Kaip uždirbti iš įrašų socialiniuose tinkluose?
2018.08.30
Temos: Marketingas, Vadyba.
Ar įsivaizduojate, kad vos už vieną įrašą socialiniame tinkle galite gauti daugiau nei 1 tūkst. eurų? Šiuolaikinėje įtakos rinkodaroje tai yra labai realu. Lengvi pinigai ir neblėstanti šlovė – taip dauguma vis dar įsivaizduoja sėkmingo nuomonės formuotojo (angl. influencer) gyvenimą. Vis dėlto rinkodaros ekspertė ir agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė tikina, kad tai tik pirminis įspūdis.
Privalo būti įdomūs
Anot pašnekovės, kilus minčiai tapti nuomonės formuotoju, žmogus visų pirma turėtų savęs paklausti, kokia tema yra įdomi jam ir ar ji būtų įdomi jo sekėjams. Dar prieš pradedant skelbti turinį, vertėtų pagalvoti, ar visada pavyks įvykdyti esminę nuomonės formuotojo užduotį – skleisti įtraukiantį turinį savo sekėjams. Jeigu tema jau surasta, tuomet L. Aleksandravičė pataria išsiaiškinti, kokie įgūdžiai turėtų būti patobulinti, mat šiuolaikinis nuomonės lyderis turi būti itin universali asmenybė.
„Šiandien nuomonės formuotojas turi turėti labai universalių įgūdžių: įtaigaus rašymo, fotografijos, filmavimo, montavimo, analizės. Bendradarbiaujant su prekių ženklais, taip pat reikia planavimo, vadybos įgūdžių bei verslo etikos. Tie nuomonės lyderiai, kurie supranta nuolatinio tobulėjimo svarbą, analizuoja save, mokosi iš klaidų, tad ilgainiui jų turinys tampa ir kokybiškesnis, ir kūrybiškesnis, o tai svarbu, norint per laiką išlikti įdomiam ir aktualiam“, – įsitikinusi pašnekovė.
Be to, ji pabrėžia ir atsidavimo šiam darbui svarbą. Nors nuomonės formuotojo gyvenimas iš šalies atrodo paprastas ir nerūpestingas, svarbu suprasti, kad turinio kūrimas yra daug laiko atimantis ir įdirbio reikalaujantis užsiėmimas.
„Reikėtų paklausti savęs, kiek laiko skirsiu darbui socialinėje žiniasklaidoje. Tai labai laikui imlus reikalas ne tik pradžioje, kai reikia planuoti į priekį ir nuolat galvoti apie įdomų, išskirtinį turinį, apie sekėjų pritraukimo strategijas, bet ir vėliau, kai tenka atsakyti į šimtus sekėjų žinučių per dieną ir bendrauti su jais nepertraukiamai, net per atostogas“, – sako L. Aleksandravičė.
Eterio užtenka visiems
Kalbėdama apie Lietuvos nuomonės formuotojus, pašnekovė pripažįsta, kad tampa vis sudėtingiau tikslingai apibrėžti, kas yra tikrasis nuomonės lyderis.
„Sunku pasakyti, ką šiandien jau galime vadinti nuomonės lyderiu: ar tą, kuris turi X sekėjų, ar tą, kuris turi bent vieną bendradarbiavimo sutartį su prekių ženklu. Vienam kažkoks žmogus gali būti herojus, kitam – visiškai neįdomus. Sekėjų skaičius tikrai neapibrėžia nuomonės formuotojo statuso, svarbiau yra tai, ar jis daro įtaką savo sekėjų nuomonei, jų pirkimo ir vartojimo įpročiams, o tai pamatuoti nėra taip lengva“, – teigia L. Aleksandravičė.
„Influenceriai.lt“ duomenų bazėje skaičiuojama 350 nuomonės formuotojų Lietuvoje, tačiau pašnekovė patikina, kad anaiptol ne visi yra sėkmingai ir sistemingai veikiantys. Taip nutinka dėl keleto priežasčių.
