiau niekam nebereikia pardavėjų. Ekspertas įsitikinęs, jeigu esate aukštos kvalifikacijos rinkodaros specialistas, savireklamos jums nebereiks.

„Viena priežasčių, kodėl skaitmeninės rinkodaros specialistai tapo tokie geidžiami – pandemija. Ji privertė didelę dalį verslų keltis į elektroninę erdvę. Kita priežastis – startuoliai, kurie nuolat „vagia“ darbuotojus“, – šypsosi pranešėjas.

Taip mylimi ir geidžiami vienaragiai ar link šio titulo artėjantys startuoliai, M. Leknicko teigimu, gavę finansinę injekciją, turi didelį rinkodaros biudžetą ir gali sau leisti persivilioti perspektyviausius specialistus.

„Dažniausiai geri rinkodaros specialistai „pavagiami“ iš agentūrų, tuomet agentūroms tenka ieškoti, kuo juos pakeisti, ir taip sukasi ratas. Skaitmeninės rinkodaros sektorius yra perkaitęs. Dar blogiau – tai lemia ne visada adekvačius sprendimus“, – teigia pranešėjas.

M. Leknickas sako, kad šiomis dienomis skaitmeninės rinkodaros sektorius veikia tokiu principu – viską reikia daryti greitai, čia ir dabar, o tam, kad užduotys būtų atliktos greitai ir kokybiškai, būtini specifiniai specialisto įgūdžiai.

„Kietieji“ įgūdžiai

M. Leknickas pasakoja, kad geram skaitmeninės rinkodaros specialistui yra būtina išsiugdyti „kietuosius“ (angl. hard skills) įgūdžius. Specialistas akcentuoja, kad šie įgūdžiai yra įgyjami ir jokiu būdu ne įgimti. 

„Tobulas skaitmeninės rinkodaros specialistas turi greitai orientuotis skaičiuose, kuriuos gauna kompanija, gebėti valdyti mokamą rinkodaros srautą. Ne ką mažiau svarbu yra gebėti kurti ir strateguoti turinį, žinoti, kas svarbu, kalbant apie paieškos sistemų optimizavimą (SEO)“, – vardija pranešėjas.

Anot jo, visi „kietieji“ įgūdžiai gali būti bent jau dviejų lygmenų. Šie lygmenys lemia specialisto kvalifikaciją. Pavyzdžiui, duomenų analitikos įgūdžiai, kurie yra būtini skaitmeninės rinkodaros guru, pirmajame lygmenyje būtų visiškai baziniai.

„Tai gebėjimas iš turimų duomenų vertinti, kodėl vienai bendrovei pavyko, o kitai ne, grupuoti ir vizualizuoti aiškiais grafikais ar kitu formatu turimus duomenis. Šito dar daug kas nemoka, bet reikia atsižvelgti, kad vadovai, kuriems duomenis turime pristatyti, dažniausiai neturi laiko, todėl skaitmeninės rinkodaros specialistas privalo gebėti informaciją pateikti greitai ir aiškiai. Taip pat svarbu gebėti analizuoti skirtingų skaitmeninės rinkodaros kanalų efektyvumą, identifikuoti srautą. Esmė yra ne skaičiai, o specialisto komentarai ir įžvalgos“, – atkreipia dėmesį pranešėjas. 

Kas tuomet lieka antrajame duomenų analitikos lygmenyje? M. Leknickas akcentuoja, kad tai jau kur kas gilesnių įžvalgų poreikis. Antrą lygmenį pasiekęs specialistas turėtų ne vien atlikti apžvalgas, bet ir gebėti atrasti priežasties ir pasekmės ryšius.

„Toks specialistas turi rinkodarą matyti kaip komponentą dideliame paveiksle. Būtini giluminiai „Google Analytics“ įgūdžiai, skirtingų medijų, rinkų ir vartotojų tyrimų metodai. Dažnai kompanijų problema ta, kad rinkodaros specialistai negeba paaiškinti, kodėl investuoti reikėtų būtent į tam tikrus dalykus. Dėl įgūdžių stokos susiduriame su neprotingų investicijų problema“, – įsitikinęs pranešėjas. 

Kiek įgūdžių reikia?

Sričių, kuriose turėtų orientuotis skaitmeninės rinkodaros specialistas, yra daugiau ir kiekvieną jų galime skirstyti į skirtingus gebėjimų lygmenis. Analogiškai, kaip buvo išskaidytas duomenų analitikos įgūdis, galime pažvelgti į kiekvieną kitą kompetenciją. Pavyzdžiui, pirmojo lygmens turinio kūrėjas turėtų gebėti redaguoti, pritraukti tikslinę auditoriją, bent šiek tiek nusimanyti apie grafinį dizainą, kurti istorijas ir prezentacijas, turėti bent jau bendrinio lygmens suvokimą apie dizainą, spalvas ir šriftus.

„Kai pereiname į profesionalų lygmenį, specialistas jau turi gebėti paskirstyti ir kurti turinį, formuluoti strategijas. Labai svarbu UX/UI turinio ir dizaino tendencijų stebėjimas, testavimas, gebėjimas į strategiją įtraukti nuomonės formuotojus, auginti prekių ženklo patikimumą, įvertinti turinio investicijų pelningumo rodiklį (ROI)“, – atskleidžia pranešėjas.

Pasak jo, jeigu kompanija ieško gero skaitmeninės rinkodaros specialisto, vertėtų atsižvelgti, kad pastarasis turėtų visas kompetencijas bent jau baziniame, pirmame lygmenyje. Vis dėlto, jeigu ieškomas tikras profesionalas, tuomet bent viena kompetencija turėtų būti profesionalaus lygmens. 

M. Leknickas atvirai sako, kad skaitmeninės rinkodaros specialistų, kurių visos kompetencijos būtų profesionalaus lygmens, praktiškai nėra, ir neturi būti. Kiekvienas pasirenka specializaciją, kurioje yra pats geriausias specialistas, visa kita gali išmanyti baziniu lygmeniu, turėti bendrą orientavimosi gebėjimą. 

„Minkštieji“ įgūdžiai

Kaip ir daugelyje kitų sričių, rinkodaros specialistai negali išgyventi vien su „kietaisiais“ įgūdžiais. Sėkmingai veiklai gyvybiškai svarbūs ir „minkštieji“ (angl. soft skills) įgūdžiai.

„Geram skaitmeninės rinkodaros specialistui būtina empatija. Turime jausti, ko nori auditorija. Nepamainomas yra ir smalsumas. Jei nebūsime smalsūs, negebėsime aplenkti konkurentų. Viena svarbiausių dedamųjų – komunikacija, be kurios neįsivaizduojamas nė vienas rinkodaros specialistas. Būtinas gebėjimas adaptuotis kritinėse situacijose. Neseniai matėme realių pavyzdžių, kai vienas kanalas dingsta, šiuo atveju socialinis tinklas, – rinkodaros specialistas privalo veikti greitai ir orientuotis, kur perskirstyti resursus. Galiausiai kiekvienas rinkodaros specialistas turi turėti aistrą darbui. Jos dažnai pritrūksta, bet siekdami idealo, turime degti noru veikti ir kurti“, – įsitikinęs M. Leknickas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.