...

Kaip tinkamai išnaudoti „Google Analytics“?

Verslas

2012.05.10

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , .

Kaip tinkamai išnaudoti „Google Analytics“?

Lankytojų srauto šaltiniai parodys, iš kur ateina lankytojai. wallpapervn.net nuotr.

Dauguma verslininkų jau pamėgo tinklalapio „Google Analytics“ lankomumo analizės įrankį, nes jis yra nemokamas, nesudėtingai valdomas ir suteikia puikią galimybę visapusiškai apžvelgti savo tinklalapio perspektyvas. Kaip maksimaliai išnaudoti šios unikalios programos galimybes, teiraujamės efektyvių interneto rinkodaros sprendimų sem.lt įkūrėjo ir vadovo Andriaus Senkaus.

– Kas yra „Google Analytics“?

– „Google Analytics“ yra nemokamas įrankis ir jo įdiegimas dažniausiai užtrunka tik kelias minutes, įskaitant ir „Google” paskyros susikūrimą. Tinklalapyje (prisijungus prie failų serverio ar turinio valdymo sistemos) įterpiamas nedidelis programinio kodo fragmentas, kuris fiksuoja kiekvieną apsilankymą, lankytojo peržiūrimus puslapius, apsilankymo šaltinius ir t. t.

Šio įrankio galimybės išties didžiulės, bet pradedantiesiems užteks analizuoti bent jau lankytojų srauto šaltinius, raktinius žodžius, pagal kuriuos į tinklalapį ateina lankytojai, ir populiariausius puslapius. Tiek užtenka, kad susidarytų bendras vaizdas, iš kur ir kaip į tinklalapį patenka lankytojai ir ką jie tinklapyje veikia.

–Kokia reikšmę turi šis įrankis?

Keista, bet vis dar pasitaiko įmonių, kurios savo tinklalapyje nėra įdiegusios „Google Analytics“ ar kito tinklalapio lankomumo analizės įrankio ir visiškai neanalizuoja lankytojų srauto (nekalbant apie pardavimus e. komercijos projektuose). Juk negalima pagerinti to, ko negalima pamatuoti. Kuo didesnė dalis įmonės pardavimų ar užsakymų vyksta internetu, tuo didesnę reikšmę turi lankytojų srauto analizė.

–Kaip tinkamai išnaudoti šią programą?

Kiekvieno tinklalapio savininkui svarbu nusistatyti tinklalapio tikslus: ką lankytojai turi atlikti tinklalapyje, kaip bus matuojamas efektyvumas. E. parduotuvei tai labai paprasta, nes matuojami pardavimai. Vis dėlto paprastam reprezentaciniam įmonės tinklalapiui irgi galima nustatyti tikslus, paprasčiausias jų – kontaktinės formos užpildymas ar bent jau vartotojo apsilankymas kontaktų puslapyje. Tam reikėtų nusistatyti tikslus (angl. goals) arba segmentus. Tai padarius galima įvertinti konkretaus srauto šaltinių, raktinių žodžių, reklamos kanalų efektyvumą ir priimti statistiškai pagrįstus sprendimus.

– Ką galima stebėti naudojantis „Google Analytics“?

Lankytojų srauto šaltiniai parodys, iš kur ateina lankytojai: tiesiogiai, iš paieškos sistemų, nuorodų kituose tinklalapiuose, reklamos kampanijų ir pan. Susikūrus tikslus ar segmentus galima įvertinti konkretaus srauto šaltinių efektyvumą – dažnai perskirstomi reklamos biudžetai, nes pasirodo, kad reklamos kampanija, į kurią dėta daug vilčių, visiškai negeneruoja pardavimų ar paklausimų ir pan. Raktinių žodžių statistika parodys, pagal kokius raktinius žodžius į tinklalapį patenka lankytojai iš mokamos (pvz., „Google AdWords“) ar nemokamos paieškos. Turint tikslą taip pat galima įvertinti konkrečių raktinių žodžių efektyvumą ir atsiperkamumą, pasirinkti raktinius žodžius optimizavimui, paieškos sistemoms ar reklamai. Populiariausių puslapių ataskaita parodys, kokie puslapiai peržiūrimi daugiausia. Taip pat galima analizuoti populiariausius nukreipimo (angl. landing) puslapius – į kuriuos pirmiausia patenka lankytojai iš paieškos sistemų. Reikėtų analizuoti bent laiką, praleistą puslapiuose, atmetimo rodiklius (bounce rate). Remiantis tuo galima pertvarkyti puslapius, padaryti juos patrauklesnius ir patogesnius vartotojams.

Naudinga žinoti

„Google Analytics“ įdiegimas savaime nieko neduos, reikia skirti laiko analizei ir atitinkamai priimti sprendimus. Analizuoti ir bandyti tinklalapį įvairiais aspektais būtina visada, tik taip galima išnaudoti jį maksimaliai! Daugiau informacijos ir visus atnaujinimus galima rasti adresu http://analytics.blogspot.com.

PATIKO STRAIPSNIS? Balsuok čia

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.