„Tikrai ne visus nuomonės formuotojus sėkmingai įtraukiame į prekių ženklų kampanijas: kai kuriems trūksta nuoseklumo, kai kuriems kokybės ar kūrybiškumo, dar kiti kuria turinį ypač nišinėmis temomis, į kurias sunku integruoti prekių ženklus. Plačiausiai paplitusios nuomonės formuotojų turinio kategorijos yra gyvenimo būdas, mada, stilius, sportas, sveika gyvensena, tėvystė, labiau pasigendame interjero, kelionių, verslo sričių nuomonės formuotojų. Tačiau galiu drąsiai pasakyti, kad visose šiose srityse paklausa yra didesnė nei pasiūla ir kiekvienas naujas kokybiškas nuomonės formuotojas galėtų rasti reklamos partnerį“, – neabejoja pašnekovė.
Sulaukti šlovės valandos
Pirmieji žingsniai nuomonės formuotojo pasaulyje gali pasirodyti sudėtingi. Rinkodaros ekspertė pabrėžia, kad pačiam siūlytis tapti prekių ženklo atstovu nederėtų, nes tai gali padaryti daugiau žalos negu naudos. Tad kartais verta tiesiog sulaukti savo sėkmės akimirkos ir būti pastebėtam.
„Mano nuomone, pačiam siūlytis nereikėtų, nes tai gali, atvirkščiai, atstumti prekių ženklą, ypač tuo atveju, jei jis apie tave net nėra girdėjęs. Na, o jei jau siūlaisi, tuomet reikėtų pristatyti ne tai, koks pats esi puikus, o kuo tu ir tavo auditorija galėtų būti vertingi ir naudingi tam prekių ženklui, todėl pasiūlymas turi būti suasmenintas, o bendradarbiavimo idėjos pritaikytos kiekvieno prekių ženklo pozicionavimui“, – dėsto L. Aleksandravičė.
Negana to, anot pašnekovės, net sulaukus pirmųjų bendradarbiavimo pasiūlymų, nereikia pamesti galvos. Būtina suvokti savo vertybes ir visada būti žingsniu priekyje, žinant, kad kiekvienas partneris vienaip ar kitaip paveiks tolesnę reputaciją.
„Žinoma, pradžioje reikėtų itin atidžiai rinktis reklamos partnerius ir nepulti bendradarbiauti su visais, kurie siūlo. Partnerių krepšelį reikia formuoti strategiškai, nes tai kuria įvaizdį, kuris bus svarbus ir ateities partnerystėms. Visuomet padeda, jei prekių ženklai mato, kad nuomonės formuotoju pasitiki dideli, tarptautiniai prekių ženklai, todėl siekiamybė savo krepšelyje yra turėti bent vieną tokią partnerystę. Išties reikėtų susikoncentruoti ne į tai, kaip iš karto monetizuoti savo veiklą, bet į kokybiško ir įdomaus turinio kūrimą savo auditorijai. Tuomet augs ir sekėjų skaičius, o prekių ženklai patys kreipsis dėl bendradarbiavimo“, – pataria agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja.
Praktiniai mokymai
Įtakos rinkodara vis dar yra niša, kurioje galima sėkmingai plėtoti savo veiklą. Siekiantiesiems žinių „BZN start“ siūlo unikalią galimybę 2018 m. rugsėjo 13 d. dalyvauti būsimųjų nuomonės lyderių mokymuose, kuriuose iš pirmų lūpų bus atskleistos tapimo nuomonės formuotoju subtilybės.
Mokymus ves: įtakos rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė, kūrybinės studijos „StoryFounders“ įkūrėja Odeta Valiušytė. Išskirtine savo, kaip nuomonės lyderės, patirtimi ir patarimais pasidalys tinklaraštininkė, „Mis Lietuva“ 1-oji vicemis, „Mis Visata 2013“ dalyvė ir knygos „Tavo geriausia draugė“ autorė bei sėkminga nuomonės formuotoja Simona Burbaitė.
Mokymai vyks išskirtinėse „Technopolio“ erdvėse, o kiekvienas dalyvis gaus dalyvavimą ir įgytas žinias patvirtinantį pažymėjimą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.